تور یونان ارزان: یونان: خونسردی غرب، ترکیه را به اتخاذ اقدامات خودسرانه بیشتر تشویق می نماید

به گزارش تور تایلند، نخست وزیر یونان از خونسردی کشورهای غربی در قبال اقدامات ترکیه انتقاد کرد و گفت که این موضوع باعث اتخاذ اقدامات خودسرانه بیشتر از سوی آنکارا می گردد.

تور یونان ارزان: یونان: خونسردی غرب، ترکیه را به اتخاذ اقدامات خودسرانه بیشتر تشویق می نماید

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کریاکاس میتسوتاکیس نخست وزیر یونان گفت که نگران است پاسخ قدرت های غربی به اقدامات ترکیه، این کشور را تشویق کند که به شیوه غیرقابل قبولی رفتار کند.

وی این سخنان را پس از ملاقات خداحافظی با آنگلا مرکل سرپرست صدر اعظمی آلمان مطرح می کرد.

نخست وزیر یونان اضافه نمود: من می ترسم که خونسردی غرب، ترکیه را برای اتخاذ اقدامات خودسرانه تشویق کند و زمان آن فرا رسیده که اصول اروپایی به سیاست اروپا و عمدتا به اقدامات اروپایی علیه کسانی که به آن توهین می نمایند، تبدیل گردد.

روابط بین ترکیه و یونان، دو عضو ناتو که اغلب دچار تنش بوده به طوریکه سال گذشته این روابط به شدت رو به وخامت گذاشت و کشتی های جنگی در شرق مدیترانه در نزاع بر سر مرزهای دریایی و حقوق انرژی با هم روبرو شدند.

یونان و ترکیه سال گذشته دردرگیری بر سر اکتشاف گاز در شرق مدیترانه به تقابل نظامی نزدیک شدند. ترکیه بارها اعلام نموده که از یونان می خواهد تا راه چاره های سیاسی مسالمت آمیز را اتخاذ کند تا راه چاره های تهاجمی.

حلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه ماه ژوئیه گفت که جت های دست دوم فرانسوی رافائل توازن قدرت را در منطقه تغییر نمی دهد. آکار در آن موقع در خصوص خرید هواپیماهای رافال فرانسوی از سوی آتن گفت: آنها وارد یک مسابقه تسلیحاتی شده اند. آنها جت ، سلاح ، تجهیزات خریداری می نمایند اما تغییر توازن قدرت با چند جت دست دوم امکان پذیر نیست.

ترکیه، کشوری با طولانی ترین خط ساحلی در دریای مدیترانه شرقی، کشتی هایی با اسکورت نظامی برای جستجوی انرژی در فلات قاره خود اعزام نموده و گفت که با جمهوری ترک قبرس شمالی در این منطقه دارای حقوق است.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 1873

به "تور یونان ارزان: یونان: خونسردی غرب، ترکیه را به اتخاذ اقدامات خودسرانه بیشتر تشویق می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور یونان ارزان: یونان: خونسردی غرب، ترکیه را به اتخاذ اقدامات خودسرانه بیشتر تشویق می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید