صفر تا صد خرید بهترین شیرآلات!

به گزارش تور تایلند، خرید شیرآلات بهداشتی در نگاه اول ممکن است بسیار ساده به نظر برسد. وارد مغازه یا فروشگاه اینترنتی شیرآلات می شوید و یک محصول را انتخاب می کند، بهای آن را می پردازید و با شیرآلات انتخابی خود به خانه بر می شد. اما پیچیدگی کار زمانی خود را نشان می دهد که با انواع شیرآلات در رنگ ها و مدل های متنوع رو به رو می شوید که هر یک قیمت، کیفیت متفاوت و کاربرد خاص خود را دارند. پس چطور باید از میان تمام این طرح ها مناسب ترین و بهترین شیرآلات ساختمانی را انتخاب کنید؟ در این مقاله صفر تا صد خرید شیرآلات به صورت کاربردی و خلاصه آورده شده است.

صفر تا صد خرید بهترین شیرآلات!

چرا قیمت شیرآلات بهداشتی و ساختمانی متنوع است؟

در زمان خرید شیرآلات بهداشتی اولین نکته ای که توجه خریداران را جلب می کند قیمت شیرآلات است. برای تصمیم گیری بهتر در زمان انتخاب شیرآلات باید دلیل تفاوت قیمت انواع شیرآلات را بدانید و فراموش نکنید که قیمت مناسب شیرآلات لزوماً به دلیل کیفیت پایین تر نیست. عوامل مختلفی مانند برند شرکت تولید کننده، کیفیت، وزن، پیچیدگی طرح و فرایند تولید، مکانیزم عملکرد، لوکس و یا مالی بودن محصول، گارانتی و… در تعیین قیمت شیرآلات نقش دارند. پس به جای بررسی قیمت به عنوان تنها نشانه کیفیت بهتر است بیشتر بر روی مواردی که تعیین کننده کیفیت شیرآلات هستند تمرکز کنید.

دامنه قیمت شیرآلات از قیمت شیرآلات ارزان تا لوکس را شامل می شود. بیشتر افراد هنگام خرید شیرآلات بهداشتی، تنها به برند و قیمت شیرآلات توجه دارند. در حالی که مواردی مانند جنس، کیفیت و گارانتی در نظر گرفته نمی شوند. کیفیت شیرآلات لزوماً با مشاهده ظاهر و یا سبک سنگین کردن شیرآلات قابل تشخیص نیست. بر خلاف باور عمومی، شیرآلات سبک نیز ممکن است با کیفیت باشند. وزن شیرآلات نشان دهنده میزان مواد اولیه به کار رفته در تولید شیر و عامل مهمی در تعیین قیمت شیرآلات است؛ اما سنگین بودن شیرآلات نشان دهنده کیفیت بالا نیست. بلکه استاندارد بودن مواد اولیه مهمترین عامل در تعیین کیفیت شیرآلات است.

مطالعه یک راهنمای جامع خرید شیرآلات

شاید این برای شما سوال باشد که یک راهنمای خرید چطور می تواند به شما در انتخاب شیرآلات استاندارد و مناسب کمک کند. هر چقدر هم بررسی کنید و تصمیم گیری خود را مرحله به مرحله انجام دهید ممکن است به دلیل دغدغه فکری بخشی از فاکتورهای مهم در زمان خرید شیرآلات را فراموش کنید. یک راهنمای خرید شیرآلات با لیست کردن این فاکتورها علاوه بر نظم دادن به فرایند خرید باعث سریع تر شدن فرایند بررسی شما می شود.

یک راهنمای خرید شیرآلات با فراهم آوردن چک لیستی از نکات مهم برای انتخاب شیرآلات استاندارد و با کیفیت، فرایند خرید را ساده می کند. علاوه بر قیمت شیرآلات، نوع آبکاری، زیبایی، دوام و جنس شیرآلات، عواملی مانند گارانتی شیرآلات و کاربرد شیرآلات مورد نظر نیز در تصمیم گیری تأثیرگذار است. همچنین توجه به امکان نصب آسان شیرآلات می تواند دردسرهای نصب را کاهش دهد.

آشنایی با انواع شیرآلات ساختمانی

  • شیرآلات کلاسیک: شیرآلات کلاسیک نسل قدیمی تر شیرآلات مخلوط هستند. دستگیره کنترل آب در شیرآلات کلاسیک به صورت پیچی است. معمولاً دستگیره آب سرد در سمت راست و دستگیره آب گرم در سمت چپ شیرهای کلاسیک واقع شده است. اخیراً تولید این شیرآلات به نسبت شیرآلات اهرمی در ایران کاهش یافته است و جای خود را به تولید انواع شیرآلات اهرمی، چشمی و یا لمسی داده است.
  • شیرآلات اهرمی: شیرآلات اهرمی برای سال ها رایج ترین انواع شیرآلات بوده و هستند. این نوع شیرآلات دارای یک کارتریج یا مغزی شیر اهرمی هستند که فشار و دمای آب را تنظیم می کند. زمانی که کاربران دسته اهرمی شیر آب را می چرخانند در واقع حرکت دسته کارتریج را کنترل می کنند. شیرآلات اهرمی در انواع رنگ ها و مدل ها تولید می شوند و گستره قیمتی بسیار متنوعی نیز دارند.
  • شیرآلات دیجیتال: شیرآلات دیجیتال از انواع شیرآلات هوشمند به حساب می آیند. این نوع شیرآلات بهداشتی دارای یک صفحه نمایشگر دیجیتال هستند که تعیینات آب خروجی مانند دمای آب را نشان می دهد. ممکن است قیمت شیرآلات دیجیتال بالا باشد اما خرید این شیرآلات برای کسانی که توانایی مالی کافی را دارند جذابیت زیادی فراهم می آورند. حتی می توانید تنظیمات مورد نظر خود را در شیرآلات دیجیتال ذخیره کنید و با فشار یک دکمه آب را در دما و فشار مورد پسندتان دریافت کنید!
  • شیرآلات چشمی: انواع شیرآلات چشمی برای نصب در سرویس های بهداشتی عمومی مانند مراکز خرید، بیمارستان ها و… بسیار مناسب هستند. برای استفاده از این نوع شیرآلات نیازی به تماس دست با شیر آب نیست و به واسطه اشعه مادون قرمز وجود دست ها در زیر شیر تشخیص داده شده و جریان آب برقرار می شود. پس از مدتی (معمولاً 30 تا 40 ثانیه) نیز آب به صورت اتوماتیک قطع می شود.

تعیین کاربرد شیرآلات مورد نظر

با اینکه تمام شیرآلات ساختمانی جهت دسترسی ساده به آب مورد استفاده قرار می گیرند هر یک برای کاربردی خاص مناسب تر هستند. به طور مثال در صورتی که در پی دامنه دسترسی بالای شیر آشپزخانه هستید شیرآلات شاوری مناسب ترین انتخاب هستند. این نوع شیر ظرفشویی دارای یک شیلنگ شاوری به طول معمولاً 1 متر است که با کشش کاربر از جای خود خارج می شود و پس از استفاده دوباره می توان آن را به جای اولیه برگرداند. یا اگر به تازگی صاحب نوزاد شده اید احتمالا در زیر شیر روشویی استحمام او را انجام خواهید داد و در این حالت بهترین انتخاب برای شما شیر روشویی پایه بلند است. پیش از خرید شیرآلات بهتر است کاربردی که برای شما مهم تر است را تعیین کنید.

تعیین بودجه برای خرید شیرآلات

قطعاً بودجه ای که خریداران مختلف برای خرید شیرآلات ساختمانی در نظر دارند فرق دارد و این بودجه یکی از مهم ترین عواملی است که در زمان خرید شیرآلات تعیین کننده است. بودجه مورد نظر خود را همزمان با آگاهی از نرخ شیرآلات مورد نظرتان تعیین و سپس با کیفیت ترین شیرآلات در آن رنج قیمتی را انتخاب کنید. بعضی از انواع شیرآلات به دلیل مکانیزم پیچیده تر خود به طور کلی گران تر هستند. مثلاً قیمت شیر ظرفشویی لمسی یا دیجیتال از قیمت شیرآلات ظرفشویی معمولی بالاتر است. پس حتما در نظر داشته باشید که بودجه ای که در نظر می گیرید حداقل متناسب با رِنج قیمت محصولات ارزان دارای کیفیت معقول در گروه شیرآلات مورد نظرتان باشد.

در این مقاله فرایند خرید شیرآلات ساختمانی و بهداشتی را به چند بخش ساده دسته بندی کردیم. مطالعه یک راهنمای خرید شیرآلات می تواند به شما در حضور فکر داشتن در مورد تمام نکات مهم خرید کمک کند. آشنایی با انواع شیرآلات، تعیین کردن کاربرد مورد نظر شما و در نهایت تعیین بودجه ای که برای این کار کنار خواهید گذاشت را می توان مراحل عمده خرید شیرالات دانست. شیرآلات کاویان به عنوان یکی از تولید کنندگان شیرآلات ایرانی در وب سایت خود تمام نکات مربوط به حوزه شیرآلات بهداشتی، از خرید تا نگهداری و تعمیر شیرآلات، را پوشش داده. علاوه بر این محصولات متنوعی از انواع شیر روشویی، شیر توالت، شیر حمام و شیر ظرفشویی را به همراه تعیینات کامل فنی معرفی کرده است.

منبع: اتاق
انتشار: 21 تیر 1401 بروزرسانی: 21 تیر 1401 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 2119

به "صفر تا صد خرید بهترین شیرآلات!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صفر تا صد خرید بهترین شیرآلات!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید