استقلال به دنبال انتقام 11 ساله برای رسیدن به فینال، امید به تدبیر قلعه نویی

به گزارش تور تایلند، به گزارش خبرنگاران، دور رفت از مرحله نیمه نهایی دهمین دوره رقابتهای فوتبال لیگ قهرمانان آسیا فردا چهارشنبه با برگزاری دو دیدار در شهرهای سئول کره جنوبی و کاشیوا ژاپن شروع می گردد که در یکی از این دیدارها استقلال ایران در استادیوم جام جهانی شهر سئول، میهمان اف سی سئول کره جنوبی است، تیمی که در سال 1983 با نام لاکی گلدستار اف سی تاسیس شد، چند سال بعد با نام آنیانگ ال جی چیتاز در مسابقات به میدان رفت و در نهایت در سال های اخیر با نام اف سی سئول در مسابقات داخلی کشور کره و رقابتهای آسیایی به میدان می رود.

استقلال به دنبال انتقام 11 ساله برای رسیدن به فینال، امید به تدبیر قلعه نویی

اف سی سئولی ها که 11 سال پیش با نام آنیانگ در مسابقه ای که بیشتر به واترپلو شباهت داشت، استقلال را در مرحله نیمه نهایی جام باشگاه های آسیا در سال 2002 در استادیوم آزادی درحالی با نتیجه 2 بر یک شکست دادند که محمد نوازی در آن بازی یک ضربه پنالتی از دست داد تا در نهایت آبی پوشان تهرانی از صعود به دیدار فینال آن مسابقات بازماندند.

این تیم حالا پس از 11 سال بار دیگر در حالی برابر استقلال به میدان می رود که بسیاری از شاگردان امیر قلعه نویی در تاریخ 28 خردادماه در استادیوم مونسو شهر اولسان با شکست دادن تیم ملی کره جنوبی خاطره تلخی را برای فوتبال این کشور رقم زدند. آنها امروز می خواهند با مغلوب کردن دوباره آبی پوشان تهرانی در یک بازی مهم، هم شانس خود را برای فینالیست شدن افزایش دهد و هم به نوعی انتقام شکست تیم ملی کشورشان را از نماینده ایران که کاپیتان تیم ملی و بعضی از نفرات اصلی تیم ایران را در ترکیب خود دارد، بگیرد.

نمایند فوتبال کره جنوبی هم اکنون سه بازیکن خارجی در ترکیب خود دارد. سرجیو اسکودرو هافبک تهاجمی این تیم که از خانواده ای آرژانتینی است اما ملیتی ژاپنی دارد. دژان دامیانوویچ مهاجم مونته نگرویی که در 171 بازی 106 گل برای اف سی سئول به ثمر رسانده و خطرناک ترین بازیکن این تیم محسوب می گردد و مائوروسیو مولینا هافبک کلمبیایی که در 87 بازی برای این تیم 33 گل به ثمر رسانده است. شاگردان چوی یونگ سو برای موفقیت در این بازی علاوه بر ملی پوشان خود، به توانایی این سه بازیکن مطرح دل بسته اند.

این تیم کره ای که در 12 هفته گذشته لیگ این کشور شکستی را تجربه نکرده و آخرین باختش در لیگ قهرمانان آسیا هم مربوط به 7 بازی پیش است، می خواهد مقابل استقلال ایران هم این روند را ادامه داده تا از فرصت بازی خانگی، راهی هموار برای صعودش به مرحله نهایی فراهم سازد. آنهم مقابل تیمی که همانند خودش 7 بازی بدون شکست در این جام را پشت سرگذاشته است.

در سوی دیگر میدان اما استقلال که خسرو حیدری را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد، با روحیه بالا به خاطر نتایج خوب و صعود ارزشمند به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا، برای کسب نتیجه ای مطلوب در زمین سئول به میدان می رود. آنها که امروز نماینده فوتبال ایران در آسیا بوده و به نوعی تیم ملی استقلال هستند، برای شاد کردن دل میلیون ها طرفدار، اگر همانند نیمه دوم دیدار برگشت با بوریرام تایلند در این بازی به میدان بروند، خاطره خوش فوتبال ایران در کره جنوبی در امسال را دوباره زنده خواهند کرد.

استقلالی ها برای موفقیت در این بازی، هم دل به عملکرد خوب دروازه بان تیم خود و درخشش نفرات میانی و خط حمله خود بسته اند تا با موفقیت در این بازی، شانس صعود خود به دیدار نهایی لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورند تا از سویی انتقام آن شکست 11 سال پیش را بگیرند و از سوی دیگر به عنوان سومین تیم ایرانی، پس از سپاهان و ذوب آهن اصفهان، به دیدار فینال این مسابقات صعود نمایند.

نحوه صعود استقلال و اف سی سئول

استقلال ایران در گروه D مرحله مقدماتی که گروه مرگ لقب گرفته بود، به مصاف تیم های مطرح الهلال عربستان، العین امارات و الریان قطر رفت. شاگردان قلعه نویی مرحله گروهی را با تساوی 3 بر 3 در زمین الریان قطر شروع کردند، مسابقه ای که تا دقیقه 86 از میزبان پیش بودند. در بازی دوم العین امارات را با نتیجه 2 بر صفر در استادیوم آزادی شکست دادند و در مسابقه سوم با پیروزی 2 بر یک در عربستان برابر الهلال که نتیجه ای بسیار ارزشمند برای آبی پوشان تهرانی بود به عنوان یکی از مدعیان این گروه خود را مطرح کردند.

شکست یک بر صفر خانگی برابر الهلال عربستان شروعی تلخ برای شاگردان قلعه نویی در دور برگشت بود اما دو پیروزی 3 بر صفر برابر الریان قطر و یک بر صفر برابر العین در امارات باعث شد استقلال با 13 امتیاز و به عنوان تیم نخست گروه راهی مرحله حذفی گردد.

استقلال که تنها نماینده ایران در این مرحله از مسابقات بود، بر اساس تغییر قوانین در مرحله یک هشتم نهایی باید در دو دیدار رفت و برگشت به مصاف الشباب امارات می رفت، مسابقه ای که طبق همین قوانین جدید در بازی برگشت میزبان آن بود. بازی رفت با نتیجه 4 بر 2 به سود آبی پوشان تهرانی به خاتمه رسید و بازی برگشت هم با تساوی بدون گل همراه شد تا استقلال به عنوان سومین تیم ایرانی، به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کند.

شاگران قلعه نویی در بازی رفت دیدار این مرحله برابر بوریرام تایلند، شگفتی ساز جام دهم، به رجحان ضعیف یک بر صفر در استادیوم آزادی دست یافتند اما در بازی برگشت به پیروزی 2 بر یک رسید و در مجموع دو بازی رفت و برگشت مقابل این تیم تایلندی به رجحان 3 بر یک رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

اف سی سئول کره جنوبی قهرمان کی لیگ در سال 2012، مسابقات فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا را با پیروزی 5 بر یک برابر جیانگ سو چین در استادیوم خانگی شروع کرد. تساوی بدون گل در بازی دوم با بوریرام و پیروزی 2 بر یک مقابل وگالتا سندای باعث صدرنشینی این تیم کره ای در خاتمه دور رفت مرحله گروهی شد. اف سی سئول دور برگشت را با شکست یک بر صفر برابر وگالتا سندای شروع کرد اما پیروزی 2 بر صفر در زمین جیانگ سو چین و تساوی 2 بر 2 خانگی برابر بوریرام تایلند، باعث شد این تیم کره ای به عنوان تیم نخست گروه E راهی مرحله حذفی گردد.

بیجینگ گوآن چین حریف اف سی سئول در مرحله دوم این مسابقات بود که بازی رفت دو تیم با تساوی بدون گل به خاتمه رسید اما نماینده کره در بازی دوم با نتیجه 3 بر یک پیروز شد و به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد. الاهلی عربستان نایب قهرمان دوره گذشته لیگ قهرمانان آسیا در بازی رفت برابر اف سی سئول به تساوی یک بر یک رسید اما برد یک بر صفر در بازی برگشت آن هم با گل دقیقه 90 دژان دامیانوویچ زمینه ساز حضور این تیم در مرحله نیمه نهایی شد، تا این تیم حریف استقلال ایران در این مرحله از جام گردد.

کاشیوا ریسول ژاپن - گوانجو اورگرانده چین

دیگر دیدار مرحله نیمه نهایی بین تیم پنجم فصل گذشته جی لیگ و قهرمان رقابتهای جام حذفی یا همان جام امپراتور ژاپن با قهرمان سوپر لیگ چین برگزار می گردد. کاشیوا ریسول با راهنمایی نلسینهو توانست به عنوان صدرنشین گروه H راهی مرحله حذفی گردد. این تیم در مرحله بعدی ابتدا در زمین جئونبوک هیوندای به پیروزی 2 بر صفر دست یافت و در بازی برگشت هم با نتیجه 3 بر 2 این تیم کره ای را شکست داد و با پیروزی 5 بر 2 راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. تساوی یک بر یک در استادیوم خانگی برابر الشباب عربستان در بازی رفت و تساوی 2 بر 2 در بازی برگشت باعث شد کاشیوا به لطف گل زده بیشتر در زمین حریف راهی مرحله نیمه نهایی گردد.

تیم گوانجو اورگرانده چین با راهنمایی مارچلو لیپی مربی مشهور خود به عنوان تیم نخست گروه F راهی مرحله حذفی شد. پیروزی 2 بر یک در زمین سنترال کواست مارینرس استرالیا با رجحان 3 بر صفر در استادیوم خانگی تکمیل شد تا نماینده فوتبال چین با برد 5 بر یک راهی مرحله یک چهارم نهایی گردد. لخویای قطر حریف مرحله بعدی گوانجو اورگرانده بود که پیروزی 2 بر صفر در استادیوم خانگی با برد 4 بر یک در زمین لخویا همراه شد تا نماینده کره در مجموع دو بازی رفت و برگشت با نتیجه 6 بر یک برنده شده و به مرحله نیمه نهایی صعود کند.

برنامه دیدارهای مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا به توضیح زیر است:

* کاشیوا ریسول ژاپن - گوانجو اورگرانده چین، ساعت 13:30، استادیوم هیتاچی کاشیوا شهر کاشیوا

* اف سی سئول کره جنوبی - استقلال ایران، ساعت 14، استادیوم جام جهانی سئول

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 730

به "استقلال به دنبال انتقام 11 ساله برای رسیدن به فینال، امید به تدبیر قلعه نویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقلال به دنبال انتقام 11 ساله برای رسیدن به فینال، امید به تدبیر قلعه نویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید