مومنی: آینده درخشانی پیش روی منطقه آزاد چابهار است

به گزارش تور تایلند، تهران (پانا) - مشاور رئییس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه مالی کشور تاکید نمود منطقه آزاد چابهار می تواند در اهداف بلند مدت خود در حوزه حمل و نقل و ترانزیت گام های موثری بردارد و به همین دلیل آینده درخشانی برای این منطقه پیش بینی می کنیم.

مومنی: آینده درخشانی پیش روی منطقه آزاد چابهار است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، حمیدرضا مومنی روز آدینه در خاتمه سفر 2 روزه خود به چابهار در جمع خبرنگاران گفت: این دومین سفر من از ابتدای سال جاری تا به امروز به منطقه آزاد چابهار است و بر اساس برنامه های در دستور کار، هدفم از این سفر بازدید از پروژه هایی است که به طور جدی پیگیری می گردد.

مومنی توضیح داد: در بازدیدهای امروز مشاهده کردیم طرح ها طی مدت 40 روز گذشته از پیشرفت قابل توجهی برخوردار بوده است.

وی با بیان اینکه موضوع حمل و نقل و ترانزیت یکی از دغدغه های اصلی ما در منطقه آزاد چابهار است گفت: بازار 210 میلیون نفری پاکستان در همسایگی ما یکی از ظرفیت های مهمی است که باید با تقویت زیرساخت ها، سهم خودمان را از این بازار عظیم افزایش دهیم.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه مالی توضیح داد: با تکمیل زیرساخت ها می توانیم امنیت را هم در مناطق مرزی تقویت کنیم.

مومنی ادامه داد: مرز ریمدان، یکی از اهدافی است که به طور جدی می تواند ارتباطات سیاسی، امنیتی و مالی ما را با پاکستان گسترش بدهد و همچنین یک توسعه پایدار را به دنبال داشته باشد.

مومنی بیان داشت: خوشبختانه این کار در زمینی به مساحت بیش از 6 هزار هکتار شروع شده است که 60 هکتارِ آن در حال آماده سازی است.

وی توضیح داد: در این مجموعه، تاسیسات خاتمهه حمل و نقلی را خواهیم داشت که در این حوزه 352 میلیارد تومان سرمایه گذاری خواهیم کرد.

مشاور رییس جمهوری اضافه کرد: مجموعه منطقه آزاد چابهار در مرز ریمدان می تواند نقش بسزایی در ترانزیت و تامین کالاهای جمهوری اسلامی ایران داشته باشد.

حمیدرضا مومنی مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه مالی کشور در دومین سفر خود به چابهار از ظرفیت های تجاری و مالی، طرح آماده سازی زمین های منطقه آزاد چابهار در مرز ریمدان، شهرک پتروشیمی، تولیدی ها، ظرفیت های گردشگری و ورزشی و سایر طرح های در دست اجرا بازدید و در نشست شورای اداری و فعالان مالی این شهرستان و آیین توزیع 300 بسته یاری مومنانه شرکت کرد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 20 خرداد 1400 بروزرسانی: 20 خرداد 1400 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 1679

به "مومنی: آینده درخشانی پیش روی منطقه آزاد چابهار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مومنی: آینده درخشانی پیش روی منطقه آزاد چابهار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید