اقدام تازه چین برای حمایت از یوآن

به گزارش تور تایلند، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، بانک مرکزی چین نرخ مرجع روزانه خود برای یوآن را با بیشترین میزان افزایش آن در 15 ماه گذشته، بالا برد. این جدیدترین اقدامی است که چین با تداوم مناقشات تجاری خود با آمریکا، برای تقویت نرخ ارز خود انجام داده است.

اقدام تازه چین برای حمایت از یوآن

اما این جهش 0.7 درصدی در نرخ میانگین رسمی یوآن باعث شد تا تقاضا برای خرید دلار ارزان تر بالا بگیرد و در بازار خرید و فروش فوری، سود یوآن محدود گردد.

بانک مرکزی چین، روز جمعه حدس و گمان بازارها را با اعلام این که از ماه آگوست روش محاسبه نقطه میانگین یوآن را تغییر داده است، تایید کرد. این نشانه دیگری از این است که مقامات چین پس از 10 هفته متوالی افت نرخ یوآن، نگران هستند که ارز چین بیش از این تضعیف گردد.

اما ناظران بازار می گویند با عمیق تر شدن اختلافات تجاری آمریکا و چین و درحالی که چین به تسهیل سیاست های مالی خود برای تقویت آرامش در اقتصاد خود ادامه می دهد، یوآن در آینده باز هم تحت فشار رو به پایین قرار خواهد گرفت.

پیش از باز شدن بازار در روز سه شنبه، بانک مرکزی چین نرخ میانگین رسمی یوآن را به 6.8052 در برابر هر دلار افزایش داد که 0.67 درصد آن را نسبت به نرخ قبلی تقویت کرد.

این تقویت نرخ رسمی، بزرگترین میزان یک روزه تقویت نرخ یوآن از اول ژوئن 2017 تا کنون است.

اما قیمت خرید و فروش فوری یوآن در بازار داخلی چین با نرخ 6.8128 در برابر هر دلار، برای معاملات باز شد و فورا با افت روبرو شد. در نهایت نرخ برابری یوآن در بازار داخلی چین 6.8185 یوآن در برابر هر دلار شد که ضعیف تر از نرخ بسته گردیده روز دوشنبه خود بود.

در بازارهای خارجی هم یوآن در نرخ برابری 6.8051 معامله شد. تاجران بسیاری معتقدند فعلا نرخ یوآن در 6.8 باقی خواهد ماند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 387

به "اقدام تازه چین برای حمایت از یوآن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقدام تازه چین برای حمایت از یوآن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید