افزایش فشارها بر آبه برای اعلام شرایط فوق العاده در ژاپن

به گزارش تور تایلند، باتوجه به فرایند صعودی تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در ژاپن درخواستها از دولت این کشور برای اعلام شرایط فوق العاده افزایش یافته است.

افزایش فشارها بر آبه برای اعلام شرایط فوق العاده در ژاپن

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از تایمز ژاپن، فشارها بر شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن برای اعلام شرایط فوق العاده در این کشور پیش از آنکه دیر شود افزایش یافته است.

ساتوشی کامایاچی، از اعضای انجمن پزشکی ژاپن و یکی از کارشناسان دولتی در زمینه کارگروه مبارزه با ویروس کرونا در کنفرانس خبری دوشنبه شب خود گفت: من شخصا احساس میکنم که اکنون زمان آن رسیده که ژاپن اعلام شرایط فوق العاده کرده و بر اساس آن اقداماتی را در دستور کار قرار دهد.

وی با اشاره به کنفرانس تلفنی غیررسمی خود که با اعضای دیگر کارگروه داشت گفت: تقریبا همه بر روی این مسئله اتفاق نظر دارند که بهتر است شرایط فوق العاده اعلام شود.

منابع دولتی توکیو اعلام کردند که در روز سه شنبه (امروز) 78 مورد جدید از ابتلا به این ویروس شناسایی شد.

فرماندار اوساکا با اشاره به افزایش ابتلا در شهرها گفت که توکیو و اوساکا می توانند نامزد اعمال اقداماتی مانند درخواست از مردم برای خارج نشدن از منزل باشند.

یوشیمورا با بیان اینکه تابحال دوبار از ساکنان اوساکا خواسته شده که از حضور غیرضروری در خارج از منازل امتناع کنند تاکید کرد : ما بدون اعلام شرایط فوق العاده هیچگونه مبنایی برای این درخواست نداریم. درخواستها باید واقعا بر مبنای قانون صورت گیرند.

نگرانیها از گسترش شیوع ویروس کرونا در ژاپن درحالی افزایش یافته که اخیرا گزارشی از احتمال پنهانکاری عمدی دولت ژاپن از گسترش این ویروس با هدف حفظ برگزاری بازیهای المپیک منتشر شده است.

افزایش سریع تعداد مبتلایان به کرونا در توکیو و اقدامات جدی دولت پس از به تعویق افتادن المپیک این سوال را در ذهن برخی شهروندان و حتی کنندگان این کشور ایجاد کرده که شاید دولت از شیوع این ویروس اطلاع داشته و درحالی که به برگزاری بازیها در 24 جولای امیدوار بوده، شدت شیوع ویروس را از مردم پنهان کرده است .

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 31 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 933

به "افزایش فشارها بر آبه برای اعلام شرایط فوق العاده در ژاپن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش فشارها بر آبه برای اعلام شرایط فوق العاده در ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید