کمپین همبستگی با رهبر محبوس مخالفان بحرین

به گزارش تور تایلند، سیاستمداران و فعالان بحرین و حوزه خلیج فارس کمپین گسترده ای برای اعلام همبستگی با رهبر محبوس مخالفان رژیم بحرین راه اندازی کردند.

کمپین همبستگی با رهبر محبوس مخالفان بحرین

در ششمین سالروز بازداشت شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین که به دستور مقامات این کشور در میان سرکوب احزاب و نهادهای جامعه مدنی منحل شد، فعالان کمپین همبستگی را با وی در توییتر با هشتگ #آزادی شیخ سلمان راه اندازی کردند.

با این هشتگ تصاویر شیخ سلمان و توییت های وی درباره مواضع ملی و مطالبه اصلاحات سیاسی او در بحرین نیز منتشر شد و فعالان از جامعه بین الملل خواستند موضع قاطعی در برابر رژیم حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین برای آزادی شیخ سلمان و سایر زندانیان عقیده بگیرد. آنها تاکید کردند، شیخ سلمان شخصیتی ملی و به لحاظ سیاسی، دینی و اجتماعی وفادار است.

27 دسامبر 2015 برای این بازداشتی عقیده محکوم به حبس ابد احضاریه آمد که مطابق آن باید برای بازپرسی در اداره تحقیقات حاضر گردد و پس از آن بازداشت شد. مقامات بحرین اتهاماتی از قبیل تحریک علیه نظام حاکم و جاسوسی با قطر علیه منافع کشور به شیخ سلمان وارد کردند اما او در جلسات محاکمه همه این اتهامات را رد کرد. قطر نیز بارها اعلام نموده اتهامات درباره توطئه علیه بحرین به همراه شیخ سلمان صحت ندارد.

شبکه العالم به نقل از منابع محلی گزارش داد فعالان تاکید کردند، باید طرف های داخلی و بین المللی در حوزه حقوق بشر برای آزادی زندانیان سیاسی بحرین وارد شوند. بخصوص که آنها در کنار شیوع ویروس کرونا در شرایط بهداشتی و غذایی بدی قرار دارند و از سوی زندانبانان تهدید می شوند.

صدها زندانی سیاسی به اتهام مشارکت در اعتراضات فوریه 2011 بحرین همچنان در زندان به سر می بردند. معترضان در این تظاهرات خواهان تغییرات دموکراتیک بودند. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 14 بهمن 1399 بروزرسانی: 14 بهمن 1399 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 1449

به "کمپین همبستگی با رهبر محبوس مخالفان بحرین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمپین همبستگی با رهبر محبوس مخالفان بحرین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید