ورود سازمان بازرسی به ماجرای تابلو منتسب به مظفرالدین شاه

به گزارش تور تایلند، خبرنگاران: در پی انتشار عکس هایی از تابلو به فروش رفتۀ پرتره مظفرالدین شاه قاجار در حراجی کریستیز بریتانیا و جای خالی این تابلو روی دیوارهای کاخ گلستان در تهران سازمان بازرسی کل کشور به موضوع ورود کرد و آنالیز در این خصوص شروع شده است.

ورود سازمان بازرسی به ماجرای تابلو منتسب به مظفرالدین شاه

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، بازرس کل امور ورزش، جوانان و گردشگری سازمان بازرسی کل کشور در حاشیه بازدید از کاخ گلستان بیان نمود: اخیرا موضوعاتی مبنی بر گم شدن پرتره رنگ روغن مظفرالدین شاه اثر شاخص کمال الملک در تالار برلیان کاخ گلستان مطرح شد.

لقمان کیاپاشا گفت: با توجه به ادعاهای مطرح شده پیرامون این موضوع، در محل کاخ حاضر شده و از مدیر مجموعه و بعلاوه مدیرکل موزه های وزارت میراث فرهنگی و گردشگری شرح خواسته شد و با توجه به پاسخ های اخذ شده، سازمان برنامه تحقیق و آنالیز را در دستور کار دارد.

او بیان نمود: در کنار بازرسی پیرامون ادعاهای مطرح شده و شرحات ارائه شده به وسیله مدیرکل موزه های وزارت میراث فرهنگی و گردشگری مقرر شد مطابق قوانین بین المللی اقدامات لازم را برای بازگرداندن اثر مذکور در دستور کار قرار گیرد.

بازرس کل امور ورزش، جوانان و گردشگری سازمان بازرسی کل کشور با تاکید بر اینکه از محل نگهداری دیگر آثار و بعلاوه مخزن کاخ نیز بازدید شد، اضافه کرد: یکی از موضوعاتی که از سوی سازمان بازرسی در این بازدید مدنظر نهاده شد، نحوه و شرایط نگهداری آثار و اشیاء تاریخی بود که در این راستا نیز شرحاتی ارائه شد.

منبع: صدای میراث
انتشار: 14 مرداد 1401 بروزرسانی: 14 مرداد 1401 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 2141

به "ورود سازمان بازرسی به ماجرای تابلو منتسب به مظفرالدین شاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود سازمان بازرسی به ماجرای تابلو منتسب به مظفرالدین شاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید