کادیلا از تندر90 بهتر است؟ آنالیز تغییرات این خودرو از زبان مدیر پروژه کادیلا

به گزارش تور تایلند، کادیلا چگونه به دنیا آمد؟ این خودرو چه تغییراتی دارد و چگونه توانست استانداردهای تازه را پاس کند؟ آیا این خودرو بهتر از تندر90 است؟

کادیلا از تندر90 بهتر است؟ آنالیز تغییرات این خودرو از زبان مدیر پروژه کادیلا

خبرنگاران - مجتبی اسماعیلی: کادیلا پارس خودرو یا همان تندر90 ایرانی چرا دوباره به فراوری رسید؟ این خودرو از لحاظ طراحی و قوای محرکه چه تغییراتی کرد؟

فیلم مصاحبه پژمان شادچهره مدیر پروژه خودروی کادیلا با خبرنگار بیت ران

پژمان شادچهره مدیر پروژه خودروی کادیلا در پارس خودرو در زمینه دلیل مجدد فراوری این خودرو در گفت و گو با خبرنگاران گفت: تجهیزات فراوری خودروی تندر90 در پارس خودرو وجود داشت و همینطور قطعه سازان نیز قالب های فراوری این خودرو را در اختیار داشتند. به همین منظور تصمیم گرفتیم خودروی تندر90 را با تغییراتی که مد نظر بود، فراوری کنیم و به بازار عرضه کنیم.

کادیلا چه تغییراتی کرد و چگونه توانست استانداردهای تازه را پاس کند؟

پژمان شادچهره در زمینه تغییرات این خودرو و چگونگی پاس کردن استانداردهای تازه به خبرنگاران گفت: برای این کار مجبور شدیم قوای محرکه را عوض کنیم. چرا که قوای محرکه قبلی دیگر در دسترس نبود.

بعلاوه تندر90 استانداردهای تازه را پاس نمی کرد و مجبور شدیم برای پاس کردن استانداردها تغییراتی را در خودرو اعمال کنیم. چهره خودرو را تغییر دادیم و در داخل کابین هم تغییرات جزیی را ایجاد کردیم.

شادچهره در زمینه قوای محرکه و امکانات خودرو اضافه کرد: اتولایت و دیلایت به چراغ های تازه جلو اضافه شده اند. بعلاوه این خودرو قرار است با پیشرانه ME16 سایپا و گیربکس 5F18 که در شاهین هم استفاده شد به بازار عرضه گردد. سیستم کنترل پایداری نیز به این خودرو اضافه شد.

گفتنی است پیشرانه ME16 سایپا یک پیشرانه چهار سیلندر 16 سوپاپ تنفس طبیعی یه حجم 1600 سی سی است. این پیشرانه مجهز به CVVT و پمپ روغن متغیر است که قادر به فراوری 113 اسب بخار قدرت و 147 نیوتون متر گشتاور است.

وی در زمینه تغییرات ظاهری و استانداردهای تصادف خودرو اضافه کرد: کادیلا استانداردهای حفاظت از عابر پیاده، تصادف از جانب و تصادف از پشت را که تندر90 قادر به پاس کردن آن ها نبود را پاس می نماید.

مدیر پروژه کادیلا در مورد تغییرات داخل کابین خودرو گفت : روی داشبورد خودرو سیستم مالتی مدیا اضافه شد و سیستم تهویه مطبوع نیز به حالت نیمه اتوماتیک در آمد. بعلاوه کلیدهای بالابر شیشه و مجموعه سوییچ بانک خودرو هم تغییراتی داشت. فرمان خودرو نیز برقی شد. صندلی های خودرو به دلیل مسایل استاندارد و بعلاوه نمای ظاهری تغییر کردند

آیا کادیلا می تواند خاطرات خوب مردم از قوای محرکه مطلوب و کیفیت و دوام تندر90 را تداعی کند؟

پژمان شاد چهره در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرنگاران مبنی بر: آیا کادیلا می تواند خاطرات خوب مردم از قوای محرکه مطلوب و کیفیت و دوام تندر90 را تداعی کند؟ پاسخ داد: پیشرانه ای که روی تندر90 استفاده می شد از نسل قدیمی بود. پیشرانه تازهی که روی خودرو اضافه نموده ایم از لحاظ استانداردهای آلایندگی، مصرف سوخت و بعلاوه توان از پیشرانه قبلی خیلی بهتر است. بعلاوه خط فراوری پیشرفته ای که امروز افتتاح شد تقریبا همان خطی است که رنو پیشرانه هایش را در آن فراوری می کرد.

شادچهره در زمینه کیفیت سواری کادیلا گفت : این خودرو یک نمونه پروتوتایپ (نمونه اولیه) است و عملیاتی مانند کالیبراسیون و کوپل کردن پیشرانه و گیربکس هم اکنون در حال اجرا روی آن است. من با این خودرو رانندگی کردم و به نظر من از لحاظ توان و قدرت خیلی بهتر از تندر90 است و تغییرات ظاهری هم چشم گیر است.

فیلم آنالیز تفاوت های موتور تازه کادیلا و شاهین با TU5 پلاس ایران خودرو
ویدیو معرفی کامل پارس خودرو کادیلا
فیلم معرفی شاهین پلاس با موتور ME16

قیمت هوندا کلیک به 270 میلیون تومان رسید / موتورسیکلت گران و کمیاب شد

کیو جی موتور برند لوکس بنلی وارد ایران شد

شروع تست تصادف خودرو در ایران ؛ یورو انکپ در اولین مرکز تست تصادف خاورمیانه

ساینا اس سایپا تست و آنالیز شد؛ نرم، تنبل و خوش اشتها!

افزایش شدید قیمت کارخانه ای خودرو ؛ بازار خودرو در انتظار تورم بزرگ

کامیون و کشنده گران شد / بنز مایلر صفر پنج میلیارد تومان!

منبع: بیت ران
انتشار: 5 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1402 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 2265

به "کادیلا از تندر90 بهتر است؟ آنالیز تغییرات این خودرو از زبان مدیر پروژه کادیلا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کادیلا از تندر90 بهتر است؟ آنالیز تغییرات این خودرو از زبان مدیر پروژه کادیلا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید