حقوق کارمندان و سربازان در سال 1401 به چقدر می رسد؟

به گزارش تور تایلند، براساس لایحه بودجه 1401 ابتدا قرار بود که حقوق کارمندان دولت، بین 5 تا 29 درصد افرایش پیدا کند. بدین معنا که حداقل حقوق از 3.5 میلیون تومان به 4.5 میلیون تومان برسد. اما تغییرات تازه کمیسیون تلفیق بودجه در حقوق سال آینده کارمندان و بازنشستگان نشان می دهد که افزایش ها 10 تا 60 درصد خواهد بود.

حقوق کارمندان و سربازان در سال 1401 به چقدر می رسد؟

به گزارش خبرنگاران، سخنگوی این کمیسیون می گوید که حداقل حقوق کارمندان دولت در سال آینده نباید کمتر از 5 میلیون و 600 هزار تومان باشد. با این وجود افزایش حقوق برای کارمندان حداقلی بگیر 60 درصد خواهد بود.

اما طبق تغییرات نو، این افزایش حقوق برای افرادی که بالاتر از 5.6 میلیون تومان دریافت می نمایند، پلکانی خواهد بود. بر این اساس افرایش از 10 درصد آغاز می گردد و براساس دریافتی کارمند تا 60 درصد نیز ممکن است بالا برود.

در خصوص حقوق بازنشستگان نیز اعضای کمیسیون تلفیق بودجه می گویند که تصمیم شان بر این است که کف حقوق بازنشستگان دولت در سال آینده 5 میلیون تومان معین گردد.

سربازان وظیفه سال آینده چقدر حقوق دریافت می نمایند؟

کمیسیون تلفیق بودجه سال 1401، علاوه بر تغییر حقوق کارمندان دولت، حقوق سربازان وظیفه را هم به شکل چشمگیری افزایش داده است. به شکلی که در امسال میانه دریافتی کارکنان وظیفه یک میلیون و 500 هزار تومان بود، اما حالا قرار است افزایش دو تا سه برابری را تجربه کند.

طبق گفته دهنوی، نایب رئیس این کمیسیون حداقل حقوق دریافتی سربازان وظیفه به سه میلیون و 350 هزار تومان افزایش خواهد یافت. اما در خصوص سربازان وظیفه متاهل شرایط فرق دارد و براساس تصمیمات تازه، حقوق آنان در سال آینده 5 میلیون تومان خواهد بود.

براساس قانون باید حقوق سربازان مجرد غیرعملیاتی معادل 60درصد یک پایور، سربازان مجرد عملیاتی معادل 75درصد یک پایور و سربازان متاهل معادل 90 درصد یک پایور باشد.

دولت زیر بار افزایش حقوق کارمندان و سربازان می رود؟

در گام اول اجرایی شدن همه این اعداد و ارقام هنوز مشروط به تصمیم نمایندگان مجلس است. بر این اساس که باید تغییرات نو در صحن مطرح گردد و پس از آن و در صورت موافقت نمایندگان مجلس تازه نصف راستا طی شده است. چرا که موافقت شورای نگهبان و همراهی دولت برای تامین منابع افزایش حقوق تازه کارمندان نصف دیگر راستا است که باید طی گردد.

در حال حاضر دولت به تغییرات اعمالی نو کمیسیون تلفیق بودجه درباره حقوق کارمندان دولت و سربازان وظیفه در سال 1401 واکنشی نشان نداده است. از طرفی اعضای این کمیسیون اعلام نکرده اند که این تغییرات با مشورت دولت صورت گرفته است با خیر.

در چنین شرایطی اگر دولت با افزایش حقوق کارمندان براساس تغییرات نو مخالفت کند، شورای نگهبان ایراد اصل 75 قانون اساسی را به این مصوبه احتمالی خواهد گرفت؛ بنابراین مصوبه برای رفع کردن ایراد به بهارستان بازخواهد گشت.

منبع: فرارو
انتشار: 24 اسفند 1400 بروزرسانی: 24 اسفند 1400 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 2020

به "حقوق کارمندان و سربازان در سال 1401 به چقدر می رسد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقوق کارمندان و سربازان در سال 1401 به چقدر می رسد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید