نقاشی تازه بنکسی؛ کنایه ای تند و تیز به روز ولنتاین

به گزارش تور تایلند، هنرمند معروف و در عین حال ناشناس بریتانیایی که با لقب بنکسی شناخته می گردد، اثر تازه ای را بر روی دیوار یک ساختمان در شهرک ساحلی مارگیت در منطقۀ کِنت خلق نموده است. خود بنکسی ساعاتی بعد از خلق اثر، تصاویری از آن را در صفحۀ اینستاگرامش منتشر کرد.

نقاشی تازه بنکسی؛ کنایه ای تند و تیز به روز ولنتاین

به گزارش فرادید؛ این اثر تصویر یک زن خانه دار را با شکل و شمایل و لباس های مربوط به دهۀ 50 میلادی نشان می دهد که همسر خودش را به درون یک یخچال فریزر پرتاب نموده و پا های همسرش از یخچال بیرون مانده است. البته تصویر یخچال را بنکسی نقاشی ننموده بلکه واقعا یک یخچال کهنه در آنجا قرار داده شده و بنکسی از آن به عنوان بخشی از اثر خود استفاده نموده است.

نکته مهم این اثر به تصویر کشیدن خشونت خانگی علیه زنان است. زنی که بنکسی در نقاشی خود نشان داده، چشمی باد نموده و دندانی شکسته دارد و این نمادی از قرار گرفتن او تحت خشونت است. بنکسی این اثر را به مناسبت روز ولنتاین خلق نموده و نام آن را ریمل روز ولنتاین گذاشته است که اشاره ای کنایه آمیز به چشم کبود زن خانه دار است.

صبح سه شنبه مسئولان شهرک مارگیت یخچالی را که در کنار این دیوار قرار داشت از آن جا برداشتند و دلیلی این کار را مسائل ایمنی و خطرات احتمالی این وسیله عنوان کردند. به غیر از یخچال، چند بطری خالی و یک صندلی پلاستیکی واژگون هم در مقابل این اثر قرار داشتند.

آثار بنکسی می توانند تا میلیون ها پوند در بازار های هنری قیمت داشته باشند. آثار بنکسی معمولا یک جنبۀ کنایه آمیز و انتقادی در رابطه با موضوعات اجتماعی و سیاسی دارند. این اثر تازه هم کنایه ای به واقعیت شرایط زنان است؛ واقعیتی که در پشت رنگ و لعاب های رسانه ای و فرهنگی نادیده گرفته می گردد. می گردد گفت بنکسی می خواسته در روزی که رسانه ها سرگرم روز ولنتاین هستند، به عمقی توجه کند که هر روز و همواره در زندگی بسیاری از زنان در جریان است.

منبع: فرارو
انتشار: 27 بهمن 1401 بروزرسانی: 27 بهمن 1401 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 2240

به "نقاشی تازه بنکسی؛ کنایه ای تند و تیز به روز ولنتاین" امتیاز دهید

1 کاربر به "نقاشی تازه بنکسی؛ کنایه ای تند و تیز به روز ولنتاین" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقاشی تازه بنکسی؛ کنایه ای تند و تیز به روز ولنتاین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید