لوبیاپلو را مجلسی درست کنید

به گزارش تور تایلند، همه ما ایرانی ها لوبیا پلو را دوست داریم، اما احتمالا پیش آمده لوبیا پلویی را بخوریم که شفته شده و اصلا خوشمزه نبوده.

لوبیاپلو را مجلسی درست کنید

به گزارش بهترین ها، پختن لوبیا پلوی مجلسی و خوشمزه فوت و فن خاص خودش را دارد.

ما در مطلب دستور پخت امروز، طرز تهیه لوبیا پلو مجلسی با گوشت تکه ای (خورشتی) را همراه تمام فوت و فن آن آموزش می دهیم.

البته لوبیا پلو را می توانید با گوشت چرخ نموده هم بپزید که اتفاقا سریع تر و راحت تر هم خواهد بود. اما معمول این است که در لوبیا پلوی مجلسی از گوشت تکه ای یا خورشتی استفاده می نمایند.

پختن لوبیا پلوی مجلسی خوشمزه و خوش رنگ با برنج قد کشیده و دون شده دو نکته طلایی دارد که ما به شما یاد می دهیم. نکته اول اینکه باید برنج لوبیا پلو را کمی خام تر از حالت عادی بردارید. از آنجا که مایه لوبیا پلو خودش اندازهی آب دارد، اگر برنج را زودتر بر ندارید لوبیا پلو شفته خواهد شد.

نکته مهم دیگر این است که در لوبیا پلو نباید از زعفران دم نموده بهره ببرید، چرا که آب اضافه زعفران دم نموده هم باعث شفته شدن برنج خواهد شد. به جای آن می توانید پودر زعفران را به روشی که ادامه شرح می دهیم لای برنج بریزید.

مواد لازم (برای 5 نفر)

لوبیا سبز نیم پز: 400 گرم

برنج ایرانی: 4 پیمانه

گوشت سردست بدون چربی گوسفندی: 350 گرم

پیاز: 2 عدد بزرگ

رب گوجه فرنگی: 3 قاشق غذاخوری

پودر زعفران: به اندازه لازم

لواشک زرشک: به اندازه لازم

نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر کاری، زیره سبز، پودر دارچین و چوب دارچین: به اندازه لازم

طرز تهیه

1. پیاز ها را به صورت نگینی خرد کنید. یک سوم پیاز را با کمی روغن در قابلمه تفت دهید تا کمی سبک گردد. سپس گوشت را به پیاز اضافه کنید و تفت دهید تا جایی که گوشت مانند تصویر تغییر رنگ دهد و آب آن کشیده گردد. در این لحظه ادویه و چوب دارچین را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی ادویه ها از بین برود. تا جایی که روی گوشت را بپوشاند آب جوش به قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید به مدت 2 ساعت با در بسته کاملا بپزد.

اندازه آب باید به میزان ای باشد که در انتهای پخت هیچ آبی در قابلمه باقی نماند.

2. زمانی که گوشت در حال پختن است، مابقی پیاز را با روغن بیشتری در تابه تفت دهید. اجازه دهید پیاز کمی طلایی گردد، سپس ادویه و رب گوجه فرنگی را به آن اضافه کنید و باهم تفت دهید.

3. وقتی رب گوجه فرنگی رنگ داد، لواشک زرشک را خرد و به تابه اضافه کنید. اجازه دهید لواشک ها در مواد حل شوند. چیزی در حدود یک مربع 10 در 10 سانتی متری از لواشک برای این اندازه مواد کافی است. البته بسته به اندازه ترشی لواشک ممکن است ترجیح دهید اندازه کمتر یا بیشتری از آن بهره ببرید.

4. لوبیا های نیم پز شده را به مایه لوبیا پلو اضافه کنید و با مواد دیگر تفت دهید.

5. وقتی گوشت کاملا پخت و آب آن کشیده شد، چوب دارچین را از قابلمه خارج کنید.

6. گوشت را به مایه لوبیا پلو اضافه و اندازه نمک آن را میزان کنید. اگر احتیاج بود کمی دیگر لواشک به مواد اضافه کنید.

7. زمانی که مایه لوبیا پلو حاضر شد، برنجی را که از 3 ساعت قبل خیساندید در آب جوش بریزید تا بپزد. از قلم نیاندازید، چون مایه لوبیا پلو آب دارد، برنج را باید خام تر از حالت عادی آبکش کنید.

ته دیگ دلخواهتان را کف قابلمه قرار دهید. یک لایه برنج و سپس یک لایه مایه لوبیا پلو در قابلمه بریزید. کمی برنج روی مایه اضافه کنید و روی آن پودر زعفران و کمی پودر دارچین بپاشید. دوباره اندازهی برنج بریزید و مراحل قبل را تا تمام شدن مواد تکرار کنید. دقت کنید که حتما باید پودر زعفران را روی برنج بپاشید و روی آن دوباره برنج بریزید تا زعفران به خوبی رنگ باز کند. لوبیا پلو را دم بگذارید. اگر احتیاج بود می توانید خیلی کم آب دور برنج بریزید تا زودتر بخار در قابلمه بپیچد.

8. اگر دوست داشتید می توانید در انتهای پخت روی برنج کمی روغن داغ بدهید و سپس لوبیا پلو را سرو کنید. نوش جان!

منبع: فرارو
انتشار: 6 فروردین 1402 بروزرسانی: 6 فروردین 1402 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 2254

به "لوبیاپلو را مجلسی درست کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لوبیاپلو را مجلسی درست کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید