چین: آمریکا مانعی برای صلح در منطقه است

به گزارش تور تایلند، سخنگوی ارتش چین آمریکا را به دلیل عبور اخیر ناوشکن این کشور از تنگه تایوان، عامل تضعیف صلح منطقه ای دانست.

چین: آمریکا مانعی برای صلح در منطقه است

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

ارتش آزادی بخش چین از واشنگتن به دلیل عبور ناوشکن آمریکایی از تنگه تایوان انتقاد کرد.

سخنگوی ارتش چین در بیانیه ای با انتقاد از اقدامات آمریکا و عبور ناوشکن آمریکایی از تنگه تایوان گفت: آمریکا صلح منطقه را برهم می زند.

درمقابل نیز ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا در بیانیه ای مدعی شد: عبور ناوشکن آمریکایی براساس قوانین بین المللی اجرا شده و این حمل و نقلی معمول و با احترام به آزادی های اقیانوس آرام است.

در انتهای این بیانیه نیز ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا تاکید نمود: آمریکا به حمل و نقل های اینچنین خود در آینده نیز ادامه خواهد داد.

در تاریخ 22 ژانویه چین قانونی را تصویب کرد که به نیروی دریایی خود اجازه مقابله با هرگونه نیروی خارجی را داد. بخشی از شرق دریای چین نیز شمال حاکمیت این نیرو ها می گردد.

چین، تایوان را یکی از استان های خود می داند. تایوان در حال حاضر از سوی یک رژیم رقیب اداره می گردد که اعضای آن در سال 1949 و در خاتمه جنگ داخلی چین، به این منطقه پناه بردند.

اما درمقابل نیز آمریکا به شدت مخالف حضور بیشتر نیرو های چینی در آب های این منطقه است، چرا که پکن را تهدیدی برای خود در منطقه می بیند.

استراتژیست های آمریکایی معتقدند با ادامه یافتن رشد مالی چین و ثروتمندتر شدن این کشور، پکن در آینده ای نزدیک توان مالی خود را به توان نظامی تبدیل می نماید و تقابل میان آمریکا و چین اجتناب ناپذیر است. تایوان و دریای چین جنوبی دو منطقه ای هستند که احتمال درگیری نظامی میان دو کشور در آنجا بسیار بالاست.، باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 29 اسفند 1399 بروزرسانی: 29 اسفند 1399 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 1538

به "چین: آمریکا مانعی برای صلح در منطقه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین: آمریکا مانعی برای صلح در منطقه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید