مهم ترین قوانین چیدمان منزل با انواع مبلمان

به گزارش تور تایلند، طی چندسال اخیر فراوری انواع مبلمان متنوع تر از گذشته شده است. از مدل های گوناگون مبل گرفته تا رنگ به رنگ بودن رویه مبل ها را می توان در میان آن ها دید. کمتر کسی است که در بازار امروز نتواند انتخاب مناسب خود را داشته باشد؛ اما این نکته را هم باید درنظر داشت که هر مبلی برای هر خانه ای مناسب نیست! در واقع انواع مبلمان چندنفره، هرکدامشان برای یک مدل خانه مناسب هستند و باید پیش از خرید، نسبت به نکات مربوط به آن به خوبی مطلع بود. در این راهنما مهم ترین قوانین چیدمان منزل را با استفاده از انواع سرویس مبلمان برایتان خواهیم گفت.

مهم ترین قوانین چیدمان منزل با انواع مبلمان

انواع سرویس مبل به تعداد نفرات

  • یکی از قوانین چیدمان منزل تناسب میان مبل و تعداد نفرات خانواده است. برترین کار این است که سرویس های مبل را بر اساس تعداد افراد خانواده که به صورت ثابت از مبلمان استفاده می نمایند، تنظیم کنیم. اگر جزء آن دسته از خانواده هایی هستید که همواره مهمانانی در خانواده شما رفت وآمد می نمایند، قدری این نسبت را بزرگ تر بگیرید.
  • نکته دیگر، تناسب خانه بزرگ و کوچک، با تعداد مبلمان و سرویس های مبل مختلف است. گاهی افراد به علت علاقه ای که به نوع خاصی از مبل دارند، تناسب مبل با فضای داخل خانه را درنظر نمی گیرند و همین مساله باعث بد جلوه کردن دکوراسیون خانه می گردد.
  • کار دیگری که می توانید برای یک انتخاب مبلمان مناسب برای خانه خود انجام دهید، مشاهده عکس های چیدمان منزل ایرانی ساده است. تماشای این دکوراسیون های مختلف، به شما ایده های متفاوتی داده و یاری می نماید تا قوانین چیدمان منزل را یاد بگیرید و برترین انتخاب را برای خرید مبلمان داشته باشید.

قوانین چیدمان منزل

نکات مختلفی درباره قوانین چیدمان منزل وجود دارد که می توانید آن را در خانه خود به کار بگیرید.

  • اولین مسئله، درنظر گرفتن فضای کافی برای مبلمان است. این نکته را به خاطر داشته باشید که فضای مناسب برای مبلمان شما، حتی به بزرگ دیده شدن خانه یاری می نماید.
  • اگر سقف خانه شما از حالت نرمال قدری کوتاه تر است، بهتر است که ارتفاع مبلمان هم بالا نباشد.
  • چیدمان تابلو یا آثار هنری مدنظر خود برای نصب روی خبرنگاران را هم به شیوه ای انجام دهید که در تناسب با مبلمان باشد. جای قرارگرفتن این بخش از دکور خانه بسیار مهم است و باید در تناسب با دیگر اجزای دکوراسیون باشد.
  • یکی دیگر از نکاتی که توجه به آن در قوانین چیدمان منزل، خانه شما را زیبا می نماید، استفاده از آینه در دکور خانه است. آینه باعث بزرگ دیده شدن کل دکوراسیون می گردد و عمق بیشتری به خانه می بخشد.
  • نکته مهم دیگر، قرار گرفتن نور در خانه است که باید در تناسب با ست کامل مبلمان شما باشد.

قوانین چیدمان سرویس مبلمان

  • چیدمان مبل و تلویزیون
  • چیدمان مبل در پذیرایی مربع
  • چیدمان مبل راحتی در پذیرایی مستطیل
  • چیدمان مبل کلاسیک
  • چیدمان منزل به سبک ایرانی
  • چیدمان مبل سلطنتی و راحتی باهم
  • چیدمان مبل راحتی 9 نفره
  • چیدمان مبل راحتی هفت نفره در پذیرایی مستطیل
  • چیدمان مبل هفت نفره چستر

چیدمان مبل و تلویزیون

جدای از نکاتی که در ارتباط با قوانین چیدمان منزل گفته شد، ایجاد تناسب میان مبل و تلویزیون نیز اهمیت بسیاری دارد. این مساله هم به ایجاد یک فضای راحت و زیبا برای استراحت شما یاری می نماید و هم دکوراسیون شما را زیباتر جلوه می دهد.

چیدمان مبل در پذیرایی مربع

اگر مبلمان شما شکل اِل دارد، برترین گزینه برای چیدمان در پذیرایی مربع شکل است. این نوع مبل برای بودجه های کم هم گزینه مناسبی است؛ چرا که می توانید یک نیم ست ساده از آن را بخرید. می توانید تکه بزرگ مبل را کنار خبرنگاران و در کنج مربع خانه قرار دهید و بقیه اجزای مبل را طبق آن بچینید. قرارگرفتن یک میز کوچک مقابل این مبلمان، جلوه بیشتری به دکوراسیون خانه شما می دهد.

چیدمان مبلمان در پذیرایی مستطیل

ایجاد یک دکوراسیون زیبا در پذیرایی مستطیل شکل، به مراتب سخت تر از پذیرایی مربع است. برای چیدمان مبل راحتی در پذیرایی مستطیل، می توانید کل فضا را در فکر خود به دو بخش تقسیم کنید. برای بخش کشیده تر، میز نهارخوری و برای بخش کوچک تر، فضای استراحت و مبلمان راحتی را قرار دهید. در واقع مبل ها باید دور تلویزیون چیده گردد و میز ناهارخوری نزدیک به آشپزخانه باشد.

اگر خانه شما جزء خانه های با متراژ کم محسوب می گردد، باید سراغ برندهایی بروید که بیشتر از بقیه سراغ فروش مبل راحتی کوچک می فرایند. قرار نیست کل فضای خانه شما با مبلمان پر گردد.

چیدمان مبل کلاسیک

اگر مبلمانی که برای خانه تان خریداری نموده اید از نوع مبل کلاسیک است، باید کوشش کنید ابعاد آن متناسب با فضای خانه باشد. نکته دیگر، فاصله دادن مبل از خبرنگاران و ایجاد یک فضای بازتر برای جلوه کردن مبل کلاسیک است. اگر هم خانه تان بسیار کوچک است و قصد دارید مبل کلاسیک بخرید، بهتر است سراغ مبل ظریف کلاسیک بروید تا فضای خانه را بیشتر از حالت معمول بسته نکند. چیدمان مبل کلاسیک در خانه کوچک چندان سخت نیست و می تواند یک دکوراسیون زیبا را با آن رقم زد.

قوانین چیدمان منزل به سبک ایرانی

یکی از نکاتی که در خرید سرویس های مبل باید به آن توجه کرد، سلیقه و فضای خانه است. بعضی دوست دارند چیدمان منزل به سبک ایرانی را داشته باشند. برای این کار، می توانید از رنگ هایی در مبلمان و دکوراسیون خانه بهره ببرید که تداعی معماری ایرانی باشد. رنگ فیروزه ای برترین گزینه برای این کار است.

نکته دیگر استفاده از اکسسوری های مربوط به مبل با طراحی ایرانی است. می توانید برای خرید کوسن مبل یا پاف مبل، سراغ گزینه هایی بروید که طراحی نزدیک به هنر ایرانی دارند یا از خوشنویسی برای زیبایی آن استفاده شده است. بعضی افراد از پاف ها یا کوسن های از جنس گلیم یا طرح های سنتی بهره می برند.

ترکیب چیدمان مبل سلطنتی و راحتی

در خانه هایی که فضای بزرگ تری برای مبلمان دارند، معمولا مبل سلطنتی و راحتی باهم و در تناسب با یکدیگر چیده می شوند. البته در چیدمان مبل سلطنتی و راحتی باهم، باید به این نکته توجه داشت که بهتر است هرکدام از این مبلمان در فضای جداگانه قرار گیرند تا از هر دو فضا بتوان به طور هم زمان استفاده کرد. اما اگر قصد ترکیب این دو مدل را دارید، مراقب باشید که فضای نشیمن شما بیش از حد کوچک و تنگ نگردد؛ چرا که معمولاً مبل سلطنتی فضای بیشتری را در خانه اشغال می نماید.

چیدمان سرویس مبلمان 9 نفره

اگر انتخاب شما برای مبلمان، مبل راحتی 9 نفره است، بهتر است مبلمان خریداری شده از نوع اِل باشد که راحت تر در خانه قرار گیرد. البته یک گزینه دیگر هم وجود دارد که ترکیب این تعداد را به شیوه ای انتخاب کنید که مناسب خانه شما باشد. انتخاب های مختلفی پیش روی شماست؛ از ترکیب مبل 3 نفره، سه مبل تک نفره و یک نیمکت که فضای راحتی برای شما ایجاد می نماید، گرفته تا ترکیب مبل ال با دیگر مبل ها می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

در مجموع همه چیز به فضای خانه شما بستگی دارد. برای چیدمان مبل هشت نفره هم مثل سرویس مبلمان نه نفره، ترکیب های مختلفی وجود دارد. معمولاً برای این مبلمان، ترکیب یک مبل سه نفره، یک مبل دو نفره و سه مبل تک نفره را انتخاب می نمایند.

برای تماشا آگهی های مبل در خبرنگاران کلیک کنید

چیدمان سرویس مبل راحتی 7 نفره

اگر فضای موردنظر شما برای قرارگرفتن مبلمان به شکل مستطیل است، مبل راحتی هفت نفره برترین گزینه خواهد بود. در واقع چیدمان مبل راحتی هفت نفره در پذیرایی مستطیل شکل بهتر از دیگر انواع مبلمان است و فضای نشیمن را زیباتر نشان می دهد.

چیدمان مبلمان 7 نفره چستر

مبل هفت نفره چستر هم مانند دیگر انواع مبل های هفت نفره، اگر به خوبی در مبلمان خانه شما قرار گیرد، نه تنها فضای خانه را بسته نمی نماید، بلکه زیبایی آن را دوچندان می نماید. تنها نکته در خصوص مبل چستر، توجه به این نکته است که این نوع مبل جلوه بیشتری در خانه های بزرگ دارد و بهتر است برای خانه های کوچک، سراغ مبلمان کلاسیک بروید.

خانه های با متراژ کمتر، فضای کمتری را هم برای دکوراسیون دارند. اگر انتخاب شما، مبل استیل برای خانه های کوچک است، باید به ترکیب قرارگرفتن آن بسیار دقت کنید؛ چرا که مبلمان استیل معمولا فضای بیشتری را می گیرند و این خطر وجود دارد که فضای نشیمن شما را بسیار کوچک کند.

خوب است در زمان انتخاب سرویس مبلمان، ترکیبی از مبلمان، فرش، لوستر و پرده ها را در دکوراسیون خانه تان به خاطر داشته باشید. با توجه به این نکته که این روزها خانه ها کوچکتر شده اند، بیشتر افراد ترجیح می دهند از سبک های ساده و مینیمالیستی در دکوراسیون خانه خود بهره ببرند، انتخاب یک سرویس مبلمان مناسب کار را به اندازه زیادی راحت تر هم می نماید.

قوانین چیدمان خانه های کوچک

پیش از این به بعضی از قوانین چیدمان منزل در خانه های کوچک اشاره کردیم؛

  • مهم ترین مساله ای که در کنار دیگر نکات باید به آن توجه کنید، فضای خالی ضروری میان دکوراسیون است. چیدمان مبل و دیگر اجزای دکوراسیون را به شیوه ای قرار دهید که فضای کافی برای رفت و آمد وجود داشته باشد.
  • سعی کنید از دکوراسیون مینیمال و ساده بهره ببرید.
  • اگر سراغ کاغذ خبرنگارانی برای پوشش خبرنگاران می روید، طرح های شلوغ را انتخاب نکنید؛ چرا که تناسبی با فضای خانه شما نخواهد داشت.
  • مبل کوچک و شیک و انواع مدل مبل کم حجم، برترین انتخاب برای چنین خانه هایی است.
  • راز داشتن انتخاب درست برای دکوراسیون کلاسیک منزل کوچک همین نکات به ظاهر ساده است.

قوانین چیدمان منزل

از انواع مبلمان مبل راحتی هفت نفره، معمولاً برای همه نوع فضایی مناسب است. این نوع مبل برای خانه های کوچک تا 50 متر، گزینه مناسبی است. چیدمان سرویس مبلمان هفت نفره در خانه کوچک باعث شلوغ شدن خانه نمی گردد و اگر در قرار گرفتن آن با دیگر اجزای خانه تناسب را دقت کنید، برترین گزینه برای خانه های کوچک خواهد بود؛ چرا که مبل کوچک و کم جا در چنین فضایی بهتر جلوه می نماید.

اگر خانواده شما سه نفره یا چهارنفره است، به راحتی می توانید یک مبلمان راحتی ساده و مینیمال را در آن قرار دهید. حتی این امکان هم وجود دارد که برای ایجاد یک فضای راحت مقابل تلویزیون، مبل دو نفره یا سه نفره خود را به صورت تختخواب شو انتخاب کنید. مبل های تختخواب شو سه نفره یا چهارنفره هم فضای اندکی را در دکوراسیون شما اشغال می نماید و هم برای پذیرایی در شب از مهمان ها گزینه خوبی است.

آگهی های مبلمان را در خبرنگاران ببینید
منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 9 مرداد 1401 بروزرسانی: 9 مرداد 1401 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 2136

به "مهم ترین قوانین چیدمان منزل با انواع مبلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهم ترین قوانین چیدمان منزل با انواع مبلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید