تور مکزیک: حراج مجموعه ای از لباس های گابریل گارسیا مارکز و همسرش در مکزیک

به گزارش تور تایلند، به گزارش خبرنگاران به نقل از هندوستان تایمز- کمد لباس های گارسیا مارکز عنوان رویدادی است که قرار است به زودی در مرکز فرهنگی محل اقامت گارسیا مارکز در جنوب مکزیک افتتاح گردد؛ جایی که نویسنده صد سال تنهایی به همراه همسرش سال ها زندگی می کرد و آثارش را می نوشت.

تور مکزیک: حراج مجموعه ای از لباس های گابریل گارسیا مارکز و همسرش در مکزیک

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور مکزیک هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور مکزیک از مکزیکوسیتی و کانکون دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

این مجموعه شامل 400 تکه لباس و وسایل گارسیا مارکز است که از کمد لباس های نویسنده کلمبیایی برنده نوبل ادبیات انتخاب شده و هفته آینده در مکزیک چوب حراج می خورد؛ خبری که می تواند برای دوستداران ادبیات و مد جالب توجه باشد.

آیتم هایی که برای فروش گذاشته شده اند، به وسیله امیلیا گارسیا الیزوندو، نوه دختری مارکز انتخاب شده که سرپرستی این مرکز فرهنگی را عهده دار خواهد بود.

نوه مارکز در بیانیه ای گفته که گابو -نام مستعار مارکز- خیاط ها و طراح های لباس مخصوص و محبوب خود را داشته است.

او افزوده که بعضی از این لباس ها نشانه های کوچکی از زندگی او را به عنوان یک نویسنده در خود دارند؛ به عنوان مثال ژاکتی با یک مارکر در جیب که برای امضای کتاب هایش به کار می برده و یا حتی وجود یک لکه جوهر بر روی لباس.

ژاکت های پارچه پشمی برند و لباس های متعلق به همسرش نیز بخشی از این مجموعه هستند؛ اما لباسی که خانم مرسدس بارچا در مراسم اعطای جایزه نوبل ادبیات به همسرش در سال 1982 به تن نموده بود، فقط به نمایش درخواهد آمد و در معرض فروش گذاشته نخواهد شد.

لازم به ذکر است که تمام عواید حاصل از این حراجی به بنیادی به نفع بچه ها جوامع بومی در جنوب مکزیک اختصاص خواهد یافت.

گارسیا مارکز -که از او به عنوان اسطوره سبک رئالیسم جادویی یاد می کنند- در روز 17 آوریل سال 2014 در سن 87سالگی در مکزیکوسیتی -که بخش عمده ای از زندگی اش را در آن جا گذراند- از جهان رفت. مرسدس بارچا، همسر مارکز نیز در همین سن و در 15 آگوست 2020 درگذشت.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 17 آبان 1400 بروزرسانی: 17 آبان 1400 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 1882

به "تور مکزیک: حراج مجموعه ای از لباس های گابریل گارسیا مارکز و همسرش در مکزیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور مکزیک: حراج مجموعه ای از لباس های گابریل گارسیا مارکز و همسرش در مکزیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید