ارزیابی منابع غربی از جدیدترین آمار صادرات نفت ایران

به گزارش تور تایلند، سه ارزیابی مختلف از سوی منابع غربی نشان داد صادرات نفت ایران پس از بهبودی که در سه ماهه چهارم سال 2020 با وجود تحریمهای آمریکا داشت، در ژانویه صعود نموده است.

ارزیابی منابع غربی از جدیدترین آمار صادرات نفت ایران

به گزارش خبرنگاران، صادرات نفت ایران پس از خروج ترامپ از برجام در سال 2018 و وضع مجدد تحریمها، متاثر شد. اما جو بایدن، رییس جمهور جدید آمریکا خواهان بازگشت به جهت دیپلماسی شده است.

آمارهای شرکت اس وی بی اینترنشنال و دو شرکت دیگر که آمار نفتکشها را آنالیز می نمایند، نشان داده که صادرات نفت ایران افزایش پیدا نموده است.

شرکت اس وی بی اینترنشنال مستقر در واشنگتن برآورد کرد که صادرات نفت ایران در دسامبر به 710 هزار بشکه در روز در مقایسه با 490 هزار بشکه در روز در اکتبر رشد نموده و میزان فراوری و صادرات این کشور از ابتدای ژانویه تا به امروز بالا رفته است.

سارا وکشوری از شرکت اس وی بی اینترنشنال اظهار کرد: ایران و مشتریانش رویکرد نرمتر از سوی دولت بایدن را انتظار دارند. ایران در حال حاضر با پیش بینی مذاکرات با آمریکا، افزایش فراوری و صادراتش را شروع نموده است.

تهران و برخی از مشتریان نفتی این کشور مانند چین تحریمهای آمریکا را غیرقانونی خوانده اند.

شرکت پترولجستیک مستقر در ژنو اعلام نمود صادرات نفت ایران پس از این که 100 هزار بشکه در روز در سه ماهه چهارم رشد کرد، از ابتدای ژانویه تا به امروز از 600 هزار بشکه در روز فراتر رفته است. این شرکت در ایمیلی به رویترز اعلام نمود ما شاهد افزایش مستمر صادرات نفت ایران در ماههای گذشته بوده ایم.

رفینیتیو آیکان هم 370 هزار بشکه در روز صادرات نفت ایران را در دسامبر ردگیری نموده و مدعی شد که صادرات نفت ایران سال میلادی گذشته در برخی ماهها به 100 تا 200 هزار بشکه در روز رسید.

بیژن زنگنه، وزیر نفت به تازگی اعلام نمود صادرات نفت به میزان چشمگیری افزایش پیدا نموده اما آمار دقیقی ارائه نکرد.

آمار دقیقی برای صادرات نفت ایران وجود ندارد. نفتکشها از سیستمهای ردگیری ماهواره ای استفاده می نمایند اما این سیستمها می توانند غیرفعال شوند که ردگیری آنها را سخت می نماید.

آنتونی بلینکن، گزینه بایدن برای تصدی وزارت خارجه آمریکا اظهار نموده که توافقی که اجازه می دهد صادرات نفت ایران بالاتر رود، قریب الوقوع به نظر نمی رسد.

یک منبع مطلع در شرکت سومی که صادرات نفت ایران را ردگیری می نماید، تخمین زد صادرات نفت ایران در ژانویه بیشتر از 500 هزار بشکه در روز نبوده اما در مقایسه با دسامبر بالاتر رفته و رفتار خریداران مهم ممکن است در ماههای آینده تغییر کند.

بر اساس گزارش رویترز، وی گفت: اکنون که ترامپ رفته، این پرسش مطرح است که آیا چین و هند همچنان خرید نفت ایران را محدود نگه خواهند داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 اسفند 1399 بروزرسانی: 5 اسفند 1399 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 1488

به "ارزیابی منابع غربی از جدیدترین آمار صادرات نفت ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزیابی منابع غربی از جدیدترین آمار صادرات نفت ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید