جمهوری چک از روسیه درخواست غرامت می نماید

به گزارش تور تایلند، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، در ادامه تنش های دیپلماتیک میان جمهوری چک و روسیه، پراگ امروز دوشنبه خاطرنشان کرد که میخواهد دستکم یک میلیارد کرون (معادل حدوداً 39 میلیون یورو) از روسیه غرامت درخواست کند.

جمهوری چک از روسیه درخواست غرامت می نماید

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

جمهوری چک بهانه درخواست این غرامت را خسارت های مادی ناشی از انفجارها در انبار مهمات وربتیس (Vrbetice) در سال 2014 اعلام نموده است.

یک شبکه تلویزیونی چک به نقل از معاون نخست وزیر و وزیر دارایی این کشور در این خصوص خاطرنشان کرد: ساده ترین راه (دریافت خسارت از روسیه) اخذ غرامت با استفاده از موازین حقوق بین الملل است. اگر ما این مسئله را به طور مثال به وسیله روندهای مُجرمانه دنبال کنیم، آن موقع ممکن است خیلی خیلی طولانی گردد.

پیشتر آندری بابیش نخست وزیر جمهوری چک از اعضای اتحادیه اروپا خواست تا هر کشور دستکم یک دیپلمات روسیه را اخراج کند.

نخست وزیر جمهوری چک در توجیه بهانه خود در این باره گفت که حمله به یک کشور عضو (اتحادیه اروپا) باید به منزله حمله به همه این کشورها تلقی گردد.

وی در اقدامی تنش آفرین علیه مسکو در ادامه از بروکسل خواست تا این کار را به نشانه همبستگی با پراگ به انجام برساند.

این در حالیست که وزیر خارجه جمهوری چک نیز در سخنانی اعلام نموده بود: در صورت عدم عقب نشینی مسکو از تصمیم خود برای اخراج دیپلمات های جمهوری چک، پراگ به زودی حدود 60 نفر از دیپلمات های روسیه را از خاک چک اخراج خواهد نمود.

گفتنی است که حدود 3 هفته پیش، دولت پراگ 18 دیپلمات روس را به ظن دست داشتن مأموران اطلاعاتی روسیه در انفجار یک انبار تسلیحاتی جمهوری چک که سال 2014 رخ داد؛ اخراج کرد.

روسیه نیز در اقدامی متقابل، 20 دیپلمات جمهوری چک را اخراج کرد.

این در حالی است که کاخ کرملین می گوید ادعاهای جمهوری چک بخشی از کارزار غرب برای مهار روسیه است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 خرداد 1400 بروزرسانی: 21 خرداد 1400 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 1681

به "جمهوری چک از روسیه درخواست غرامت می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جمهوری چک از روسیه درخواست غرامت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید