واکسینه شدن بیش از 60 درصد جمعیت هدف خراسان جنوبی

به گزارش تور تایلند، خبرنگاران/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی گفت: با کوشش های اجرا شده 60.8 درصد جمعیت هدف استان نوبت اول واکسن کرونا را دریافت نموده اند.

واکسینه شدن بیش از 60 درصد جمعیت هدف خراسان جنوبی

حمید ملانوری، شب گذشته 6 مهرماه در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 25 درصد جمعیت هدف استان، دوز دوم را هم دریافت نموده اند.

به گزارش خبرنگاران، وی ادامه داد: با پیگیری های انجام شده حجم قابل قبولی واکسن به استان وارد شده که می طلبد گروه های مشمول با مراجعه به موقع، اقدام به واکسیناسیون کنند.

استاندار با تأکید بر این که شعاراولین واکسن برترین واکسن است باید در جامعه ترویج پیدا کند، اظهار کرد: درست است که بسیاری از هم استانی ها به جهت حمایت از فراوری ایرانی و با الگوگیری از رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) مایلند واکسن فراوری کشورمان را دریافت کنند اما اگر این واکسن در دسترس نباشد، صبر کردن جهت دریافت واکسن فراوری داخل کار درستی نیست.

ملانوری تأکید کرد: با صبر کردن برای رسیدن نوع خاصی از واکسن، به سلامت خود، خانواده و دیگر اطرافیان لطمه وارد می کنیم؛ لذا صدا و سیما و سایر رسانه ها در این خصوص باید ورود پیدا کنند.

وی توضیح داد: در بحث مدیریت بیماری کرونا و از ابتدای شیوع این ویروس منحوس، دو موضوع بسیار مهمِ رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک مورد توجه ویژه قرار گرفته که گزارش های علمی هم این مسئله را تأیید می کنند.

به گفته وی؛ در برپایی دورهمی های خانوادگی، مراسمات در تالارها، هیئت ها و... محدودیت هایی اعمال شده چراکه در این مکان ها نمی توان به علت تراکم جمعیتی، فاصله اجتماعی را رعایت کرد.

استاندار با اشاره به اینکه در واحدهای صنفی اندازه استفاده از ماسک افزایش داشته گفت: در دستگاه های دولتی هم اندازه استفاده از ماسک افزایش یافته اما مابقی پروتکل ها کاهش پیدا نموده است لذا در این خصوص با کلیه دستگاه های دولتی مربوطه مکاتبه خواهد شد چراکه تا زمانی که بیماری کرونا به طور کامل ریشه کن نشده استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در اماکن دولتی و خصوصی مورد تأکید است.

ملانوری به آغاز سال تحصیلی اشاره و اعلام کرد: بر اساس دستور العمل های ابلاغی آموزش و پرورش باید فقط مدارس روستایی و عشایری زیر 15 نفر جمعیت دانش آموزی را بازگشایی کند.

وی ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی هم بر اساس دستور العمل های ابلاغی بر فرایند برگزاری مراسم عزاداری هیئت های عزاداری تا خاتمه ماه صفر نظارت کند.

استاندار خطاب به فرمانداران شهرستان های استان در مورد واکسیناسیون هم گفت: فرمانداران در این ایام با بهره گیری از مبلغین سازمان تبلیغات اسلامی با بحث های تبیینی در مورد اهمیت واکسیناسیون اقدام کنند.

ملانوری با اشاره به تغییر رنگ بعضی شهرهای استان اضافه نمود: با توجه به اینکه یک شهرستان استان آبی، شش شهرستان زرد و چهار شهر نارنجی شده اند، کمیته امنیتی و اجتماعی، موضوع بازگشایی تالارها، رستوران ها، باشگاه های ورزشی و نمازجمعه و هم لغو منع تردد شبانه را مورد بحث و گفتگو قرار دهد تا در جلسه آینده ستاد مورد تصمیم گیری قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 مهر 1400 بروزرسانی: 16 مهر 1400 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 1850

به "واکسینه شدن بیش از 60 درصد جمعیت هدف خراسان جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسینه شدن بیش از 60 درصد جمعیت هدف خراسان جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید