کشتی احتیاج به رقبای پرتعداد دارد، حاشیه امنیت در تیم ملی خوب نیست

به گزارش تور تایلند، به گزارش خبرنگاران، حمید باوفا یکی از مربیان جوان و پیروز عرصه تیم های ملی کشتی فرنگی است که سال ها در رأس امور تیم های پایه به عناوین درخشانی در میادین رسمی آسیایی و جهانی دست یافته است.

کشتی احتیاج به رقبای پرتعداد دارد، حاشیه امنیت در تیم ملی خوب نیست

وی که چندی پیش با دریافت حکم سرمربیگری تیم کشتی فرنگی جوانان کشورمان پس از مدتها دوری از عرصه ملی دوباره وارد گود شد، برنامه های زیادی برای بازگشت به دوران اوج این تیم دارد. باوفا در نظر دارد با تعامل و همکاری بیشتر با محمد بنا در رده بزرگسالان، زمینه برگزاری اردوهای مشترک را نیز فراهم آورد و با برنامه ای دقیق و انگیزه ای مضاعف پیش برود.

به همین خاطر حمید باوفا در مورد برنامه های این تیم و بعلاوه عملکرد بعضی فرنگی کاران جوان در تورنمنت بلغارستان به خبرنگاران گفت: ما در وهله اول با اعزام بعضی از جوانان منتخب به این تورنمنت فرصتی فراهم کردیم تا این نفرات بتوانند نخستین میدان بین المللی خود را تجربه نمایند و بعضی هم با نفرات نامدار کشتی فرنگی جهان سرشاخ شوند. ضمن اینکه ما احتیاج داریم تا کشتی گیران جوان را به مرز خودباوری برسانیم و آنها را مهیای حضور در رده بزرگسالان و میادین جهانی و المپیک کنیم.

وی با تاکید بر اینکه حضور پرتعداد مدعیان در هر وزن باعث پیشرفت کشتی است و نباید بی رقیب ماندن آنها نوعی موفقیت دانست، گفت: بی تردید اگر مدعیان جوان احساس نمایند که برای رسیدن به دوبنده تیم ملی بی رقیب هستند، افت خواهند کرد. به همین علت باید طوری برنامه ریزی و کار کنیم که حداقل در هر وزن چند کشتی گیر باانگیزه و قبراق داشته باشیم. این موضوع می تواند به یک رقابت و جنگ سازنده بین آنها بدل گردد و مثل وزن 72 کیلوگرم، جدالی سازنده بین مدعیان را ایجاد کند.

باوفا ادامه داد: کادر فنی تیم کشتی جوانان در نظر دارد کاری کند که انتخاب ملی پوشان تمامی اوزان بسیار سخت تر گردد، چراکه این سختی در نهایت به نفع تیم ملی تمام خواهد شد. کشتی ایران باید آنقدر مدعی باانگیزه و خوب داشته باشد تا این نفرات برای رسیدن به دوبنده تیم ملی احساس امنیت ننمایند و شبانه روز در حال کوشش و برنامه ریزی برای رسیدن به هدفشان باشند.

سرمربی تیم کشتی فرنگی جوانان در خاتمه با اشاره به لزوم حضور کشتی در میادین تدارکاتی بین المللی گفت: مطمئناً حضور جوانان در میادین و تورنمنت های داخلی خوب و سازنده است، اما این کشتی گیران باید مسابقات و فضای مصاف با رقبای خارجی را هم تجربه نمایند. البته به همین علت بود که ما بعضی از نفرات جوان را به تورنمنت نیکولای پتروف بلغارستان اعزام کردیم تا آنها بتوانند خودشان را در سطح بزرگسالان هم محک بزنند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 تیر 1401 بروزرسانی: 15 تیر 1401 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 2113

به "کشتی احتیاج به رقبای پرتعداد دارد، حاشیه امنیت در تیم ملی خوب نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشتی احتیاج به رقبای پرتعداد دارد، حاشیه امنیت در تیم ملی خوب نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید