بازسازی هایپرمارکت

به گزارش تور تایلند، اهمیت دکوراسیون داخلی هایپر مارکت

هایپرمارکت ها از مهم ترین مکان های خرید و فروش محصولات به شمار می فرایند، این فروشگاه های عظیم به دلیل آن که انسان به طور مستقیم با کالا ارتباط دارد به عنوان مثال شما در روز ممکن است دوبار به آنجا مراجعه کنید و در هفته حساب کنید چند صد نفر به هایپر مارکت ها برای خرید مایحتاج خود مراجعه نمایند.

بازسازی هایپرمارکت

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

هایپر مارکت ها بسته به ابعاد ساختمان و مکانی که در آن خرید و فروش می نمایند، قسمت های مختلفی برای محصولات متفاوت دارند و در هر قسمت طیف وسیعی از محصولات را ارائه می دهند. چیدمان و چینش فضای داخلی هایپر مارکت ها متناسب با نوع محصولات و کاربردشان کاری سخت و پیچیده است.

این کار باید در کمال نظم و تمیزی انجام گردد تا مسئله ای در خرید افراد پیش نیاید، همچنین به دلیل مشاهده و انتخاب مستقیم خریدار با کالاها و دسترسی او به محصولات، اهمیت دکوراسیون بیشتر تعیین می گردد.

بنابراین قفسه ها باید علاوه بر این که از ارتفاع و ابعاد مناسبی برخوردار باشند تا همه به محصولات دسترسی داشته باشند، جذابیت و زیبایی فضا را هم تکمیل می نمایند. قبل از انجام دکوراسیون داخلی باید ابتدا عملیات بازسازی هایپرمارکت را انجام دهید که در ادامه به توضیحات آن می پردازیم.

اهمیت دکوراسیون داخلی هایپرمارکت

بازسازی هایپرمارکت

برای بازسازی فروشگاه های عظیم مانند هایپر مارکت باید از ابتدای کار به کوچک ترین و ریز ترین جزئیات کار توجه کنید تا در اواسط کار به مسئله ای دچار نشوید و احتیاج به بنایی و تغییرات کلی پیدا نکنید.

برای آغاز باید افرادی خبره و متخصص در امرپیمانکاری و تشخیص مسائل ساختمان به محل مورد نظر بیاورید تا خرابی ها و مسائل کلی ساختمان را آنالیز نمایند و با لیست کردن کلیه کارهایی که باید انجام گردد و محاسبه کردن هزینه کلی کار را براورد نمایند تا افراد و مسئولانی که می خواهند هایپر مارکت را تاسیس نمایند بدانند حدود مبلغی که باید خرج نمایند چه میزان است.

برای بهتر انجام دادن عملیات بازسازی هایپرمارکت هر قسمت و بخش ساختمان را به صورت جداگانه مورد آنالیز قرار می دهیم.

بازسازی کف هایپرمارکت

برای بازسازی کف هایپرمارکت باید به چند نکته مهم توجه کنید که در صورت اهمیت ندادن می تواند خسارات و خطرهای جبران ناپذیری به بار بیاورد.

  1. سطحی که افراد مدام می خواهند از روی آن حرکت نمایند نباید سر و لغزنده باشد زیرا هم خطر جانی برای افرادی که عجله دارند و با سرعت حرکت می نمایند دارد و هم برای کارکنانی که می خواهند کارتون های خرید را جا به جا نمایند و ممکن است بخاطر لغزندگی زمین کارتون ها از دستشان رها گردد و خسارت های سنگین به فروشگاه وارد گردد.
  2. کف هایپرمارکت باید صاف، یکدست، بدون درز و شکاف و شکستگی باشد. زیرا ممکن است پایه های چرخ به زمین گیر نمایند و موجب برگشتن چرخ های خرید و یا آسیب به بدن افراد و کارکنان گردد.
  3. بهتر است از سرامیک ها و سنگ هایی برای زمین استفاده گردد که قابل شست و شو می باشند، زیرا نظافت و تمیزی یک فروشگاه از مهم ترین ویژگی های آنجا محسوب می گردد و در صورت کثیف بودن زمین و یا دیوار ها و قفسه ها می تواند مسائل بهداشتی هم برای افراد و هم برای محصولات به وجود بیاورد.
  4. از سرامیک ها و سنگ های روشن بهره ببرید، زیرا هم به فضا انرژِی مثبت می دهد، هم بهتر می توانید لک ها و کثیفی های موجود را مشاهده کنید و از همه مهم تر، خرید کردن در محیطی تیره و تاریک آزار دهنده و اذیت نماینده است و چون کارکنان مدت زمان زیادی از ساعات روزشان را در فروشگاه می گذرانند، باید روحیه شان حفظ گردد.

بازسازی کف هایپرمارکت

سقف و دیوارهای هایپرمارکت

اگر سقف نشتی دارد، یا سیستم های تهویه هوا، سرمایش و گرمایش خراب هستند و کار نمی نمایند، یا مسائلی نظیر لوله کشی و بالا زدن چاه فاضلاب و … در ساختمان وجو دارد باید ابتدا مسائل سقف را رفع کنید سپس به بازسازی و در آخر نقاشی آن بپردازید.

سقف های هایپرمارکت و فروشگاه های عظیم باید کمی بلند تر از حدود استاندارد ساختمان ها ساخته باشه به دلیل وجود قفسه های بلند یا کارتون هایی که روی هم قرار می گیرند، نور پردازی بهتر و …

یکی از قسمت های مهم بازسازی هایپرمارکت یا بازسازی ساختمان رسیدگی به دیوار هاست، بهتر است از نورهای مخفی اما پر نور در دیوار ها بهره ببرید تا قفسه های کوتاهی که جلوی آن قرار میگیرند از روشنایی خوب و مطلوبی برخوردار باشند.

دیوارها به دلیل این که پشت قفسه ها قرار دارند و خیلی در دید و دسترس نیستند، هر چند سال برای تمیزی و حفظ ظاهر آن ها بهتر است دیوارها را با رنگ های روشن به ویژه سفید نقاشی کنید.

نور پردازی هایپر مارکت

مردم و بیشتر مشتریان ترجیح می دهند در مکان هایی خرید نمایند که از نور پردازی خوب و مطلوبی برخوردار است، این مورد یکی از فاکتور های مهم در هر فروشگاهی محسوب می گردد. مخصوصا داخل یخچال ها و قفسه ها باید کاملا روشنایی باشد تا افراد بتوانند تاریخ ها، نوع محصولات و تفاوت آن ها با یکدیگر را ببینند و جنس مورد احتیاج خود را خریداری نمایند.

نورپردازی هایپرمارکت

تفکیک اجناس

مهم ترین ویژگی هایپر مارکت ها و تمامی فروشگاه های عظیم این است که فضا و قفسه های تعیینی را برای اجناس مختلف، مواد غذایی، مواد شوینده و … در نظر می گیرند. در صورتی که این عملیات تفکیک سازی را به خوبی و درستی انجام ندهید و همه محصولات را در یک بخش بچینید یافتن جنس و اقلام مورد نظر سخت، سخت و وقت گیر می گردد.

منبع: رویا مال
انتشار: 14 مهر 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 1204

به "بازسازی هایپرمارکت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی هایپرمارکت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید