خبرنگاران مصرف الکل در بناب سه قربانی گرفت

به گزارش تور تایلند، تبریز - خبرنگاران - مدیر شبکه بهداشت و درمان بناب گفت: متاسفانه 6 نفر در این شهرستان به دلیل مصرف الکل صنعتی مسموم شدند که سه نفر از آنها جان باختند.

خبرنگاران مصرف الکل در بناب سه قربانی گرفت

علی نیّرپور روز جمعه در گفت وگو با خبرنگاران اضافه نمود: مصرف الکل صنعتی (متانول) نه تنها برای از بین بردن ویروس کرونا کمکی نمی کند، بلکه باعث کوری و نارسایی کلیه و کبد و حتی مرگ می شود.

وی ضمن توصیه به مردم برای رعایت مسائل بهداشتی در شرایط فعلی، خواستار تهیه موادضدعفونی از منابع معتبر فروش شد.

پیش از این رییس بیمارستان سینای تبریز نیز در گفت و گو با خبرنگاران اعلام کرده بود که شیوع بیماری کرونا در کشور از ابتدای اسفند ماه جاری تا به امروز 12 نفر بر اثر مسمومیت با الکل صنعتی (متانول) در تبریز جان خود را از دست داده اند.

دکتر علی استادی اضافه نمود: در این مدت 98 نفر بر اثر مسمومیت با الکل صنعتی به بیمارستان سینا مراجعه کرده اند که از این تعداد 12 نفر جان خود را از دست دادند و هم اکنون 16 نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

وی ادامه داد: از 16 بیمار بستری شده در بخش مراقبت های ویژه این بیمارستان نیز 6 نفر دچار آسیب جدی شده اند که شرایط آنها وخیم است.

دکتر استادی با تاکید براینکه کسانی که دچار مسمومیت با الکل می شوند اگر با بروز علایم به بیمارستان مراجعه کنند، معمولا قابل درمان و دیالیز هستند، ظهار کرد: تمامی افرادی که براثر مسمومیت با الکل به بیمارستان مراجعه می کنند، دیالیز می شوند.

وی اضافه نمود: درصدی از بیماران بستری شده دچار اختلالات بینایی و کوری می شوند که به متخصص چشم معرفی می شوند.

رییس بیمارستان سینا تبریز در خصوص اینکه آیا مصرف الکل تاثیری بر بیماری کرونا دارد، گفت: این موضوع هیچ منبع علمی ندارد و تا کنون به اثبات نرسیده است، نوشیدن الکل به هیچ عنوان باعث ضدعفونی شدن اعضای داخلی بدن نمی شود.

منبع: ایرنا
انتشار: 19 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 905

به "خبرنگاران مصرف الکل در بناب سه قربانی گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مصرف الکل در بناب سه قربانی گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید