10 ایدۀ مجذوب کننده برای طراحی اتاق نشیمن

به گزارش تور تایلند، طراحی اتاق نشیمن یک ماموریت چالش برانگیز به نظر می رسد، اما لزوماً این طور نیست. اگر از ایده های برترین طرحان جهان یاری بگیرید، حتما طراحی فضای داخلی خانه برای شما به یک ماجراجویی لذت بخش تبدیل خواهد شد. در این مطلب ده ایده کاربردی برای طراحی اتاق نشیمن را می خوانید.

10 ایدۀ مجذوب کننده برای طراحی اتاق نشیمن

خبرنگاران | اتاق نشیمنی که خوب طراحی شده باشد تلفیقی از زیبایی و کاربرد است. گزینه های طراحی اتاق نشیمن به شکلی که هم جلوه داشته باشند و هم کارایی بی شمارند اما نخستین گام این است که بدانید شما چه سبکی را دوست دارید.

به گزارش خبرنگاران ، پس از دانستن سبک موردعلاقه که با سبک زندگی تان هم هماهنگی دارد، نوبت خلاصه کردن ایده های طرح اتاق نشیمن است. طرح اتاق نشیمن شما را تا حد زیادی مقدار، شکل و مقدار اسباب و اثاثیه ای که به آن فضا اضافه می کنید معین می نماید. فرقی نمی نماید در حال بازچینی وسایل موجود هستید یا از صفر اقدام به طراحی اتاق نشیمن نموده اید. اتاق نشیمن پس از آشپزخانه، قطب خانه است، بنابراین تبدیل آن به فضایی که برای همه اعضای خانه مجذوب نماینده باشد، ضروریست. در ادامه ده ایده ساده اما کاربردی طراحی اتاق نشیمن را می خوانید.

1. افزودن یک دیوار نمایش

به دیواری که طراحی آن با طراحی دیوار های دیگر تفاوت داشته باشد، دیوار نمایش می گویند. طراحی این دیوار را می توانید خودتان انجام دهید. با این حال، در نحوه انجام آن دقت کنید، چون الگو یا رنگ بیش از حد حاصل کار را گیج نماینده خواهد نمود. دیواری را انتخاب کنید که نقطه کانونی اتاق باشد. برای خلق دیوار نمایشی تان از رنگ یا کاغذ دیواری بهره ببرید. در اتاق نشیمنی که در تصویر می بینید، دیوار پشت شومینه برای جور شدن با کاغذ دیواری های پیرامونش آبی رنگ شده است.

2. چارچوب بندی کناره های شومینه

از طبقات توکار برای کناره های شومینه بهره ببرید. این برترین راه برای خلق دیوار نمایش است. برترین حالت دیوار نمایش حالت متقارن است، بنابراین بهتر است طبقاتی که انتخاب می کنید یک مقدار باشند. در اتاق نشیمن تصویر بالا، از طبقات باز (بدون در) استفاده شده است. برای داشتن فضای ذخیره بسته می توانید طبقات پایین را بسته (با در) انتخاب کنید. برای کامل کردن طراحی می توانید قسمت بالای شومینه را با دیوار کوب یا تاقچه، آینه یا تابلوی نقاشی تزیین کنید.

3. دسته کردن میز های پذیرایی

اگر در چند جای اتاق نشیمن میز هایی با مقدار های مختلف دارید، اما به میز پذیرایی احتیاج دارید، می توانید مانند تصویر از یک میز جفت یا گروهی از میز ها با ارتفاع و مقدار های مختلف در کنار هم بهره ببرید.

4. تبدیل فضای اتاق به یک ویژگی برجسته

آیا فضای اتاق نشیمن شما یک عقب نشینی عجیب یا یک گوشه غیرمعمول اما مجذوب نماینده دارد؟ با افزودن یک میز توکار این فضا های بلااستفاده را به یک دفتر خانگی کاربردی و مجذوب نماینده تبدیل کنید. لازم نیست میز توکاری که انتخاب می کنید پیچیده یا گران باشد یا برای نصب آن از نصاب یاری بگیرید. خودتان هم می توانید میز ساده ای مثل تصویر بسازید.

5. استفاده از رنگ تیره برای دیوار نمایش

دیوار های تیره فضای اتاق را صمیمی و گیرا می نمایند. این انتخاب برای اتاق نشیمن، کتابخانه، اتاق ناهارخوری و اتاق خواب مناسب است. هنگام استفاده از رنگ تیره برای دیوارها، رنگ کف و سقف را روشن نگه دارید. رنگ آبی تیره این اتاق نشیمن موجب برجسته شدن میز پذیرایی شده و آن را به کانون توجه اتاق تبدیل نموده است. از این تکنیک برای نمایش دادن یک میز یا شئ زیبا بهره ببرید.

6. طراحی یک دیوار هنری

یافتن آثار هنری که مقدار شان مناسب دیوار بالای مبلمان یا کاناپه باشد، آسان نیست. اگر اثری هنری که دارید بیش از حد کوچک است یا روی یک دیوار بزرگ به چشم نمی آید، سعی کنید یک دیوار هنری بسازید. آثار هنری کوچک و عکس ها را به شکل کلکسیون کنار هم نصب کنید تا فضایی شبیه گالری خلق کنید. پیش از نصب، آن ها را روی زمین به همان ترتیب مورد نظر بچینید تا طرح کلی آن ها را بسنجید. قانون کلی نصب تابلو، حفظ فاصله یکسان میان قاب ها است.

7. عمودی فکر کنید

هنگام فکر کردن به فضای قابل استفاده، معمولاً فکر ما درگیر فضای کف می گردد. در صورتی که اگر سقف ها بیش از حد کوتاه نباشند، بهتر است عمودی فکر کنید و از فضای دیوار موجود برای ذخیره سازی نهایت استفاده را ببرید. برای مثال از قفسه کتاب یا گروهی از طبقات باز با مقدار های مختلف روی دیوار بهره ببرید. برای اینکه این طبقات را علاوه بر کاربردی بودن مجذوب نماینده کنید، از اشیاء زینتی هم بهره ببرید.

مترجم: زهرا ذوالقدر

منبع: فرادید
انتشار: 18 بهمن 1401 بروزرسانی: 18 بهمن 1401 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 2236

به "10 ایدۀ مجذوب کننده برای طراحی اتاق نشیمن" امتیاز دهید

1 کاربر به "10 ایدۀ مجذوب کننده برای طراحی اتاق نشیمن" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 ایدۀ مجذوب کننده برای طراحی اتاق نشیمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید