ردیابی و شناسایی شکارچی غیر مجاز در سرخس از طریق شبکه های مجازی

به گزارش تور تایلند، خبرنگاران/خراسان رضوی رئیس اداره حفاظت محیط زیست سرخس گفت: یک شکارچی متخلف از طریق فیلم ها و عکس هایی که از نحوه صید پرندگان در شبکه های مجازی منتشر می کرد، ردیابی و شناسایی شد.

ردیابی و شناسایی شکارچی غیر مجاز در سرخس از طریق شبکه های مجازی

موسی غلام زاده در گفت وگو با خبرنگاران مطرح نمود: یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سرخس در حین رصد فضای مجازی به منظور جلوگیری از خرید و فروش گونه های جانوری وحشی، متوجه عکس ها و فیلم هایی مربوط به نحوه صید پرندگان وحشی گشت که بلافاصله اقدامات تحقیقاتی انجام و فرد مورد نظر شناسایی شد.

وی ادامه داد: پس از شناسایی فرد متخلف پرونده وی به دادگستری ارسال شد و با دستور قاضی، حکم جلب و بازرسی منزل متخلف در روستای شوریجه سفلی صادر گشت.

غلام زاده گفت: در بازرسی از منزل متخلف توسط یگان حفاظت محیط زیست و پاسگاه انتظامی آق دربند، ادوات جرم از قبیل 4 قطعه کبک، 4 عدد قفس و 3 رشته دام کشف و ضبط شد؛ همچنین بازبینی فیلم ها و عکس هایی که توسط فرد متخلف در فضای مجازی منتشر شده بود حاکی از صید غیر مجاز 20 قطعه کبک، یک قطعه مرغابی سرسبز و یک قطعه ماهی بود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سرخس اضافه نمود: فرد متخلف سال گذشته نیز به جرم شکار غیر مجاز 4 قطعه کبک ضمن پرداخت 8 میلیون ریال بابت ضرر و زیان وارد شده به محیط زیست، به مجازات شش ماه حبس تعزیری تعلیقی به مدت سه سال محکوم شده بود.

وی گفت: طبق قانون، مجازات صید غیر مجاز پرندگان وحشی عادی بر حسب میزان تخلف، یک تا شش ماه حبس و یا مجازات نقدی 3 میلیون تا 15 میلیون را در بر خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 1002

به "ردیابی و شناسایی شکارچی غیر مجاز در سرخس از طریق شبکه های مجازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ردیابی و شناسایی شکارچی غیر مجاز در سرخس از طریق شبکه های مجازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید