ماه عسل در مالدیو: شرایط آب و هوا و راهنمای سفر

به گزارش تور تایلند، آن هایی که می خواهند تعطیلات متفاوتی داشته باشند، بهتر است به اقامتگاه ها و هتل های کاملا اختصاصی، لوکس و رمانتیک جزایر مالدیو واقع در اقیانوس هند سری بزنند. معروفیت مالدیو و آب های فیروزه ای رنگی که تمام جزایر آن را در برگرفته اند، به علت وجود امکانات زیاد برای غواصی زیر آب در کلاس جهانی و هتل های آبی است که از ویلاهای کاملا اختصاصی تشکیل شده اند که این ویلاها یا به وسیله اسکله های چوبی مخصوصی به ساحل متصل هستند و یا حتی به صورت شناور ساخته شده و توسعه پیدا نموده اند.

ماه عسل در مالدیو: شرایط آب و هوا و راهنمای سفر

اطلاعات مورد احتیاج پیش از مسافرت به مالدیو(Maldives)

زبان

زبان ملی مالدیو، دیوهی (Dhivehi) نام دارد اما زبان انگلیسی به طور گسترده ای در این کشور مورد استفاده قرار می گیرد و کارکنان هتل ها نیز تماما به این زبان آشنایی دارند.

شرایط پرواز

برای رفتن به مالدیو، پروازهایی از شهرهای مهم اروپایی و جنوب شرق آسیا انجام می شوند. برای اینکه برآوردی از مدت زمان پرواز داشته باشید، کافی است بدانید سفر با هواپیما از لندن به مالدیو در حدود 11 ساعت به طول می انجامد.

نحوه سیر و سفر در جزایر

به وسیله تاکسی، قایق و یا حتی هواپیماهای کوچک انجام می گردد.

زمان های مناسب برای رفتن به مالدیو

زمان مناسب از نظر آب و هوایی

این کشور در تمام طول سال، آفتابی، گرم و شرجی است. عموما ماه آوریل گرم ترین ماه و دسامبر نیز سردترین است. فصل بارندگی نیز از ماه می تا سپتامبر است.

زمان مناسب از نظر قیمت ها

فصل پررفت و آمد مالدیو، فصل خشک این کشور و از دسامبر تا آوریل است. بنابراین برای اینکه بتوانید قیمت های مناسبی را پیدا کنید بهتر است بین ماه های می و نوامبر به آنجا سفر کنید.

کارهایی که می توان انجام داد

تقریبا هیچ کاری

مالدیو یکی از برترین مکان ها برای غواصی زیر آب، شنا و ورزش های آبی است. حتی می توان فقط گوشه ای نشست و کاری نکرد و دریای بیکران را تماشا کرد. می توانید انتخاب کنید که در یک خانه ویلایی زیبا روی اقیانوس بمانید و فقط استراحت کنید و یا اینکه در عمق دریا شنا کنید و آبزیان رنگارنگ آن را در کنار خود ببینید. کشور مالدیو در جنوب غربی سریلانکا و روی خط استوا قرار گرفته است. این کشور از 1190 جزیره تشکیل شده(فقط 200 تای آنها مسکونی است) و تعداد 90 اقامتگاه نیز در آن ساخته شده است. این اقامتگاه ها برای کسانی ساخته شده است که دوست دارند اوقات خود را در آرامش و تنهایی سپری نمایند.

لذت بردن از زیبایی های زیر آب

می توانید با یک زیردریایی مسافربری زیبا، به عمق 120 فوتی آب بروید(99 درصد کشور مالدیو را آب فراگرفته و از همین رو حتما باید سفر به اعماق آب های آن را نیز در برنامه های خود داشته باشید). با رفتن به زیر آب می توانید مرجان ها، انواع ماهی های صخره ای، شیرماهی، لاک پشت، دسته های بزرگ ماهی های کوچک وحتی کوسه های سفید صخره ای را از نزدیک ببینید. برخی از برنامه های تورهای گردشگری زیر دریا، شامل تماشا کشتی های غرق شده قدیمی و یا غذا دادن به کوسه هاست. تورهای شبانه ای هم وجود دارند که با چراغ های مخصوصی به سفر زیر آب می فرایند. زیردریایی نهنگ یکی از این نمونه هاست.

سفری با نهنگ ها و دلفین ها

با وجود آب های روشن و تمیز و موجودات فراوان دریایی، مالدیو یکی از مجذوب کننده ترین مکان ها برای تماشا نهنگ ها و دلفین ها در محیط زیست طبیعی خودشان است. در اینجا بیشتر از 20 نمونه مختلف از انواع این موجودات از نهنگ آبی (بزرگترین موجود زنده جهان) گرفته تا دلفین های هنرمند زندگی می نمایند. قایق های سیاحتی نیز وجود دارند تا شما را به تماشا انواع نهنگ هایی ببرند که شاید در هیچ جای دیگری نتوانید آنها را ببینید. این نهنگ ها شامل نهنگ های سرخربزه ای، نهنگ های سرکوچک و انواع دیگر نهنگ های منطقه ها حاره ای هستند. حتی در این منطقه نهنگ های قاتل(Orcas) بسیار زیبای سفید و سیاه هم دیده شده اند.

منبع: The Knot

منبع: کجارو
انتشار: 9 بهمن 1400 بروزرسانی: 9 بهمن 1400 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 1970

به "ماه عسل در مالدیو: شرایط آب و هوا و راهنمای سفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماه عسل در مالدیو: شرایط آب و هوا و راهنمای سفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید