تور ارزان استرالیا: فرانسه می گوید سفیرش در استرالیا را به این کشور برمی گرداند

به گزارش تور تایلند، وزیر امورخارجه فرانسه خطاب به قانونگذاران این کشور از بازگشت سفیر فرانسه به استرالیا اطلاع داد.

تور ارزان استرالیا: فرانسه می گوید سفیرش در استرالیا را به این کشور برمی گرداند

با تور ارزان استرالیا از بزرگترین کشور قاره اقیانوسیه دیدن کنید و شهرهای زیبای ملبورن و سیدنی استرالیا را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزای فارس، فرانسه چهارشنبه به وقت تهران از بازگشت سفیر خود به استرالیا پس از اختلاف بر سر خرید زیر دریایی اطلاع داد.

به گزارش شبکه خبری فرانس-24 ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه گفت که پاریس سفیر خود را به استرالیا باز می گرداند. لودریان خطاب به قانونگذاران فرانسوی گفت: من از سفیرمان خواستم که به کانبرا بازگرد. تا شرایط روابط ما را برای آینده دوباره تعریف کند.

پاریس در اعتراض به پیمان دفاعی که بین ایالات متحده، استرالیا و انگلیس مذاکره شده بود، سفیر خود را از کانبرا فراخواند. این پیمان که به آکوس معروف است ، برای مقابله با قدرت نظامی چین تدوین شده است.

بر اساس این پیمان، استرالیا متعهد به خرید زیردریایی های طراحی شده به وسیله ایالات متحده و خروج از قرارداد موجود با یک فراوری کننده فرانسوی خارج شد.

فرانسه در اعتراض به این اقدام استرالیا و توافقش با آمریکا و انگلیس، سفیرانش را از کانبرا و واشنگتن برای مشورت فراخواند.

یک پیمانکار نظامی فرانسوی به تازگی اظهار داشت صورت حسابی از زیان متحمل شده بابت فسخ قرارداد تبادل فناوری ساخت زیردریایی اتمی از سوی استرالیا تنظیم می نماید. اریک پاملِت مدیر اجرایی شرکت دریایی نیوال گروپ به روزنامه فرانسوی فیگارو گفت، ظرف هفته های آینده صورت حساب غرامت را برای طرف استرالیایی ارسال خواهد نمود.

پاملت اضافه کرد: این موردی است که برای قرارداد درنظر گرفته شده بود و شامل پرداخت هزینه های ما تا به امروز و هزینه های بعدی از جمله هزینه انتقال زیرساخت ها و فناوری اطلاعات و استقرار مجدد کارکنان خواهد بود.

او درباره اعلام ناگهانی فسخ این قرارداد گفت: ما شوکه شدیم. این تصمیم بدون اطلاع قبلی اعلام شد. شرکت های اندکی چنین سناریویی را تجربه نموده اند.

وزارت دفاع فرانسه اعلام نموده شرکت نیوال گروپ تا به امروز حدود 1.1 میلیارد دلار از کار مربوط به قرارداد زیردریایی ها را انجام داده است.

آنتونی بیلنکن، وزیر امور خارجه آمریکا هم در اولین سفر خارجی خود بعد از اعلام توافق سه جانبه امنیتی با کشورهای آمریکا و انگلیس، وارد پاریس شد. وبگاه شبکه خبری سی ان ان نوشت که بلینکن در این سفر مأمور ترمیم روابط آمریکا با فرانسه است که بعد از اعلام توافق سه جانبه مذکور به شدت از هر سه کشور انتقاد نموده بود.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 19 مهر 1400 بروزرسانی: 19 مهر 1400 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 1853

به "تور ارزان استرالیا: فرانسه می گوید سفیرش در استرالیا را به این کشور برمی گرداند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان استرالیا: فرانسه می گوید سفیرش در استرالیا را به این کشور برمی گرداند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید