میرکاظمی: علت تورم بالا خلق پول افسار گسیخته است

به گزارش تور تایلند، رئیس سازمان برنامه گفت: در سنوات گذشته به علت کسری بودجه و عدم تحقق برنامه ها، خلق پول افسار گسیخته رخ داده و این، تورم بالا بر اقتصاد تحمیل نموده و سطح معیشت مردم را پایین آورده است.

میرکاظمی: علت تورم بالا خلق پول افسار گسیخته است

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از سازمان برنامه و بودجه، پانزدهمین جلسه ستاد تهیه و تدوین لایحه بودجه سال 1401 کل کشور، با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس کمیسیون مالی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، و اعضای مشاورین و رؤسای این سازمان، با موضوع جهت گیری اصلی بودجه 1401 و آنالیز عملکرد اعتبارات هزینه ای و راه حل های پیشنهادی بخش آموزش و پرورش برگزار گردید.

سید مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه در این جلسه توضیح داد: دستاورد های مالی مطلوب نیست. بهره وری پایین، تورم بالا سطح عایدی مردم پایین و هزینه ها بالا رفته و برون رفت جامعه از این شرایط احتیاج به تغییر دارد. با توجه به سیاست های ابلاغی و دستورات رهبر معظم انقلاب و خواسته رئیس جمهور، باید تغییرات ساختاری اتفاق بیفتد که در این راستا سازمان برنامه و بودجه به صورت جدی و کارشناسی از دو ماه پیش کار را شروع نموده است؛ لذا همکاری و مشارکت مجلس شورای اسلامی برای به ثمر رسیدن این مهم بسیار حائز اهمیت است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه بسیاری از پروژه ها در سطح استان ها و شهرستان ها نیمه تمام رها شده است، اضافه کرد: با همکاری دولت و مجلس می توان بر بسیاری از مسائل فائق آمد باید در سطح استان ها و شهرستان بستر های لازم فراهم گردد که با استفاده از منابع داخلی و ظرفیت های موجود اتمام پروژه ها را در دستور کار قرار داد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه نگاه ما به بودجه 1401 نگاه تحولی است، تاکید نمود: در سنوات گذشته به علت کسری بودجه و عدم تحقق برنامه ها خلق پول افسار گسیخته رخ داده و این مهم تورم بالا بر اقتصاد تحمیل نموده و سطح معیشت مردم پایین آمده است که در منطقه ها محروم افزایش قیمت کالا از میانه کشور هم بالاتر است و این درحالی است که که عایدی این بخش جامعه از شرایط مطلوب و قابل قبولی برخوردار نیست.

میرکاظمی با عنوان اینکه تاکید رئیس جمهور بر تحقق عدالت در کشور است، گفت: برای نهادینه شدن عدالت در بخش های مختلف جامعه باید تغییرات اساسی با نگاه کارشناسی شکل بگیرد و بودجه ای زیبنده جمهوری اسلامی، تهیه و تنظیم گردد. استان ها و شهرستان ها مأموریت دارند شاخص های کلانی که هدف گذاری می گردد در بخش صنعت و کشاورزی و صادرات و سایر حوزه به مرحله عمل برسانند و ما مطمئن هستیم چرخه اقتصاد با استفاده از ظرفیت های بلااستفاده و مغفول مانده به حرکت در می آید.

وی در ادامه اضافه کرد: رئیس جمهور تاکید دارند کار اساسی و بنیادین در ساختار بودجه، رشد مالی و افزایش بهره وری صورت بگیرد در این ارتباط از همه پتانسیل ها که در سازمان برنامه برنامه و بودجه و دولت و مجلس وجود دارد استفاده می گردد. با همکاری و استفاده از همه ظرفیت های مجلس می توان این راه را هموار کرد. بعلاوه حضور رؤسای کمیسیون های مالی، برنامه و بودجه مجلس، مشاور عالی رئیس مجلس و نماینده مجلس در جلسه ستاد، بر همکاری گسترده دولت و مجلس صحه می گذارند.

لازم به ذکر است در این جلسه رؤسای کمیسیون مالی و برنامه و بودجه مجلس شورای نقطه نظرات و نحوه همکاری مجلس درباره تهیه و تدوین بودجه 1401 را مطرح کردند و گزارش مفصلی از شرایط آموزش و پرورش در بخش هزینه ها و نیروی انسانی ارائه شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 1874

به "میرکاظمی: علت تورم بالا خلق پول افسار گسیخته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میرکاظمی: علت تورم بالا خلق پول افسار گسیخته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید