گران شدن میلگرد و آهن در بازار

به گزارش تور تایلند، رئیس اتحادیه فروشندگان آهن با گلایه از اینکه هنوز خرید و فروشی در بازار انجام نشده است، اما آهن و میلگرد گران شده اند، گفت: ما مقصر اصلی این افزایش قیمت ها را تولیدکنندگان می دانیم.

گران شدن میلگرد و آهن در بازار

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، در هفته گذشته بازار خرید و فروش آهن با رشد قیمت ها روبه رو شده است، این افزایش قیمت در حالی به وجود آمده که هنوز معاملات در بازار رونق نداشته است و در اوایل اردیبهشت ماه بازار شاهد رونق معاملات و افزایش ساخت وساز خواهد بود.

حمیدرضا رستگار به عنوان رئیس اتحادیه فروشندگان آهن در خصوص دلایل افزایش قیمت آهن آن هم در هفته نخست سال 1401 به خبرنگار تسنیم، گفت: متأسفانه بازار در نیمه دوم اسفندماه سال گذشته با رشد 1500 تومانی در قیمت هر کیلو میلگرد روبه رو شد، در آن مقطع برای ما این سؤال مطرح شد که به چه علت افزایش قیمت ها به وجود آمده است.

وی با اشاره به اینکه در هفته نخست فعالیت واحد ها در امسال بازار با افزایش 500 تومانی هر کیلو میلگرد روبه رو شده است، اضافه کرد: در مجموع از اسفند تا 20 فروردین ماه بازار شاهد رشد دوهزارتومانی تیرآهن و میلگرد در هر کیلو است.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن دلایل افزایش قیمت ها را افزایش قیمت دستمزد و تغییرات قیمتی به وسیله واحد های تولیدی بیان کرد و گفت: هنوز در بازار معامله ای نشده است که ما به مشتریان قیمت ها را بالا بگوییم، ما مقصر اصلی افزایش قیمت ها را واحد های تولیدی می دانیم.

رستگار تأکید کرد: در زمان حاضر هیچ توجیهی برای افزایش قیمت ها وجود ندارد اگر واحد های تولیدی بخواهند افزایش دستمزد ها را عنوان نمایند رقم ها به حدی نیست که بازار مدام با افزایش قیمت روبه رو باشد علاوه بر این تغییرات بین المللی نیز نمی تواند تأثیری بر بازار داخلی آهن داشته باشد.

وی توضیح داد: نباید مصرف نمایندگان تاوان مسائل صادراتی تولیدنمایندگان را پرداخت نمایند. امروز هر کیلو تیرآهن از 15 هزار و 800 تومان به 17 هزار و 500 تومان رسیده است و هیچ پاسخی نیز در خصوص دلایل افزایش قیمت ها عنوان نمی گردد. در مجموع به نظر می رسد دولت باید تدبیر مناسبی را برای ساماندهی قیمت محصولات فولادی اعمال نماید تا بازار شاهد این نوسانات قیمتی نباشد.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن تأکید کرد: ما هنوز معامله ای انجام نداده ایم و طبیعتاً اوایل اردیبهشت ماه خرید و فروش ها شروع می گردد، چرا باید در شرایطی که بازار خرید و فروشی ندارد آهن گران گردد؟!

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 خرداد 1401 بروزرسانی: 16 خرداد 1401 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 2087

به "گران شدن میلگرد و آهن در بازار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گران شدن میلگرد و آهن در بازار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید