جودوکاران ژاپن فاتح رقابت های تیمی قهرمانی دنیا شدند

به گزارش تور تایلند، به گزارش خبرنگاران، در بخش تیمی رقابتهای قهرمانی جودو دنیا 18 تیم انگلستان، قزاقستان، روسیه، اوکراین، آلمان، مجارستان، فرانسه، چین، کوبا، برزیل، هلند، کره، ازبکستان، ترکیه، رومانی، ژاپن، مغولستان و اتریش در چهار گروه به رقابت پرداختند.

جودوکاران ژاپن فاتح رقابت های تیمی قهرمانی دنیا شدند

مسابقات تیمی به صورت میکس زنان و مردان برگزار می گردد. هر تیم از شش جودوکار در شش وزن تشکیل می گردد که سه وزن 73-، 90- و 90+ کیلوگرم مردان و 57-، 70- و 70+ کیلوگرم زنان مبارزه نموده و تیمی پیروز است که بیشترین برد انفرادی را داشته باشد. در صورت تساوی نیز امتیازات انفرادی محاسبه می گردد.

در گروه A ژاپن و آذربایجان به ترتیب مغولستان و اتریش را شکست داده و راهی مرحله یک چهارم شدند. در گروه B رومانی دور نخست ترکیه را حذف کرد و سپس به کره باخت و حذف شد. در این گروه هلند هم با حذف ازبکستان برای صعود به نیمه نهایی به مصاف کره جنوبی رفت.

از گروه C فرانسه، با حذف مجارستان به یک چهارم رسید و برای صعود به جمع چهار تیم برتر برزیلی را پیش رو داشت که کوبا را از دور مسابقات خارج نموده بود. در گروه D نیز روسیه و آلمان به ترتیب با برتری مقابل اوکراین و انگلستان به یک چهارم رسیدند.

در مرحله یک چهارم نهایی ژاپنی ها برابر آذربایجان به برتری رسیدند و سپس کره جنوبی را شکست داده و راهی فینال شدند. فرانسه نیز بعد از برتری مقابل برزیل به نیمه نهایی رسید و در این مرحله نیز روسیه را از پیش رو برداشت و به دیدار ژاپن در مبارزه پایانی رفت.

ژاپن که با چند جوان در ترکیب خود در رقابتهای تیمی شرکت نموده بود، فرانسه را 4 بر یک شکست داد و طلا گرفت. مبارزه نخست این دیدار در وزن 90+ کیلوگرم بین دارندگان مدالهای نقره و برنز المپیک یک مبارزه جذاب و دیدنی بود که هاراسوا دارنده مدال نقره المپیک، برابرمارت کیه رلی دارنده برنز المپیک 2016 به برتری دست یافت و ژاپن را یک بر صفر پیش انداخت. در ادامه یوشیدا در وزن 57- کیلوگرم که روز قبل به نشان طلای دنیا دست یافت بود با برتری برابر پرسکلا دارنده برنز المپیک پیروز شد و دومین پیروزی را برای ژاپنی ها کسب کرد.

در وزن 73- کیلوگرم تاتسوکاوا با برتری برابر ژیلیوم چینه پیروز شد تا ژاپن 3 بر صفر پیش بیافتد.اوا ماریه که سه روز قبل با شکست برابر شیزورو از ژاپن نقره قهرمانی دنیا را کسب نموده بود، در این دیدار یوکو اونو هموطن او را شکست داد تا نتیجه 3 بر یک به سود ژاپن روی تابلو ثبت گردد. موکای شوچیرو از ژاپن برابر اکسل سلرگت که در باکو برنز گرفته بود پیروز شد تا نتیجه نهایی 4 بر یک به سود ژاپن در تابلو ثبت گردد.

به این ترتیب فرانسه نایب قهرمان شد. کره جنوبی 4 بر صفر آلمان را شکست و برنز گرفت و روسیه هم 4 بر یک برابر آذربایجان پیروز شد و در کنار کره جنوبی روی سکوی سوم ایستاد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 433

به "جودوکاران ژاپن فاتح رقابت های تیمی قهرمانی دنیا شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جودوکاران ژاپن فاتح رقابت های تیمی قهرمانی دنیا شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید