دولت زعفران را گرمی 8200 تومان از کشاورز می خرد

به گزارش تور تایلند، سازمان تعاون روستایی در اجرای ابلاغیه وزارت جهاد کشاورزی مبادرت به خرید زعفران با قیمت های حمایتی مشخص شده از سوی وزارت متبوع نمود.

دولت زعفران را گرمی 8200 تومان از کشاورز می خرد

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، سازمان تعاون روستایی در اجرای ابلاغیه وزارت جهاد کشاورزی به منظور حمایت از کشاورزان فراوری کننده زعفران و به منظور پایداری فراوری و تحقق ارز آوری مورد انتظار از این محصول مبادرت به خرید زعفران با قیمت های حمایتی معین شده از سوی وزارت متبوع نمود.

این سازمان در این راستا به منظور مداخله هدفمند در بازار زعفران اثرگذاری حداکثری و خرید حداقلی، اقدام به تهیه و تدوین دستورالعمل اجرائی - فنی و ابلاغ آنی به استان های خراسان رضوی، جنوبی و شمالی نموده است.

تشکیل کارگروه خرید زعفران در استان ها به ریاست رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و سایر دستگاه های متولی و مرتبط با تنظیم بازار محصولات کشاورزی و معین مراکز خرید زعفران به ترتیب در استان های خراسان رضوی 18 مرکز، خراسان جنوبی 3 مرکز خرید و خراسان شمالی 2 مرکز خرید مجموعاً 23 مرکز خرید از دیگر اقدامات بوده است.

حدود 39 هزار کیلوگرم زعفران از کشاورزان خریداری شده که در مرحله اول بیش از 12 میلیارد تومان به حساب آنان واریز شده است. 68 کیلوگرم زعفران در استان خراسان جنوبی و بیش از 55 کیلوگرم خرید در استان خراسان شمالی و در خراسان رضوی بیش از 38 هزار کیلوگرم صورت گرفته است.

قیمت خرید هر گرم زعفران نگین از کشاورزان 105000 ریال، زعفران مشابه نگین 95000 ریال، زعفران پوشال مرغوب 90000 ریال و زعفران پوشال معمولی 82000 ریال است. این طرح دارای اهداف ملی و بین المللی است که در دو چشم انداز کوتاه و بلند مدت طراحی شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 69

به "دولت زعفران را گرمی 8200 تومان از کشاورز می خرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت زعفران را گرمی 8200 تومان از کشاورز می خرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید