نکات مهم برای برنامه ریزی ماه عسل که باید بدانید

به گزارش تور تایلند، رفتن به ماه عسل باعث پیوند قدرتمندتر و ساخت خاطره های زیبا می گردد و درست به تعداد زوج هایی که تازه ازدواج می نمایند، روش های متفاوت برای برگزاری این سنت زیبا وجود دارند. بعضی از زوج ها بدنبال یک گریزگاه رمانتیک، وقت گذرانی در ساحل و اقامت در ویلاهای شیک هستند؛ در حالیکه بعضی دیگر فعالیت بیشتر و ماجراجویی را ترجیح می دهند. اما برنامه ریزی های رویایی این زوج ها ممکن است بخاطر مسائل بودجه، فاصله و ویژگی های مقصد مورد نظرشان خیلی آسان بهم بخورند. برگزار کردن مراسم عروسی و برنامه ریزی برای ماه عسل، گاهی بسیار سخت و طاقت فرساست؛ بنابراین در نوشتار چگونگی برنامه ریزی ماه عسل قصد داریم نکات مهم برای برنامه ریزی ماه عسل را برایتان عنوان کنیم. با ما در ادامه مطلب توصیه هایی برای برنامه ریزی ماه عسل همراهی فرمائید.

نکات مهم برای برنامه ریزی ماه عسل که باید بدانید

با برآورد بودجه شروع کنید

اینکه چه زمان به ماه عسل بروید، کجا را برای این سفر خاطره انگیز انتخاب کنید و چگونه خودتان را به مقصد رویایی برسانید، همه و همه به این بستگی دارد که چه مبلغی را قرار است به این سفر اختصاص دهید. اگر مبلغ بالایی برای مراسم عروسی خود خرج نموده اید، هزینه ماه عسل را نیز بخشی از همین هزینه کلی بحساب آورید. البته، براساس مقاله توصیه هایی برای برنامه ریزی ماه عسل بهتر است از ریخت و پاش زیادی خودداری کنید تا زندگی متاهلی خود را با قرض و استرس شروع نکنید. برای اینکه ماه عسل ارزان تر و خلوت تری داشته باشید، براساس مقاله چگونگی برنامه ریزی ماه عسل توصیه می کنیم آن را برای فصل های کم گردشگرتر برنامه ریزی کنید. انتخاب مقصد ماه عسل به فصلی که قرار است به این سفر بروید، بستگی دارد. وقتی هزینه های بخش های مختلف سفر را محاسبه می کنید، هزینه های کم اهمیت تری مانند هزینه پارکینگ را نیز در نظر بگیرید تا برآوردتان دقیق تر باشد. در نهایت، حتما مقداری پول در بودجه برای فعالیت های خارج از برنامه و پرداخت پول غذاهای خاص در سفر را در نظر بگیرید.

در خصوص مقصد دلخواهتان تصمیم گیری کنید

بهتر است در خصوص مقصد ماه عسل خود فکر کنید و اینکه آیا دلتان می خواهد به یک شهر جدید سفر کنید یا در یک ساحل خلوت به استراحت و آفتاب دریافت مشغول شوید یا روی یک کشتی تفریحی به وقت گذرانی بپردازید یا وقتتان را به کوهنوردی بگذرانید؟! پاسخ این سوال را با مقدار بودجه تان در نظر بگیرید تا فهرست کوتاهی از نقاط مناسب برای گذراندن ماه عسل بدست بیاورید. بعضی زوج ها برای ماه عسل خود ترکیبی از آرامش و ماجراجویی را در نظر می گیرند؛ برای مثال آفتاب دریافت در سواحل کاستا دل سول Costa Del Sol اسپانیا در سه روز اول و سپس سفر به شهرهایی که قبلا آنها را ندیده اند در یک هفته بعد. این ترکیب، انتخاب بسیار مناسبی به نظر می رسد. براساس مقاله نکات مهم برای برنامه ریزی ماه عسل باید بدانید که وقتی مراسم عروسی به خاتمه می رسد، عروس و داماد هر دو خسته هستند. بنابراین، استراحت و آفتاب دریافت با چاشنی ماجراجویی و بازدید از نقاط جدید حتما فکر خوبی است.

سفر گروهی را در نظر بگیرید

رفتن به سفر ماه عسل همراه با یک گروه، به نظر دور از عقل می آید؛ اما می تواند یک روش عالی برای انتقال تجربیات سفر به یکدیگر باشد. برای مثال، بعضی از زوج ها تصمیم می گیرند برای ماه عسل خود با یک گروه کوچک به جزایر سن خوآن San Juan در شمال سیاتل بفرایند و به کایاک سواری مشغول شوند. معمولا آن دسته از زوج هایی که به انجام فعالیت های ماجراجویانه و پرهیجان علاقه دارند، ماه عسل خود را اینگونه برنامه ریزی می نمایند. یکی از مزیت های چنین برنامه ریزی برای ماه عسل این است که سایر افراد گروه، زوج جوان را بسیار تحویل می گیرند و در تمام طول سفر، ضمن جشن دریافت پیوند این دو، اسباب راحتی آنها را فراهم می آورند.

میراث تاریخی کشور خود و همسرتان را مدنظر قرار دهید

سفر بعد از ازدواج شما می تواند راهی باشد که به وسیله آن، میراث تاریخی کشور خود یا کشور همسرتان یا هر دو را مورد کندوکاو و بازدید قرار دهید. برای مثال، زوجی که متعلق به دو کشور متفاوت مثل یونان و ایرلند هستند، می توانند برای ماه عسل خود به این دو کشور سفر نمایند تا فرهنگ و زادگاه خود را به یکدیگر نشان دهند. آنها می توانند به بازدید از دیدنی و آثار تاریخی اسطوره ای شهر آتن بفرایند و سپس از زیبایی های طبیعی، قلعه و بناهای تاریخی ایرلند بازدید نمایند. حتی، می توانند در فستیوال و جشن های مخصوص به هر کدام از این دو فرهنگ شرکت نموده و پیوند خود را بدین وسیله جشن بگیرند.

در امنیت کامل باشید

هر زمان که به سفر ماه عسل می روید و به هر کجا که سفر می کنید، می بایست همواره از هرگونه مسائل ایمنی یا سلامتی ممکن در مقصدتان مطلع باشید. اگر به بخشی از دنیا سفر می کنید که در آنجا ناآرامی های سیاسی وجود دارند، در خصوص امنیت در آن کشور تحقیق کنید. همچنین، در خصوص انواع بیماری، حشرات خطرناک و خطراتی که ممکن است در سفر برایتان پیش بیایند، اطلاعات کافی و دقیق را بدست بیاورید.

در خصوص زمان رفتن به ماه عسل، درست تصمیم گیری کنید

سعی کنید برنامه ریزی تان برای زمان رفتن به سفر بگونه ای باشد که دچار استرس و عصبانیت نشوید. به عبارت دیگر، تمام روزهای ماه عسل خود را صرف رفت و برگشت به مقاصد گردشگری مختلف نکنید. برای مثال، اگر قرار است یک سفر تفریحی روی کشتی داشته باشید، ممکن است احتیاج داشته باشید روز قبل از شروع سفر به بندری که از آنجا حرکت می کنید، بروید؛ بدین گونه احتمال اینکه به علت بدی آب و هوا، دیر به مقصد برسید و از کشتی جا بمانید، از بین می رود. بعضی از زوج ها کمی صبر می نمایند تا زمان بیشتری برای سفر داشته باشند و آنگاه با خیال راحت به ماه عسل رویایی خود می فرایند.

بدانید که این سفر تنها شروع همراهی شماست

اگر زمان یا بودجه کافی برای سفر به مقصد مورد نظر و داشتن یک ماه عسل رویایی را ندارید، می توانید از لحظه های خود در هر جایی که هستید، لذت ببرید و می بایست قدر این لحظه ها را بدانید. خوشبختانه، تعطیلات متعددی در آینده خواهید داشت و می توانید براساس مقاله چگونگی برنامه ریزی ماه عسل سفر رویایی خود را به آینده موکول کنید.

منبع: همگردی
انتشار: 20 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 1038

به "نکات مهم برای برنامه ریزی ماه عسل که باید بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات مهم برای برنامه ریزی ماه عسل که باید بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید