کنار گذاشتن مجارستان و لهستان راهکار اتحادیه اروپا برای فرار از بن&zwnjبست بودجه&zwnjای

به گزارش تور تایلند، در حالی که مناقشات بر سر تصویب بودجه اروپا با توجه به وتو کشورهای مجارستان و لهستان به بن بست رسیده است بروکسل برای فرار از این شرایط طرح کنار گذاشتن این دو کشور اروپای شرقی در تصمیم گیری در این باره را در دستور کار قرار داده است.

کنار گذاشتن مجارستان و لهستان راهکار اتحادیه اروپا برای فرار از بن&zwnjبست بودجه&zwnjای

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کشورهای لهستان و مجارستان چندی پیش همان طور که قبلا اعلام نموده بودند طرح بودجه اتحادیه اروپا تا سال 2027 و بسته یاریی کرونایی نهفته در آن برای احیای اقتصادی کشورهای بحران زده در دوران بحران کرونا را وتو کردند.

برای تصویب این طرح بودجه ای و اقتصادی رای موافق 27 عضو اتحادیه اروپا ضروری است.

براساس یک مصوبه اتحادیه اروپا، این امکان وجود دارد که دولت های ناقض حاکمیت قانون در اروپا از بسته های یاری اقتصادی بروکسل محروم شوند.

دولت های لهستان و مجارستان از محافظه کارترین کشورهای اتحادیه اروپا به شمار می فرایند. شرایط آزادی بیان، استقلال دستگاه قضایی، و پناهجویان و مهاجران در این دو کشور بارها مورد انتقاد اتحادیه اروپا و سازمان های مدافع حقوق بشر قرار گرفته است.

مجارستان و لهستان در اعتراض به رویکرد جدید اتحادیه اروپا درباره اعمال مجازات برای نقض نمایندگان حاکمیت قانون در اتحادیه اروپا و محروم کردن آن ها از یاری های اقتصادی اروپا طرح بودجه اروپایی را وتو کردند.

اتحادیه اروپا در طرح بودجه ای دراز مدت خود برای اروپا یک بسته یاریی تا 750 میلیارد یورویی را برای یاری به احیای اقتصادی کشورهای بحران زده در دوران کرونا اختصاص داده بود.

لهستان و مجارستان اعلام نموده اند که از وتوی خود علیه بودجه اروپا کوتاه نمی آیند. حالا بروکسل طرح تصویب بودجه اتحادیه اروپا بدون مشارکت لهستان و مجارستان را در دستور کار قرار داده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

به گفته کارشناسان مسئول اگر کشورهای مجارستان و لهستان همچنان به موضع مخالف خود ادامه دهند بسته کرونایی برنامه ریزی شده از طرف بروکسل برای مهار عواقب اقتصادی کرونا که در بودجه اروپا طراحی شده را می توان به جریان انداخت.

یک مقام ارشد اتحادیه اروپا در بروکسل اعلام نموده این امکان وجود دارد که برای اجرای بسته یاریی پیشنهادی 750 میلیون یورویی برای یاری به کشورهای بحران زده کرونایی بدون مشارکت این دو کشور اروپای شرقی اقدام گردد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

چنین راه حلی به عنوان مثال به وسیله رویکرد موسوم به (همکاری پیشرفته) قید شده در معاهده اروپایی امکان پذیر است. در این راه حل گروهی متشکل از حداقل 9 کشور می توانند درباره همکاری های گسترده بدون مشارکت سایر کشورها توافق نمایند.

بر این اساس برای کشورهایی که دراین برنامه یاریی مشارکت نمی نمایند تنها باید اصلاحات مربوط به پرداخت سهم آن ها انجام گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 دی 1399 بروزرسانی: 17 دی 1399 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 1402

به "کنار گذاشتن مجارستان و لهستان راهکار اتحادیه اروپا برای فرار از بن&zwnjبست بودجه&zwnjای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنار گذاشتن مجارستان و لهستان راهکار اتحادیه اروپا برای فرار از بن&zwnjبست بودجه&zwnjای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید