پیش بینی برداشت 1700 تن محصول شلغم از مزارع سپیدان

به گزارش تور تایلند، مدیر جهاد کشاورزی سپیدان گفت: پیش بینی می گردد سال جاری هزار و 700 تن محصول شلغم از مزارع این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف گردد.

پیش بینی برداشت 1700 تن محصول شلغم از مزارع سپیدان

به گزارش خبرنگاران از شیراز، نصیری مدیر جهاد کشاورزی سپیدان از برداشت شلغم از زمین های کشاورزی این شهرستان اطلاع داد و گفت: کشاورزان سپیدانی سال جاری 50 هکتار از اراضی زراعی خود را به کشت شلغم اختصاص دادند.

او اضافه نمود: میانه برداشت شلغم در سپیدان 35 تن در هکتار است و پیش بینی می گردد سال جاری هزار و 700 تن محصول شلغم از مزارع این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف گردد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان گفت: در کشت محصول شلغم از ارقام محلی استفاده شده که علاوه بر سازگاری با شرایط آب و هوایی منطقه، از عملکرد مطلوب، کیفیت پخت، بافت ترد و بازار پسندی رضایت بخشی نیز برخوردارند.

نصیری گفت: برای کاهش مصرف آب 30 درصد از مزارع شلغم سپیدان با روش نواری آبیاری می گردد.

او با بیان اینکه شلغم یکی از سبزیجات مفید و پر خاصیتی است که به عنوان آنتی بیوتیک کاربرد دارد اضافه نمود: این میوه سرشار از آنتی اُکسیدان است و عفونت های ناشی از سرماخوردگی را درمان می نماید.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان گفت: محصول شلغم سپیدان به مقصد میادین میوه و تره بار شیراز و سایرشهرستان های استان فارس و استان های همجوار ارسال می گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 29 اسفند 1400 بروزرسانی: 29 اسفند 1400 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 2024

به "پیش بینی برداشت 1700 تن محصول شلغم از مزارع سپیدان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی برداشت 1700 تن محصول شلغم از مزارع سپیدان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید