سازمان بهزیستی برای ورود تشکل ها به مسائل تخصصی جامعه فرش قرمز پهن می کند

به گزارش تور تایلند، مدیرکل بهزیستی استان کرمان با بیان اینکه بیش از 300 تشکل و خیریه در حوزه مسائل معیشتی در سطج استان کرمان فعال است و موازی کاری بسیاری در این حوزه وجود دارد گفت :این ضعف است که یک بانک اطلاعاتی تعیین در بین تشکل ها و موسسات خیریه نداریم.

سازمان بهزیستی برای ورود تشکل ها به مسائل تخصصی جامعه فرش قرمز پهن می کند

به گزارش خبرنگاران کرمان؛ عباس صادق زاده اضافه نمود: تشکل های مردم نهاد برای ورود به مسائل مهم اجتماعی خودشان را آماده کنند و سازمان بهزیستی برای وروداین تشکل ها به مسائل تخصصی جامعه فرش قرمز پهن می کند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با بیان اینکه تشکل های مردم نهاد در مسائل اجتماعی باید محور و به عنوان اصلی ترین عنصر باشند گفت: قریب 500 میلیون تومان در ماه مبارک رمضان از طریق تشکل های مردمی در پویش ایران همدل جمع آوری شده است.

وی با قدردانی از شرکای اجتماعی که در همه مسائل متعدد به ویژه پویش ضیافت همدلی در کنار بهزیستی نقش آفرینی کردند اضافه نمود: تشکل های مردم نهاد می توانند خلأهای جامعه امروز را پر کنند.

وی ادامه داد:خلأ مسائل معیشتی بسیار مهم است و این کار مهم را باید با درایت و برنامه پیش برد و بهترین ساختار در این زمینه بحث تشکل های مردم نهاد است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با تاکید بر اینکه مدیریت در مسائل اجتماعی به شدت در جامعه ما ضعیف است شرح داد: تشکل های مردم نهاد می توانند در زمینه پیشگیری از خشونت ها، اعتیاد و آسیب های اجتماعی نقش پررنگی داشته باشند.

عباس صادق زاده اضافه نمود:سازمان های مردم نهاد بایدبا دانش، تخصصی و نیروی کارآمد پا به مسائل اجتماعی بگذارندوباید یک ساختار تخصصی برای یک موضوع مهم تخصصی داشته باشند، زیرا مسائل اجتماعی پیچیده، تخصصی و جدی هستند اما سخت و لاینحل نیستند

وی اضافه نمود:پیشنهاد می شود که برنامه های آموزشی تخصصی کردن تشکل ها به صورت وبینار از سوی بهزیستی برگزار و بازخورد آن نیز گرفته شود.

وی بیان داشت:در سال های گذشته تشکیل اتحادیه تشکل های اجتماعی به مجلس ارائه شده و با جدیت دنبال آن هستیم.

مدیرکل بهزیستی با اشاره به اینکه موازی کاری کردن و عدم انسجام در تشکل ها مردم نهاد از اشکالات بزرگ است شرح داد: باید از یک مدل علمی موثر در جامعه استفاده کنیم و روش هایی که در جامعه استفاده می کنیم روش هایی نیست که جامعه را از مسائل نجات دهد وباید سراغ یک تشکل سازی، چارچوب سازی و با برنامه در حوزه تشکل های مردم نهاد باید پیش رفت.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 17 تیر 1400 بروزرسانی: 17 تیر 1400 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 1727

به "سازمان بهزیستی برای ورود تشکل ها به مسائل تخصصی جامعه فرش قرمز پهن می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان بهزیستی برای ورود تشکل ها به مسائل تخصصی جامعه فرش قرمز پهن می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید