شرایط اهدای خون در ماهی که گذشت ، بیشترین و کمترین گروه خونی که اهدا شد

به گزارش تور تایلند، سخنگوی سازمان انتقال خون کشور با اشاره به کمترین و بیشتری گروه های خونی اهدا شده در کشور، گفت: در فروردین ماه سال جاری بیش از 138 هزار واحد خون در سراسر کشور اهدا شده است.

شرایط اهدای خون در ماهی که گذشت ، بیشترین و کمترین گروه خونی که اهدا شد

دکتر بشیر حاجی بیگی در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به شرایط اهدای خون در فروردین ماه و در بحران کرونا، گفت: در فروردین ماه سال 1399، نزدیک به 138 هزار و 465 واحد خون در سراسر کشور اهدا شده است.

3 استان در صدر اهدای خونِ کشور

وی با بیان اینکه بیشترین میزان خون اهدایی در کشور در فروردین ماه مربوط به استان های تهران، فارس و مازندران بوده است، اضافه نمود: همچنین استان های بوشهر، هرمزگان، خراسان شمالی و خراسان جنوبی بیشترین میزان رشد اهدای خون را در فروردین ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال قبل داشته اند.

رشد 2 درصدی اهدای خون بانوان

حاجی بیگی ادامه داد: در عین حال در فروردین ماه سال جاری بانوان استان های خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان استقبال بیشتری نسبت به اهدای خون داشته اند. به طوری که شاهد رشد شش درصدی اهدای خون بانوان در این استانها نسبت به مدت مشابه در سال قبل بوده ایم. همچنین در فروردین ماه سال جاری رشد 2.2 درصدی شاخص اهدای خون بانوان را در کل کشور را داشته ایم.

سخنگوی سازمان انتقال خون با بیان اینکه بیشترین میزان اهدای خون در کشور نیز مربوط به گروه خونی O مثبت با 35 درصد بوده است، اظهار کرد: این درحالیست که کمترین میزان اهدای خون در کشور نیز مربوط به گروه خونی AB منفی با یک درصد بوده است.

حاجی بیگی ادامه داد: در عین حال در فروردین ماه سال جاری 177 هزار و 63 نفر به مراکز انتقال خون سراسر کشور جهت اهدای خون مراجعه نموده اند که از این تعداد 138 هزار و 465 واحد خون اهدا شده است. همچنین از این تعداد 24 هزار و 405 نفر برای بار اول اقدام به اهدای خون نموده اند.

وی همچنین گفت: در فروردین ماه سال جاری 268 هزار و 990 واحد خون و فرآورده های آن در بین مراکز درمانی و بیمارستانی کشور توزیع شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 1014

به "شرایط اهدای خون در ماهی که گذشت ، بیشترین و کمترین گروه خونی که اهدا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط اهدای خون در ماهی که گذشت ، بیشترین و کمترین گروه خونی که اهدا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید