بانک مرکزی، ضرورت شفافیت اطلاعات نظام بانکی به بیان دکتر همتی

به گزارش تور تایلند، خبرنگاران - جلسه شورای هماهنگی بانکهای استان فارس با حضور رییس کل بانک مرکزی و جمعی از معاونین و مدیران کل این بانک برگزار گشت.

بانک مرکزی، ضرورت شفافیت اطلاعات نظام بانکی به بیان دکتر همتی

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، دکتر همتی در این نشست با تاکید بر ضرورت شفاف سازی اطلاعات نظام بانکی، گفت: همسو با اقدامات بانک مرکزی برای شفاف سازی و انضباط نظام پولی کشور، بانک ها در استانها باید اطلاعات خود را به طور شفاف به استانداری ها اعلام کنند که این شفافیت نقش مهمی در اقتصاد کشور دارد.

وی افزود: نسبت میزان سپرده های بانکی بین تهران و شهرستانها به صورت 50-50 است و ارائه تسهیلات نیز به همین نسبت بین تهران و شهرستانها انجام می شود؛ البته این تناسب باید به تفکیک استانها نیز رعایت شود و میزان تسهیلات ارائه شده در هر استان متناسب با میزان جذب سپرده ها در آن استان باشد.

رییس کل بانک مرکزی تاکید کرد: تامین اقتصادی 105 پروژه استان فارس که بیش از 90 درصد پیشرفت داشته اند باید توسط بانک های استان انجام شود و این پروژه ها هرچه سریعتر به بهره برداری برسند.

همتی ادامه داد: در راستای جهش تولید بانک ها بایستی حتی الامکان منابع خود را به سمت واحدهای تولیدی هدایت کنند که این امر اثر مثبتی در رشد اقتصادی خواهد داشت.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 10 اسفند 1399 بروزرسانی: 10 اسفند 1399 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 1498

به "بانک مرکزی، ضرورت شفافیت اطلاعات نظام بانکی به بیان دکتر همتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بانک مرکزی، ضرورت شفافیت اطلاعات نظام بانکی به بیان دکتر همتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید