راه آهن ایران بیانگر تعامل و هم افزایی دانش و تجربه بین المللی کشورمان بوده است

به گزارش تور تایلند، احمد پاکتچی که از پاریس در چهل و چهارمین نشست کمیته میراث جهانی به شکل مجازی عصر یکشنبه 3 مرداد 1400 حضور داشت، ضمن تشکر از ریاست چهل و چهارمین نشست کمیته میراث جهانی برای هدایت مدبرانه این جلسه، گفت: از اعضای کمیته و نهاد مشورتی مربوط (ایکوموس) برای تلاش هایی که در پرونده معرفی راه آهن سراسری ایران داشتند، قدردانی می کنم. همچنین از دولت قرقیزستان برای حمایت های که انجام داده و از سایر کشورهای عضو که در این حمایت، کشور قرقیزستان را همراهی کردند و از اعضای کمیته که از پرونده حمایت کردند و نتیجه آن در ثبت موفقیت آمیز راه آهن سراسری ایران متبلور شد، تشکر می کنم.

راه آهن ایران بیانگر تعامل و هم افزایی دانش و تجربه بین المللی کشورمان بوده است

او اضافه کرد: راه آهن ایران شاهدی برجسته از میراث صنعتی بشر و بیانگر تعامل و هم افزایی دانش و تجربه بین المللی در کشورمان بوده است، این اثر با ارزش های برجسته جهانی که قدمتی از دوره قاجار و بعد از آن دارد، ضمن آنکه نشان دهنده تحولات آغازین دوره صنعتی در منطقه است، نقش منحصر به فردی در تحولات سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتمعای منطقه هم داشته است.

سفیر و نماینده دائم ایران در یونسکو شرح داد: برای من باعث افتخار است که تبریک های خود را به جامعه جهانی و ملت ایران به مناسبت این اتفاق فرخنده (ثبت جهانی راه آهن سراسری ایران در فهرست میراث جهانی) تقدیم کنم.

پاکتچی نام کرد: افتخار می کنم که ایران از فعال ترین اعضای کنوانسیون 1972 است. بر این باور هستم که این ثبت در کنار سایر ثبت های اجرا شده به حفاظت و پاسداشت هر چه بیشتر میراث بشری و ارتقای بیشتر آگاهی ها از مفهوم ارزش جهانی، منجر می شود.

او ادامه داد: از کشور میزبان، جمهوری خلق چین، برای میزبانی بسیار عالی این جلسه مثمر ثمر کمیته میراث جهانی تشکر می کنم.

همچنین در دهمین روز از چهل و چهارمین نشست کمیته میراث جهانی، شروین گودرزی معاون مرکز میراث ناملموس تهران و مصطفی پورعلی مدیرکل دفتر ثبت آثار و حفظ و احیا میراث معنوی و طبیعی از تهران به شکل مجازی حضور داشتند.

منبع: گردشبان
انتشار: 14 مرداد 1400 بروزرسانی: 14 مرداد 1400 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 1779

به "راه آهن ایران بیانگر تعامل و هم افزایی دانش و تجربه بین المللی کشورمان بوده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه آهن ایران بیانگر تعامل و هم افزایی دانش و تجربه بین المللی کشورمان بوده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید