بری الکساندر براون و اسپایک لی در جشنواره کن جایزه می گیرند

به گزارش تور تایلند، در جشنواره کن 2021 از بری الکساندر براون و اسپایک لی با اهدای جایزه یک عمر دستاورد هنری تجلیل می گردد.

بری الکساندر براون و اسپایک لی در جشنواره کن جایزه می گیرند

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران به نقل از ورایتی، بری الکساندر براون فیلمساز و تدوینگر سرشناسی که از سابقه همکاری طولانی مدتی با اسپایک لی برخوردار است سال جاری 2 جایزه دستاورد در جشنواره کن دریافت می نماید.

این در حالی است که لی سال جاری به اسم رییس هیات داوران جشنواره کن حضور دارد.

سازمان ابتکار جهانی صلح AFI از براون و مجمع جهانی بهتر از براون و لی به اسم پیشگامانی برجسته برای کار هایی که در طول دوران حرفه ای خود انجام داده اند و در خلال فیلم هایشان بر ترویج فراگیری، تنوع و عدالت اجتماعی تمرکز نموده اند، قدردانی می نمایند.

بعلاوه فیلم درام پسر جنوب ساخته براون که با تمرکز بر مسایل نژادی ساخته شده در جشنواره سال جاری به نمایش درمی آید.

جوایز لی و براون در جشن مجمع جهانی بهتر در 12 جولای به آن ها اهدا می گردد. براون علاوه بر آن جایزه دربرگیری را از ابتکار جهانی صلح AFI دریافت می نماید که 13 جولای در مراسمی ویژه به وی اهدا می گردد. سال جاری نهمین سالی است که این جایزه در کن اهدا می گردد.

براون در این باره گفت: اینکه می بینم آثارم مورد توجه قرار می گیرد و از چنین سازمان و نهادی که کار های مهمی برای صلح جهانی انجام داده تجلیل می گردد، برایم بسیار معنادار است.

این کارگردان بریتانیایی که در آمریکا عظیم شده تدوینگر فیلم های کلاسیک لی از جمله کار درست را انجام بده، مالکوم ایکس، کروکلین، بازی را برد، ساعت بیست و پنجم و مرد نفوذی بود. وی با ساخت اولین فیلمش جنگ در خانه در سال 1979 نامزدی اسکار را کسب کرد.

فیلم بلک ک کلنزمن اسپایک لی که سال 2018 برای اولین بار در جشنواره کن رونمایی شد جایزه گرند ژوری کن را به دست آورد و 5 نامزدی اسکار کسب کرد که شامل برترین فیلم و برترین تدوین هم می شد و جایزه برترین فیلمنامه اقتباسی را برد.

پسر جنوب برمبنای زندگینامه خود نوشت باب زلنر ساخته شده و سال پیش در جشنواره فیلم سیاه آمریکا به نمایش عایدی.

هفتاد و چهارمین دوره جشنواره فیلم کن، از امروز 6 جولای برابر با 15 تیر ماه کارش را آغاز می نماید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 تیر 1400 بروزرسانی: 28 تیر 1400 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 1747

به "بری الکساندر براون و اسپایک لی در جشنواره کن جایزه می گیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بری الکساندر براون و اسپایک لی در جشنواره کن جایزه می گیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید