قیمت مصوب تارا دنده ای برای اردیبهشت 1400 اعلام شد

به گزارش تور تایلند، با آغاز دوباره تحریم ها در نیمه اول سال 97، فرانسوی ها خیلی زود از بازار ایران رفتند و مونتاژ پژو 301 که قرار بود در ایکاپ انجام گردد، برای همواره متوقف شد. بعد از این اتفاق تلخ، ایران خودرو توانست حق انتشار استفاده از پلتفرم پژو 301 را بگیرد. به این ترتیب، ایران خودرو با تغییرات و اصلاحاتی روی پلتفرم PF1 پژو سیتروئن، توانست پلتفرم ملی IKP1 را برای خودش بسازد. اولین خودرویی که با این پلتفرم ساخته شد، خودروی تارا بود که در ابتدا با کد کارخانه ای K132 شناخته می شد. نسخه اولیه تارا در بهمن 98 رونمایی اما تولیدش از اواخر سال 99 آغاز شد. درنهایت در مدل 1400 برای اولین بار به بازار آمد.

قیمت مصوب تارا دنده ای برای اردیبهشت 1400 اعلام شد

گروه صنعتی ایران خودرو بالاخره قیمت مصوب تارا دنده ای را در اسناد کدال خود منتشر کرد. پیش از این، قیمت های مختلفی در گزارش های ایران خودرو در وب سایت کدال دیده می شد؛ اما اکنون می بینیم که آخرین قیمت این سدان ملی پیش از اعمال افزایش قیمت های خرداد 1400 اعلام شده است.

با درنظرگیری این قیمت برای تارا دنده ای در اردیبهشت 1400، می توان گفت که بهای تمام شده این خودرو با احتساب هزینه های جاری مانند مالیات بر ارزش افزوده، عوارض، شماره گذاری، بیمه شخص ثالت و … به حدود 294 میلیون تومان می رسد. در نظر داشته باشید که این قیمت پیش از ابلاغ مجوز افزایش قیمت بوده و بدیهی است که ایران خودرو برای خرداد 1400 بتواند تا قیمتی با افزایش چنددرصدی را در نظر بگیرد.

باتوجه به بخش نامه اخیر شورای رقابت، این امکان وجود دارد که قیمت تمام شده ایران خودرو تارا دنده ای در خرداد 1400 (با احتساب هزینه های مالیات بر ارزش افزوده، عوارض، شماره گذاری، بیمه شخص ثالث و …)، در محدوده 318 میلیون و 100 هزار تومان تا 336 میلیون و 600 هزار تومان مشخص گردد.

تارا مجهز به پیشرانه تیو 5 پلاس (EC5) و 110 اسب بخار قدرت و 150 نیوتن متر گشتاور است. در این پیشرانه و برای انتقال نیروی آن به چرخ های جلو، از یک گیربکس 5 دنده دستی یا جعبه دنده اتوماتیک 6 سرعته استفاده شده است. جعبه دنده 5 سرعته دستی BE4 این قدرت و توان پیشرانه را به چرخ های جلوی این سدان ملی می رساند. خودروی تارا قادر است در مدت زمان 9.5 ثانیه از حالت توقف کامل به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و به طور ترکیبی معادل 6.7 لیتر در هر 100 کیلومتر سوخت بسوزاند .

امکانات استاندارد تارا با گیربکس دستی شامل ترمزهای دیسکی جلو و عقب، سنسور پارک عقب، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل آغاز حرکت در سربالایی، فرمان کمکی برقی، تریم داخلی پارچه، کروز کنترل، محدودکننده سرعت، رینگ فولادی طرح اسپرت با قالپاق، نمایشگر لمسی، قابلیت نمایش صفحه تلفن همراه بر روی نمایشگر خودرو، کامپیوتر سفر، سنسور باد تایرها، سامانه نمایشگر شرایط تعویض دنده، چراغ روشنایی روز، 2 کیسه هوا، استاندارد ایزوفیکس جایگاه ها و … است.

نکته دیگر عدم اشاره به سامانه ایمنی کنترل پایداری (ESP) است که امید می رفت در این مدل عرضه گردد؛ اما همچنان نبود این ویژگی ایمنی بسیار مهم در خودروهای مونتاژ داخل مشهود به نظر می رسد.

آگهی های خرید و فروش تارا

***

شما می توانید جدیدترین اخبار خودرو را در بلاگ خبرنگاران بخوانید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 7 مرداد 1401 بروزرسانی: 7 مرداد 1401 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 2134

به "قیمت مصوب تارا دنده ای برای اردیبهشت 1400 اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت مصوب تارا دنده ای برای اردیبهشت 1400 اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید