طرز تهیه رولت الویه(کرپ الویه)؛ فینگرفود آسان و خوشمزه!

به گزارش تور تایلند، کرپ نوعی نان بسیار نازک و لطیف فرانسوی است؛ کرپ ها با وجود اینکه بیشتر به حالت شیرین و برای وعده صبحانه معروف هستند، اما به عنوان فینگرفود و پیش غذا هم استفاده می شوند؛ به این نوع کرپ ها کرپ شور گفته می گردد.

طرز تهیه رولت الویه(کرپ الویه)؛ فینگرفود آسان و خوشمزه!

کرپ ژامبون، کرپ گوشت، کرپ مرغ و کرپ سالادالویه از جمله انواع کرپ ها هستند که به عنوان پیش غذا، عصرانه یا شام مصرف میشوند! در این مطلب به آموزش کرپ سالاد الویه می پردازیم.

مواد لازم برای تهیه رولت الویه
تخم مرغ3 عدد
روغن مایع4 قاشق غذاخوری
شیر1 لیوان
آرد1 لیوان
نمک و فلفل و آویشنبه اندازه لازم
زعفران دم نمودهبه اندازه لازم

مراحل تهیه الویه فینگرفودی:

1-برای آماده کردن کرپ، اول تخم مرغ ها رو به همراه زعفران دم نموده، فلفل سیاه و آویشن مخلوط کنید. (اگه میخواین که کرپ شما بوی تخم مرغ نده، حتما از ادویه های تازه بهره ببرید و تخم مرغ ها رو به خوبی هم بزنید تا بوی زخم تخم مرغ گرفته بشه).

2- با همزن برقی بزنید تا کاملا کرم رنگ و کشدار بشه. روغن مایع رو اضافه و با همزن کاملا مخلوط میکنیم.

4- بعد شیر رو اضافه و مخلوط می کنیم.

5- در آخر آرد الک شده رو به همراه نمک اضافه میکنیم و با دور کند همزن مخلوط میکنیم تا مواد کاملا مخلوط و یکدست بشن. (اگه موادتون یکدست نبود، مایه رو از صافی رد کنید).

6- روی ظرف سلفون بکشید و داخل یخچال به مدت یکساعت استراحت بدید؛ تا کف و حباب های روی مایه کاملا از بین بره. (بعلاوه این کار باعث میشه کرپ داخل تابه پف نکنه)

7- داخل تابه نچسبی رو خیلی کم چرب کنید و روی حرارت ملایم قرار بدین تا داغ بشه. بعد از مایه کرپ داخل تابه بریزید؛ طوری که ضخامت کرپ نه خیلی زیاد باشه که خمیر بشه و نه خیلی کم باشه که خشک بشه.

8- وقتی مایه کرپ بست، حالت مات پیدا کرد و کناره های کرپ طلایی شد، کرپ رو از داخل تابه بردارین. (میتونید طرف دیگه کرپ رو هم سرخ کنید؛ ولی چون کرپ خیلی نازکه و با سرخ کردن یک طرف کاملا میپزه، من طرف دیگه اون رو سرخ نکردم چون ممکنه باعث خشک شدن کرپ و ترک خوردن موقع رول کردن بشه.)

9- کرپ رو روی دستمال تمیزی پهن کنید و اجازه بدین کمی از حرارت بیفته.

10- بقیه مایه کرپ رو به همین ترتیب آماده کنید و توجه کنید که بعد از پختن کرپ ها و وقتی هنوز کاملا خنک نشدند، اونها رو روی هم نچینید چون به هم میچسبن.

11- وقتی کرپ کمی از حرارت افتاد، با قاشق روی اون سس مایونز پخش میکنیم و در صورت دلخواه، کالباس و پنیر گودا قرار میدیم.

12- برای لایه بعدی میتونید از سالاد مرغی که برای جیب تاجر آموزش دادیم، بهره ببرید.

یا میتونید از دستور معمول سالاد الویه بهره ببرید. دستور تهیه سالاد الویه به طور خلاصه به صورت زیره:

  • سیب زمینی رو آبپز و با رنده ریز رنده کنید و مرغ پخته و خرد شده (یا ریش ریش شده) رو بهش اضافه کنید.
  • خیارشور نگینی خرد شده، ذرت، هویج رنده شده و فلفل دلمه ای خرد شده رو با هم مخلوط کنید.
  • نمک و سس مایونز رو اضافه و کاملا مخلوط کنید.

13- از سالاد الویه روی لایه کالباس و پنیر قرار بدین و مواد رو صاف کنید. (اینکه اندازه مواد زیاد یا کم باشه، به خودتون بستگی داره و اینکه دوست داشته باشید ضخامت رول کرپ تون بزرگ باشه یا کوچیک).

14- بعد از اینکه سالاد الویه رو کاملا صاف کردین، کرپ رو از یک سمت تا پایان رول کنید.

15- کرپ رو داخل کاغذ روغنی بپیچین و محکم ببندین.

16- برای چند ساعت داخل یخچال بذارین تا کاملا خودش رو بگیره. از یخچال خارج کنید و با یک چاقوی تیز به ضخامت دلخواه برش بدین.

17- داخل ظرف بچینین؛ برای تزیین روی کرپ میتونید از فلفل دلمه ای رنگی نگینی خرد شده بهره ببرید و یا از اول فلفل دلمه ای رنگی رو با مواد داخلی مخلوط کنید تا موقع برش دیده بشه. رولت ها رو با دورچین انواع سبزیجات تزیین کنید و روی ظرف سلفون بکشید و تا موقع سرو داخل یخچال نگهداری کنید.

این فینگر فود و پیش غذای خوشمزه رو میتونید از شب قبل برای وقتایی که مهمون دارید تهیه کنید. برای مشاهده دستورهای دیگر فینگر فودها کلیک کنید.

منبع: اُکالا
انتشار: 29 آذر 1400 بروزرسانی: 29 آذر 1400 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 1924

به "طرز تهیه رولت الویه(کرپ الویه)؛ فینگرفود آسان و خوشمزه!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه رولت الویه(کرپ الویه)؛ فینگرفود آسان و خوشمزه!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید