تورهای چین: شهر های نمونه چین چقدر متمدن هستند؟

به گزارش تور تایلند، ساکنان شهر هایی مانند تانگشان ترجیح می دهند که مقام های آن شهر ها ابتدا روی مسائل بزرگتر تمرکز نمایند سپس آنان می توانند نگران ته سیگار باشند.

تورهای چین: شهر های نمونه چین چقدر متمدن هستند؟

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از اکونومیست، هر رویداد، پدیده و خبری می تواند یک شهر را خراب کند. برای تانگشان این حمله وحشیانه ماه گذشته به یک زن بود که به وجهه آن آسیب رساند. برای گوانجو خبر بد نابودی درختان باستانی بانیان بود. زمانی که شرکتی در چانگچون واکسن تقلبی برای مقابله با کووید -19 فراوری کرد اعتبار آن شهر آسیب دید.

هر سه شهر در سالیان اخیر از لیست شهر های متمدن مدنظر نظر حکومت چین حذف شده اند. حزب کمونیست چین از دهه 1980 میلادی زمانی که مقام های حکومتی نگران بودند که اصلاحات بازار و رشد مالی ممکن است باعث انحطاط اخلاقی و اجتماعی گردد کوشش نموده تا شهر ها را متمدن تر سازد.

برای سالیان متمادی بازرسان مخفی شهر ها را بر اساس ده ها معیار درجه بندی نموده اند. برای این که فردی متمدن تلقی گردد خیابان ها باید بی عیب و تردد منظم باید باشد. ساکنان باید ورزش نمایند، خون اهدا نمایند و از اعمال و اجرای عدالت حمایت نمایند.

شاید مهم ترین شرط این باشد که یک شهر هیچ کاری برای شرمساری حزب انجام ندهد. حدود 280 شهر، ناحیه و شهرک در چین در حال حاضر از سوی حکومت آن کشور متمدن در نظر گرفته می شوند. با این وجود، این برچسب (متمدن بودن) برای مقام های محلی ارزش زیادی دارد.

بسیاری گمان می نمایند که متمدن قلمداد کردن شهر ها به جذب سرمایه گذاری و گردشگران به آنجا یاری می نماید. مهم تر از آن (دست کم برای مقام های حکومتی) این موضوع است که باعث شده تا شهر هایی که برنده این عنوان شده اند شانس بیش تری برای برخورداری از امتیازات بیش تر و ارتقای رتبه دارند.

در حالی که شهر های متمدن ممکن است سبزتر و تمیزتر باشند این عنوان گذاری می تواند مسائل بزرگ را حل نماید. برای مثال، تانگشان را در نظر بگیرید. بازرسان به این نتیجه رسیدند که دست کم 85 درصد از ساکنان آن شهر احساس امنیت می نمایند و 90 درصد آنان از دولت راضی هستند (هر دو معیاری برای شرایط متمدن قلمداد کردن شهر ها و نواحی محسوب می شوند).

با این وجود، پس از حمله ماه گذشته به یک زن در آن ناحیه صد ها نفر از ساکنان آن شهر خارج از ایستگاه های پلیس در صف ایستادند تا جنایات مربوط به باند های تبهکار و مزاحم و رفتار نادرست پلیس را گزارش نمایند. بعضی از معترضان در نهایت شکایات خود را پس گرفتند تا به قول یکی از صاحبان مغازه در آن شهر به وجهه شهر آسیبی وارد نگردد.

زمانی که مقام های محلی و دولتی وقت و منابع را تلف می نمایند حزب این موضوع را دوست ندارد. با این وجود، برچسب متمدن انگیزه های بدی را ایجاد می نماید. در یکی از شهر ها بنر های قرمز رنگی بر روی سراسر ساختمان ها نصب شده بود که به شهروندان می گفت کیفیت خود را بهبود بخشند.

مقام های حکومتی در شهر دیگری یک تیم کماندویی از کارگران را برای ترویج تمدن با برداشتن ته سیگار از روی زمین اعزام کردند. علائم بالای مکان های در نظر گرفته شده برای ادرار از شهروندان می خواهند نزدیک تر بایستند و در محل در نظر گرفته شده ادرار نمایند تا به نظافت محل یاری نمایند: یک قدم کوچک رو به جلو گام بزرگی برای تمدن است!

با این وجود، ساکنان شهر هایی مانند تانگشان ترجیح می دهند که مقام های آن شهر ها ابتدا روی مسائل بزرگ تر تمرکز نمایند سپس آنان می توانند نگران ته سیگار باشند.

منبع: فرارو
انتشار: 4 مرداد 1401 بروزرسانی: 4 مرداد 1401 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 2132

به "تورهای چین: شهر های نمونه چین چقدر متمدن هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تورهای چین: شهر های نمونه چین چقدر متمدن هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید