حقوق سال آینده کارگران همچون کارمندان 20 درصد زیاد می گردد؟ ، شروع به کار کارگروه مزد

به گزارش تور تایلند، نماینده کارگران در شورای عالی کار در خصوص دومین جلسه مشخص حداقل مزد کارگری برای سال آینده گفت: مهم ترین مصوبه ای که ما امروز داشتیم، تصمیم بر شروع به کار کارگروه مزد بود که در روزهای آینده کار خود را شروع خواهد نمود.

حقوق سال آینده کارگران همچون کارمندان 20 درصد زیاد می گردد؟ ، شروع به کار کارگروه مزد

خبرنگاران- مرضیه ثمره حسینی: دومین جلسه شورای عالی کار در زمینه معین دستمزد 1402 کارگران دیروز عصر برگزار گردید.

نماینده کانون انجمن های صنفی کارگری کشور در شورای عالی کار درباره جلسه این شورا به خبرنگاران گفت: مهم ترین مصوبه ای که ما امروز داشتیم، تصمیم بر شروع به کار کارگروه مزد بود که در روزهای آینده کار خود را شروع خواهد نمود.

هادی ابوی ادامه داد: در جلسه قبل اعلام شد که کمیسیون معین حداقل حقوق تعیین گردد که در جلسه امروز قرار شد همانند سال های گذشته کارگروه مزد فعال گردد.

ابوی در خصوص کارگروه مزد هم گفت: کارگروه مزد زیرمجموعه خود شورای عالی کار فعالیت می نماید و نمایندگان کارگری و کارفرمایی و دولت در آن هستند و با آنالیز قیمتی و منطقه ای، حداقل مزد کارگری را تعیین می نمایند. البته منظور از منطقه ای، بحث مزد منطقه ای نیست، بلکه اقلام مصرفی کارگران در نقاط مختلف آنالیز می گردد و در نهایت در شورای عالی کار مطرح و آنجا درباره حداقل مزد کارگری برای سال آینده تصمیم گیری می گردد.

به شایعات توجه نکنید

نماینده کارگران در شورای عالی کار در خصوص اینکه محتمل است چند درصد حقوق کارگران افزایش یابد، گفت: در این جلسه هم هیچ صحبتی از عدد و رقم نشد و درواقع ما خیلی به درصدها قائل نیستیم بلکه می خواهیم معیشت کارگران تامین گردد. چون الان اگر بگوییم که مزد کارگر را فقط طوری افزایش دهید که معیشتش را تامین کند باید 100 تا 200 درصد حقوق او افزایش یابد. بنابراین، ما بعد از آنالیز های کارگروه مزد می گوییم هزینه خانوار کارگری فلان عدد است و باید آن را به مقدار حقوق دریافتی اش نزدیک کرد.

ابوی با تاکید بر اینکه تمام کوشش ما در شورای عالی کار این است که معیشت کارگران تامین بگردد و هزینه های خانوار کارگری پوشش داده گردد، اضافه نمود: سال جاری، دولت هم همراه به نظر می رسد و احتمال می دهیم دولت اهتمام دارد که یاری کند.

طبق لایحه بودجه 1402 میانگین حقوق کارمندان دولت در سال آینده 20 درصد افزایش می یابد. نماینده شورای عالی کار با تاکید بر اینکه هیچ ارتباط و تناسبی بین حقوق کارگران و کارمندان نیست، گفت: اینکه گفته گردد ملاک معین حقوق کارگران، حقوق کارمندان است، همه اش شایعه است و ما از فحوای صحبت دوستان دولتی و شخص وزیر چنین مسائلی را برداشت نکرده ایم که بخواهند تصمیمات مربوط به حقوق کارمندان خود را به کارگران تعمیم بدهند. بنابراین، به نظر می رسد سال جاری هم دولت در کوشش است که به گروه کارگری و کارفرمایی یاری کند.

ابوی در خصوص جلسه بعدی معین مزد هم گفت: سال جاری قرار شد جلسات ما اواخر هر ماه برگزار گردد که به خاطر تعطیلی آدینه، استثنائا به امروز و اول ماه رسید. جلسه بعدی طبیعتا اول ماه بعد است اما چون به آخر سال نزدیک می شویم محتمل است جلسات فوق العاده هم برگزار کنیم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 4 بهمن 1401 بروزرسانی: 4 بهمن 1401 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 2228

به "حقوق سال آینده کارگران همچون کارمندان 20 درصد زیاد می گردد؟ ، شروع به کار کارگروه مزد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقوق سال آینده کارگران همچون کارمندان 20 درصد زیاد می گردد؟ ، شروع به کار کارگروه مزد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید