روز های شلوغ برنامه ریزی در دانشگاه آزاد ، تصمیم چگونگی برگزاری امتحانات به واحد های استانی واگذار شد

به گزارش تور تایلند، اعتراضات دانشجویان دانشگاه آزاد به نحوه برگزاری امتحانات خاتمه ترم باعث شد برنامه ریزی های این دانشگاه در این زمینه تغییر کند.

روز های شلوغ برنامه ریزی در دانشگاه آزاد ، تصمیم چگونگی برگزاری امتحانات به واحد های استانی واگذار شد

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، حضوری و غیرحضوری برگزار شدن امتحانات ماجرایی است که از ابتدای سال جدید و شیوع کرونا در دنیا، تمام مسئولان دانشگاهی را به تکاپو انداخت. هرچند که بسیاری از دانشگاه ها در همان اول کار تکلیفشان را مشخص و اعلام کردند که کلاس ها مجازی و با ادامه فرایند شیوع کرونا امتحانات هم به شکل غیرحضوری و آنلاین برگزار خواهد شد.

اما دانشگاه هایی همچون دانشگاه آزاد تصمیم دیگری گرفتند، علیرغم آنکه تمام کلاس های خود را مجازی پیش بردند، اما برگزاری امتحانات را به برگزاری حضوری در شهر های سفید و برگزاری غیرحضوری در شهر های قرمز دسته بندی کردند.

درواقع به منظور رعایت فاصله گذاری اجتماعی و جلوگیری از تردد دانشجویان و عدم استفاده از خوابگاه، مقرر شد تمامی دانشجویان دانشگاه آزاد بدون نیاز به مراجعه به واحد محل تحصیل برای امتحان خاتمه ترم نیمسال جاری، در واحد محل سکونت خود امتحان دهند و از طریق ثبت نام در سامانه امن این دانشگاه از محل برگزاری نزدیکترین واحد و همچنین تاریخ امتحان خود مطلع شوند.

اما فقط دو روز از شروع ثبت نام در سامانه امن نگذشته بود که علیرضا زالی فرمانده ستاد مبارزه با کرونا استان تهران طی نامه ای به سعید نمکی وزیر بهداشت درخواست کرد تا مطابق خواسته جمع کثیری از دانشجویان دانشگاه آزاد درباره نحوه برگزاری امتحانات این دانشگاه، با طرح موضوع در جلسه ستاد کرونا تدبیری صورت گیرد.

نامه زالی به وزیربهداشت از درخواست های بی شمار دانشجویان دانشگاه آزاد ناشی شد که همگی نسبت به برگزاری حضوری امتحانات ابراز ناراحتی کرده بودند و می خواستند همچون سایر دانشگاه های دولتی امتحاناتشان غیرحضوری باشد.

در این خصوص بندپی استاندار تهران نیز کتبا به دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد که آزمون های خاتمه ترم خود را به صورت مجازی برگزار کند.

اینگونه شد که برنامه ریزی دانشگاه آزادی های برای راه اندازی سامانه امن به نتیجه نرسید و آن ها در خبر های گوناگون نحوه برگزاری امتحانات استان ها را اطلاع رسانی کردند. اما داستان یک واحد حضوری شدن و یک واحد غیرحضوری شدن امتحانات، صدای دانشجویان را بلند کرد البته این اساس هر رخدادی است که اگر یکسان سازی صورت نگیرد دانشجویان معمولا بدون توجه به تبعات و آینده کار درخواستی را مطرح می کنند.

حال جواد علمایی معاون دانشگاه آزاد اعلام کرده است: با توجه به ریسک بالای برگزاری حضوری امتحان، به استان های قرمز تاکید کردیم امتحانات را مجازی برگزار کنند و همچنین به استان های در شرایط هشدار نیز اعلام شد که با تصمیم استاندار هماهنگی های لازم در خصوص حضوری یا مجازی برگزار شدن امتحان صورت گیرد.

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد افزود: سازمان مرکزی تصمیم گرفته است، نحوه برگزاری امتحانات مجازی را به استان ها واگذار کند؛ یعنی تا این لحظه تاکید و توصیه ای مبنی بر برگزاری امتحان به صورت شفاهی، تستی و یا تشریحی به استان ها نداشته ایم و مقرر شده است هر یک از استان ها، با توجه به گستردگی مناطق و شرایط خاص موجود در آن در خصوص برگزاری امتحانات مدیریت داشته باشند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 1098

به "روز های شلوغ برنامه ریزی در دانشگاه آزاد ، تصمیم چگونگی برگزاری امتحانات به واحد های استانی واگذار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روز های شلوغ برنامه ریزی در دانشگاه آزاد ، تصمیم چگونگی برگزاری امتحانات به واحد های استانی واگذار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید