شکایت موسس اپل از گوگل به علت کلاهبرداری بیت کوینی

به گزارش تور تایلند، به گزارش خبرنگاران به نقل از آسین ایج، استیو وزنیاک مؤسس اپل شکایتی حقوقی را از گوگل به عنوان مالک یوتیوب مطرح نموده و از اینکه بعضی تولیدکنندگان ویدئو در این سایت از تصاویر وی برای فریب مردم به منظور خرید بیت کوین سوءاستفاده نموده اند، به شدت اظهار نارضایتی نموده است.

شکایت موسس اپل از گوگل به علت کلاهبرداری بیت کوینی

وزنیاک در شکایت خود تصریح نموده که کلاهبرداران به این شیوه میلیون ها دلار را در سراسر دنیا به جیب زده اند. آنها به افراد وعده داده اند که هر چقدر برای خرید بیت کوین سرمایه گذاری نمایند، دو برابر آن را دریافت خواهند کرد. مجموع شاکیان این پرونده 17 نفر هستند که ده نفر از آنها در خارج از آمریکا زندگی می نمایند.

در ویدئوهایی که در آنها از تصاویر استیو وزنیاک، بیل گیتس و الون ماسک برای ترغیب مردم به خرید بیت کوین استفاده شده، از کاربران خواسته شده تا بیت کوین های خود را برای یک آدرس دیجیتال ناشناس ارسال و در عوض دو برابر رقم ارسالی را دریافت نمایند. اما در عمل چنین اتفاقی رخ نمی دهد.

هفته پیش نیز کلاهبرداری مشابهی در توئیتر رخ داد و هکرها با کنترل حساب بیش از 100 چهره برجسته پست هایی با مضمونی یکسان را ارسال کردند. از جمله افراد هک شده در این حمله می توان به الون ماسک، باراک اوباما، جو بایدن و بیل گیتس اشاره نمود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 1167

به "شکایت موسس اپل از گوگل به علت کلاهبرداری بیت کوینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکایت موسس اپل از گوگل به علت کلاهبرداری بیت کوینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید