رخداد، یک قدم رو به جلو

به گزارش تور تایلند، برنامه رخداد سعی می کند در قالب یک مسابقه چالشی و حتی طنز باعث رشد و افزایش سواد تاریخی سیاسی مردم شود و البته حتی کسانی که علاقه چندانی ندارند می توانند به این بهانه مخاطب این برنامه قرار بگیرند.

رخداد، یک قدم رو به جلو

گروه دانشگاه خبرنگاران، رسول منصوریان؛ همه ما خاطره ها و یادمان های زیادی در ذهن های مان از فضای تاریخ سیاسی ایران داریم ، که البته هر کدامشان حاوی پیام هایی هستند . عبرت هایی که گاها لازم است پدر ها برای فرزندانشان بازگویی کنند . معروف است : ملتی که تارخ خود را نداند محکوم به تکرار آن خواهد بود .سنت های الهی که تغییر ناپذیر خواهند بود مثل واقعه عاشورا و قانون تغییر ناپذیر مِثْلِی لَا یُبَایِعُ مِثْلَهُ

در عصر انفجار اطلاعات که هر روز و هر ثانیه میلیون ها محتوای زرد نه خوب نه بد در میان ما رد و بدل میشود مثل فلان فوتبالیست دسته چند اروپایی مدل مویش را عوض کرده و یا سگ خانگی بهمان خانم بازیگر پیدا شده است و... گاهی لازم است به مطالب مفید تری نیز بپردازیم که شاید در حاشیه دیگر اخبار میروند و لازم است زمان درباره آنها قضاوت کند.

برنامه رخداد به اندازه یک کلاس درسی کوتاه سعی میکند در قالب یک مسابقه چالشی و حتی طنز باعث رشد و افزایش سواد تاریخی سیاسی مردم بشود و که البته حتی کسانی که علاقه چندانی ندارند میتوانند به این بهانه مخاطب این برنامه قرار بگیرند . رخداد شنبه ها و یکشنبه ها با مجری گری محمد رضا شهبازی ساعت 9 شب روی آنتن تلویزیون میرود ، که البته امیدواریم باز هم برود و دچار سرنوشت موهوم برنامه هایی موسوم به جهان آرا و ... نشود .

در تاریخ معاصر همین حوالی بعد و شاید قبل از انقلاب پر است از سرگذشت انسان هایی معروف و یا تاثیرگذار و یا مسولیت دار که عملکرد و سخنان و مواضعشان به یادگار مانده و میماند چه خوب و چه بد و گاه صرف بازگویی بدون تحلیل و بدون حرف دیگری ، اخبار ایشان خود گویا و عیان و عبرت آموز خواهد بود و جای تقدیر دارد.

کم نیستند پیشکسوتان شهادت و خون که در پیچ و خم زندگی روزمره ما از یادها رفته اند و این وظیفه ماست که در گذر زمان یاد ایشان را زنده نگه داریم ، شهیدانی که در اوج معروفیت اتوبانهایشان در تهران ، مکتبشان از یاد ها کمرنگ شده در حالی که همه ما مدیون رشادت ها و فداکاری ها و شاهکار های ایشان هستیم ، برنامه رخداد به خوبی چهره های ایشان را در کنار دیگر چهره های مدیون ایشان قرار داده است.

از آن طرف هم کم نیستند جنایت کاران و روبه صفتان و خائنانی که عملکردشان مستقیما علیه مردم بوده و حتی دستشان به خون هموطنان بی گناهشان آغشته است و یا به مهم ترین مراکز تصمیم گیری کشور نفوذ کرده اند و زهر خود را ریخته اند و یا با بیکفایتی تلاش در سرنگونی نظام برپاشده به دست مستضعفین را داشته اند ، و رخداد سعی دارد امثال ایشان از یاد ها فراموش نشوند تا دوبار از یک سوراخ گزیده نشویم و مثل آب خوردن جای جلاد و شهید یا خائن و خادم عوض نشود.

از طرف دیگر هم هستند رجال سیاسی که همین حالا مسولیت هایی بر دوششان هست و زیر ذره بین هستند و قاعدتا بایستی به نظام جمهوری اسلامی پایبند باشند و برای رفع حوائج مردم تلاش کنند و مواضعشان مستند موجود است ، با بازخوانی مواضع ایشان فرصت تناقض در رفتار و عملکرد را از دست میدهند.

هیاهو و به تکاپو افتادن BBC و ... برای تطهیر بعضی شخصیت های نشان داده شده در این برنامه به عنوان شهروندان مظلوم و بیگناه ، خود نشانگر حرکت این برنامه است ، در مقابل بعضی برنامه های دیگر بدون برد رسانه ای تلویزیون که بود و نبودشان باعث هیچ کمبودی نمیشود و صرفا نقش آنتن پرکنی (عملکرد سازی) در صداوسیما دارند.

با این حال انتظار میرود با تجربه اولیه و بازخورد مخاطبان ، قسمت های جدید به صورت قوی تر و با کیفیت تر ساخته شود و پیشنهاد های بینندگان اعمال شوند. امیدواریم این معدود برنامه های خوب رسانه ملی تبدیل به رویه شوند.

رسول منصوریان - کارشناسی مهندسی هوافضا دانشگاه امیرکبیر

انتشار یادداشت های دانشجویی به معنای تأیید تمامی محتوای آن توسط خبرنگاران نیست و صرفاً منعکس کننده نظرات گروه ها و فعالین دانشجویی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 دی 1399 بروزرسانی: 4 دی 1399 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 1374

به "رخداد، یک قدم رو به جلو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رخداد، یک قدم رو به جلو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید