گروه شبه نظامی تحت حمایت امارات از اعمال خودگردانی بر جنوب یمن خبر داد

به گزارش تور تایلند، گروه موسوم به شورای انتقالی جنوب یمن که تحت حمایت امارات است از بامداد امروز از اعمال حالت فوق العاده و خودگردانی بر جنوب یمن خبر داد.

گروه شبه نظامی تحت حمایت امارات از اعمال خودگردانی بر جنوب یمن خبر داد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، شورای انتقالی جنوب از بامداد امروز از وضع حالت فوق العاده و استقلال و خودگردانی در عدن و دیگر استان های جنوب یمن خبر داد.

شورای انتقالی جنوب پس از نشست فوق العاده شامگاه شنبه خود بیانیه ای مهم در این باره صادر کرد.

شهر عدن در جنوب یمن شامگاه شنبه شاهد تظاهرات مردم خشمگین علیه دولت مستعفی و شورای انتقالی جنوب یمن بود.

به گزارش الجزیره مردم عدن در اعتراض به قطعی برق این شهر از پنج روز پیش تا به امروز علیه دولت منصور هادی و گروه موسوم به شورای انتقالی جنوب که تحت امر امارات هستند به خیابان ها آمدند.

هئت رئیسه شورای انتقالی جنوب یمن شامگاه شنبه یک نشست فوق العاده را به ریاست سرلشکر احمد سعید بن بریک رئیس مجمع عمومی این شورا و در حضور فرماندهان عالی این شورا به منطور بررسی تحولات در عرصه جنوب یمن برگزار کرد.

پس از این نشست شورای انتقالی بیانیه ای را صادر کرد و در آن از افزایش حجم توطئه ها علیه جنوب بمن برای بیش تر شدن درد و رنج و گرسنگی مردم این منطقه گفت.

در این بیانیه دولت مستعفی یمن به نپرداختن حقوق نیروهای نهادهای نظامی و امنیتی و بازنشستگان و غیرنظامیان از چند ماه پیش تا به امروز، تلاش برای ایجاد ناامنی و تفرقه میان مردم، حمایت از تروریسم و گروه های افراطی و خدمات رسانی بسیار ضعیف به مردم و در راس آن در تامین آب و برق و جاده و و مقابله با بحران سیل در جنوب یمن متهم شده است.

شورای انتقالی گفت: در سایه ادامه سرپیچی دولت منصور هادی در عمل به مسئولیت خود در شرایطی که بر منابع مالی جنوب یمن چیره شده و بیت المال یمن را به حساب مفسدانی در خارج از یمن می ریزد و همچنین به دلیل تعلل در اجرای توافق ریاض و سکوت غیرقابل فهم برادران ائتلاف عربی در قبال این رفتارهای دولت منصور هادی، شورای انتقالی جنوب در عدن و استان های جنوبی حالت فوق العاده و شرایط خودگردانی اعلام می کند.

در این بیانیه از مردم یمن، کشورهای عضو ائتلاف عربی و جامعه بین المللی خواست شده است از تدابیر خودمدیریتی در جنوب یمن در راستای آنچه امنیت و ثبات ملت یمن و مبارزه با تروریسم خوانده شده حمایت کنند.

از زمان تسلط نیروهای عربستان سعودی و امارات بر شهرها و استان های جنوبی یمن، شرایط امنیتی این مناطق بشدت دچار افت شده است.

عربستان سعودی تلاش کرد اختلافات نظامی را با توافقی در ریاض فیصله دهد اما تا به امروز پیروز نبوده است. توافق ریاض، توافق عربستان و امارت برای تقسیم قدرت در عدن و انتها دادن به درگیری نواب یکدیگر در جنوب یمن است که پنجم ماه اکتبر (مهر ماه گذشته) میان متحدان آنان در ریاض امضا شد.

از مهم ترین بندهای توافق ریاض استقرار دولت منصور هادی در شهر عدن ظرف مدت هفت هفته از زمان امضای آن، استقرار نیروهای نظامی زیر نظر وزارتخانه های کشور و دفاع، مقابله مشترک با جنبش انصارالله یمن زیر نظر ائتلاف سعودی، تشکیل یک کمیته نظارت بر توافق ریاض با نظارت عربستان و مشخص 12 وزیر از شورای انتقالی جنوب (متحد امارات) در دولت آینده از مجموع 24 وزیر کابینه بوده است که هیچ کدام تا به امروز عملی نشده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 31 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 997

به "گروه شبه نظامی تحت حمایت امارات از اعمال خودگردانی بر جنوب یمن خبر داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گروه شبه نظامی تحت حمایت امارات از اعمال خودگردانی بر جنوب یمن خبر داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید