سند آمایش استان البرز هنوز تائید نشده است

به گزارش تور تایلند، به گزارش خبرنگاران، صبح امروز در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان البرز که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار گردید، با توجه به اینکه البرز درگذشته طرح توسعه ای نداشته است به موضوع سند آمایش این استان پرداخته شد.

سند آمایش استان البرز هنوز تائید نشده است

زهرا عربشاهی رئیس سازمان برنامه وبودجه استان البرز در این مورد گفت: طرح آمایش استان ها ازجمله البرز هنوز به تائید شورای عالی آمایش کشور نرسیده است چون طرح های ملی در اسناد استان ها موجود نیست و تنها طرح های درون استانی در این زمینه وجود دارد به همین دلیل مقررگردیده که تمامی استان ها اطلاعات موردنظر در این خصوص را کامل نمایند.

وی با اشاره به اینکه در قالب طرح آمایش استانی، طرح های توسعه شهرستانی با استفاده از اسناد بالادستی، قانون ششم توسعه و یا گزارش ها اقتصادی دنبال گردیده است که از آن جمله طرح توسعه شهرستان ساوجبلاغ مطرح گردیده است که شامل برنامه ریزی ها و سناریوهای توسعه در این شهرستان است.

تهیه طرح آمایش استان لازم است

رئیس سازمان برنامه وبودجه استان البرز شرح داد: از همه بنیه های سازمانی، شهرستانی و استانی استفاده خواهیم کرد تا طرح های توسعه ای شهرستان ها را کامل نموده و در ادامه نتایج حاصله را در کمیته برنامه ریزی و سپس در شورای برنامه ریزی این طرح ها آنالیز گردد.

محمدجواد کولیوند نماینده کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا هم در مورد این طرح بیان نمود: طرح آمایش از بحث های جدی در استان بوده که مهم است معین گردد که در آینده این طرح ها به هم پیوسته گردیده و در قالب طرح کلی آمایش استان البرز مطرح گردد.

عبادالله کامکار معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری البرز هم در مورد این طرح بیان نمود: اینکه افق توسعه ای استان در این خصوص با سمت وسوی کدام شهرهای استان خواهد بود، اهمیت زیادی دارد.

شرایط اقلیمی مناطق برای تهیه سند آمایش مدنظر قرار گیرد

خسرو ارتقایی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز نیز عنوان نمود: بهتر است در شرایط کنونی در شهرستان های البرز با توجه به قابلیت های موجود یک سندی را به عنوان سند شهرستانی منظور کنیم تا در ادامه راهبردی برای تهیه سند آمایش استانی باشد.

محمدعلی نجفی استاندار البرز هم در این خصوص بیان نمود: تحولاتی که برای سند آمایش البرز اکنون مطرح است شامل بهره گیری از نظرات نخبگان استانی ازجمله فرهیختگان دانشگاهی است؛ چون شناخت خوبی از مسائل استان البرز دارند و می توانند در نقش مشاور اطلاعات خوبی را در اختیار ما قرار دهند.

وی ادامه داد: امید است شرایطی در کشور پیش آید که طرح آمایش سرزمین در استان های مختلف آنالیز گردیده و به نتیجه برسد.

منصور رحمانیان مدیرکل سازمان هواشناسی استان البرز در مورد این طرح گفت: شرایط اقلیمی مناطق باید در آن مدنظر قرار داده گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 406

به "سند آمایش استان البرز هنوز تائید نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سند آمایش استان البرز هنوز تائید نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید