خبرنگاران مدیرکل پست: ترافیک پست کرمان 164 درصد افزایش یافت

به گزارش تور تایلند، کرمان - خبرنگاران - مدیرکل پست استان کرمان گفت: تغییر فرهنگ در مقابل کرونا و تجارت الکترونیک موجب رشد 164 درصدی بسته های پستی وارده طی 9 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته شد که رقمی عظیم است و پست را غافلگیر کرد.

خبرنگاران مدیرکل پست: ترافیک پست کرمان 164 درصد افزایش یافت

علیرضا اکبری شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: طی 9 ماهه سال گذشته ترافیک وارده به پست استان کرمان 385هزار بسته و سال جاری این آمار به یک میلیون و 100 هزار مورد رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه روزانه 15 هزار مرسوله پستی وارد استان کرمان می گردد گفت: این حجم کار زمینه تغییر را در پست فراهم کرد لذا باید در زمینه سه بخش ازجمله فضا، نیروی انسانی و زمان باید فعالیت خود را گسترش می دادیم.

مدیرکل پست استان کرمان با اشاره به زمان شرایط ارسال مرسوله باحجم ترافیک کار گفت: راستا هوایی، ریلی و زمینی را در اختیار داریم و تاخیر در این حوزه ها می توانست در زمان رسیدن مرسوله اثر بگذارد.

وی با بیان اینکه همچنین پست ظرفیت حجم این ترافیک را ندارد ادامه داد: یکی از مسائل ما کمبود فضا است زیرا به میزان مرسوله های وارده باید صادر گردد و میزان مرسوله های صادره از مبادی استان کرمان نیز طی 9 ماهه سال جاری 170 درصد رشد داشته است.

اکبری تاکید نمود: ترافیک وارده و صادره به یک مکان احتیاج دارد که با کمبود شدید فضا در شرایط فعلی روبرو هستیم که آن را باید توسعه دهیم.

ابتلای 52 نیروی پست کرمان به کرونا

وی با بیان اینکه 52 نفر نیروی انسانی پست استان کرمان مبتلا به کرونا شده اند اضافه نمود: این آمار در کشور یکهزار و 900 نفر و تعداد فوتی ها 20 نفر بوده که شمار مبتلایان در اجرا، نامه رسانی و در آماده سازی، رهسپاری و توزیع وقفه ای ایجاد می نماید.

مدیرکل پست استان کرمان بیان داشت: چندین عامل موجب تاخیر در زمان ارسال مرسوله می گردد که مورد دیگر عملیات ضدعفونی این بسته ها است که برای سلامتی همکاران و مردم انجام می گیرد.

وی گفت: لازم می دانیم که تاخیرات را اعلام کنیم و از مردم برای آن عذرخواهی و مردم را به بردباری دعوت کنیم زیرا همکاران ما پس از کادر درمان، وظیفه صیانت از سلامت جامعه را در سه شیفت کاری به پایان می رسانند.

وی با بیان اینکه عملیات دستگاه ها الکترونیک شده اما پست و پستچی حضور فیزیکی در محل دارد عنوان نمود: تدابیری برای کوتاه کردن تاخیر اندیشیدیم و با توجه به افزایش حجم کار پست از ناوگان تاکسیرانی یاری گرفتیم که با وجود نبود مسافر و اعمال محدودیت های کرونا استقبال مناسبی از این طرح شد و این فرایند به صورت داوطلبانه، ضمن تایید امنیت، از فضای خالی خودرو برای توزیع امانت و بسته به مردم استفاده می کنیم.

اکبری عنوان نمود: پست برای هر بسته هزینه چهار هزار و 500 تومان به تاکسی داران پرداخت می نماید و همچنین در راستای تقویت ناوگان موتوری برای توزیع مرسوله های پستی احتیاج به جذب نیرو داریم و در این بخش برای هر بسته 2 هزار و 250 تومان پرداخت می گردد.

تقاضای همکاری مدیرکل پست از ناوگان موتوری

وی اضافه نمود: افراد متقاضی باید گواهینامه رانندگی موتور داشته باشند و در این زمینه علاقمندان می توانند جهت ثبت نام به باجه شهیدحاج قاسم اداره کل پست استان کرمان مراجعه نمایند.

مدیرکل پست استان کرمان یادآور شد: در شرایط فعلی با حضور رانندگان تاکسی، وانت در توزیع مسئله ای نداریم اما در بخش موتوری یاری می خواهیم که افراد دارای موتور می توانندبا قرارداد بسته می گردد و احتیاج بهداطلاع رسانی دارد.

وی گفت: اطلاع رسانی ابزار تبلیغ و بحث خدمت رسانی داریم و تقویت ناوگان توزیع خدمت رسانی را در شرایط کنونی سرعت می بخشد.

پست کرمان و توسعه خدمات در بستر الکترونیک

اکبری اضافه نمود: اواخر اسفند 98 و فروردین 99 به علت شیوع کرونا فعالیت بسیاری از اصناف متوقف شد و شرکت پست خدمات را در بستر الکترونیک به درب منزل برد و در این زمینه با فروشگاه های زنجیره ای قرار داد بستیم که مایحتاج مردم را تامین کنیم.

وی بیان داشت: بسیاری افراد به روستاها توجهی نداشتند زیرا این مناطق را دارای امنیت بیشتری بودند اما ضرورت داشت که از تردد مردم روستانشین برای تهیه مایحتاج به شهرها جلوگیری گردد لذا پست با همکاری فروشگاه های عظیم تامین مایحتاج روستاییان را برعهده گرفت و اکنون در تمامی روستاها با وجود دفاتر ICT فعالیت دارد.

وی اضافه نمود: دفاتر ICT به واسطه داشتن زیرساخت اینترنت در مناطق فاقد اینترنت نیز می توانستند مایحتاج روستاییان را به نرخ شهر کرمان درب منزل روستاییان برسانند و پست هزینه پستی را از محل درامدهای خود تامین می کرد که این اقدام خوشبختانه تاثیر بسیاری در رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی گذاشت و همچنین موجب محدودیت ترددها شد.

مدیرکل پست استان کرمان ابراز داشت: تجارت الکترونیک پس از گذشت نزدیک به یکسال از این ویروس کرونا به یک فرهنگ برای تهیه مایحتاج مردم تبدیل شده و اکنون مردم به راحتی با تلفن همراه، یک سیستم و یا صندلی ICT روستایی مایحتاج خود را ازجمله لوازم شخصی، خانگی، مصرفی و مواد ضدعفونی و ماسک را تهیه می نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 بهمن 1399 بروزرسانی: 9 بهمن 1399 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 1437

به "خبرنگاران مدیرکل پست: ترافیک پست کرمان 164 درصد افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مدیرکل پست: ترافیک پست کرمان 164 درصد افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید