پرداخت مالیات شرط نقل و انتقال خودروهای لوکس!

به گزارش تور تایلند، در آنالیز کلیات لایحه بودجه 1400 بود که برای اولین بار به صورت جدی مسئله اجرای مالیات از خودروهای لوکس به میان آمد. طبق این طرح، درصورتی که ارزش خودروهای فرد و افراد تحت تکفل زیر 18 سال بیشتر از 1 میلیارد تومان باشد، مشمول مالیات می گردد، اما خودروهای کمتر از 1 میلیارد تومان از پرداخت مالیات معاف هستند.

پرداخت مالیات شرط نقل و انتقال خودروهای لوکس!

برای مالیات خودروهای داخلی قیمت کارخانه ملاک است و مالیات خودروهای وارداتی بر اساس ارزش گمرکی آنها محاسبه می گردد.

جهانگیر رحیمی، سرپرست دفتر طراحی و تحلیل فرآیند های مالیاتی گفت: فرصت شناسایی خودرو های مشمول مالیات خودرو های لوکس تا سرانجام دی بود و تا به امروز بالغ بر 570 هزار خودرو شناسایی شده است.

به گفته او اطلاع رسانی های لازم انجام و روی سایت سازمان بارگزاری شده است. این مودیان اگر تا سرانجام بهمن مراجعه ننمایند، برگه اجرایی برای آنها صادر می گردد و طبق ماده 10 آیین نامه بند ش تبصره 6 قانون بودجه سال 1400، به عنوان خودروی بدهکار مالیاتی شناسایی و از نقل و انتقال آنها جلوگیری می گردد.

بخشی از این دریافت مالیات مربوط به خودروهای میلیاردی نیست و کسانی را نشانه گرفته است که اقدام به دپوی خودرو می نمایند؛ یعنی اگر فردی خودروی میلیاردی نداشته باشد، اما مجموع قیمت خودروهایی که به نام او است از 1 میلیون فراتر رود، باز هم مشمول پرداخت مالیات می گردد.

آگهی های خرید و فروش خودرو

***

شما می توانید اخبار خودرو را در بلاگ خبرنگاران مطالعه کنید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 7 مرداد 1401 بروزرسانی: 7 مرداد 1401 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 2135

به "پرداخت مالیات شرط نقل و انتقال خودروهای لوکس!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت مالیات شرط نقل و انتقال خودروهای لوکس!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید