خبرنگاران آمریکا مانع از خرید جنگ افزارهای روسی و چینی توسط اندونزی شد

به گزارش تور تایلند، تهران - خبرنگاران - روزنامه جاکارتا پست اندونزی روز آدینه گزارش داد که دولت آمریکا با اعمال فشار بر دولت اندونزی جاکارتا را وا داشت تا از خرید جنگنده های روسی و چینی منصرف گردد.

خبرنگاران آمریکا مانع از خرید جنگ افزارهای روسی و چینی توسط اندونزی شد

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

این گزارش به نقل از یک منبع آگاه که خواست نامش فاش نگردد نوشت که دولت ترامپ دولت اندونزی را مجبور کرد تا با هدف بخشی از کوشش ها برای جلوگیری از رجحان نظامی در بابر آمریکا، از امضای قرارداد خرید جت های جنگنده روسی و کشتی های جنگی چینی پرهیز نموده و در مقابل نیازهای تسلیحاتی خود را از آمریکا تامین کند.

این منبع گفت که دولت اندونزی به تازگی تصمیم گرفته بود به مبلغ 1،1 میلیارد دلار 11 جنگنده سوخو-35 از روسیه بخرد اما تحت این فشارهای آمریکا از این تصمیم منصرف شد و حتی از ادامه گفت وگوها با دولت چین برای خرید چندین ناو جنگی گشتی به مبلغ 200 میلیون دلار عقب نشینی کند.

این تغییر سیاست اندونزی بعد از آن صورت گرفت که واشنگتن جاکارتا را تهدید کرد در صورت خرید این تسلیحات از روسیه و چین شامل بعضی تحریم ای سیاسی و اقتصادی خواهد شد.

به گفته این منبع آگاه جوکو ویدودو رئیس جمهوری اندونزی از بیم آنکه مبادا از سوی دولت آمریکا مورد تنبیه تجاری گردد دستور داد مذاکرات تجاری برای خرید این تسلیحات روسی و چینی متوقف گردد چرا که واشنگتن پیش از این نیز بعضی کشورهای را مورد این تنبیهات قرار داده بود .

روزنامه آمریکایی بلومبرگ نیز امروز در مطلبی ضمن اشاره به همین موضوع نوشت که دولت ترامپ در راستای کوشش هایش به منظور جلوگیری از زیر سوال رفتن رجحان نظامی کشورش، اندونزی را به منظور صرف نظر کردن از خرید جنگنده از روسیه و کشتی های نظامی از چین تحت فشار قرار داده است.

این رسانه این اقدام آمریکا را نشانهای از تداوم رویکرد آمریکا در استفاده از فشارهای اقتصادی و اقتصادی علیه کشورها به منظور بازداشتن آنها از معامله با چین و روسیه ارزیابی کرد و نوشت که همین دو کشور هستند که دولت ترامپ بیش از هر کشوری آنها را بزرگترین تهدید علیه امنیت ملی خود می داند.

براساس این گزارش، دولت آمریکا همچنین به دنبال متقاعده کردن کشورهای دیگر در خودداری از خرید فن آوری نسل پنجم تلفن های همراه از شرکت چینی هوآوی بوده است.

این گزارش حاکی است که دولت روسیه تا به امروز واکنشی تقابلی به این خبر نشان نداد اما اظهار داشت اندونزی هنوز درباره این تصمیم اطلاعی به مسکو نداده است.

به گفته یک منبع آگاه مقامات اندونزی تا این لحظه به مسکو چیزی درباره لغو قرارداد خرید جنگنده های سوخو -35 نگفته اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 12 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 887

به "خبرنگاران آمریکا مانع از خرید جنگ افزارهای روسی و چینی توسط اندونزی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آمریکا مانع از خرید جنگ افزارهای روسی و چینی توسط اندونزی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید