15 راه چاره برای درمان خروپف

به گزارش تور تایلند، حدود بیش از نیمی از بزرگسالان در سراسر دنیا مشکل خروپف کردن هنگام خواب دارند. این مشکل زمانی اتفاق می افتد که هوا به وسیله گلو، هنگامی که در حین خواب نفس می کشید جریان می یابد. این باعث می گردد تا بافت های شل شده گلو به ارتعاش در آیند و این صدای ناخوشایند را از خود بیرون دهند.

15 راه چاره برای درمان خروپف

خروپف ممکن است خواب شما یا همسرتان را به هم بزند. حتی اگر این امر زیاد شما را اذیت نکند، نباید از آن چشم پوشی کرد. در واقع خروپف ممکن است نشانه ای از یک مشکل سلامتی جدی شامل:

  • مسدود شدن جهت هوایی
  • چاقی
  • مشکل در ساختار دهان، بینی یا گلو
  • فقدان خواب کافی باشد

در موارد دیگر، خروپف ممکن است به علت بد خوابیدن (خوابیدن به پشت) یا خوردن الکل قبل از خواب نیز رخ دهد.

15 روش درمان خروپف

1- کاهش وزن، اگر افزایش وزن دارید

این کار به کاهش مقدار بافت های موجود در گلو که ممکن است علت خروپف شما باشد یاری خواهد نمود. شما می توانید با کاهش مصرف کالری و خوردن پروتئین کمتر و غذاهای سالم تر، وزن خود را کاهش دهید. مساله مهم دیگر اینکه حتما به طور منظم ورزش کنید. این کار هم باعث سلامتی و هم کاهش وزن می گردد.

2- بر روی پهلو بخوابید

بعضی اوقات خوابیدن بر پشت باعث می گردد تا زبان به پشت گلو برود و قسمتی از راه هوایی گلو را مسدود کند. به منظور جریان راحت هوا در گلو و کاهش یا متوقف کردن خروپف، خوابیدن بر روی پهلو ممکن است تنها چیزی باشد که به آن نیاز دارید

3- سرتان کمی بالاتر از تشک باشد

بلند کردن سر از تشک به مقدار حدود 4 اینچ باعث می گردد تا راه های هوایی باز شوند و این کار خروپف شما را کاهش می دهد.

4- چسب ضد خروپف

برای یاری به افزایش فضا در راه های هوایی بینی، این چسب ها بر روی برآمدگی بینی چسبانده می شوند. این کار باعث می گردد تا تنفس شما راحت تر و موثر تر گردد و بعلاوه باعث کاهش یا قطع خروپف گردد.

5- درمان حساسیت های مزمن

حساسیت ها می توانند جهت های هوایی بینی شما را مسدود نمایند و شما را مجبور نمایند تا از دهانتان نفس بکشید. این امر احتمال خروپف را افزایش می دهد. پس می توانید درباره نوع حساسیت خود و روش درمان آن با یک دکتر مشورت کنید

6- درست کردن مسائل ساختاری در بینی

بعضی افراد با یک مشکل اولیه سپتوم (دیواره یا تیغه ای در وسط بینی که بینی را به دو قسمت تقسیم می نماید) متولد می شوند. در چنین افرادی در دیواری که دوطرف بینی را جدا می نماید ناهماهنگی ایجاد می گردد و جهت هوایی را محدود می نماید. این باعث تنفس از دهان و خروپف هنگام خوابیدن می گردد. لازم است که افراد با چنین مسئله ای برای درست کردن این سپتوم بینی خود را عمل نمایند.

7- خودداری از مصرف الکل قبل از خواب

حداقل 2 ساعت قبل از رفتن به رختخواب الکل مصرف نکنید. الکل عضلات گلو را شل می نماید و باعث خروپف در فرد می گردد.

8- از مصرف آرامبخش ها قبل از خوابیدن بپرهیزید

اگر شما خروپف می کنید و آرامبخش نیز مصرف می کنید، با یک دکتر صحبت کنید تا ببینید چه گزینه های پیش رو دارید. نخوردن داروی آرامشبخش قبل از خواب ممکن است خروپف شما را کاهش دهد.

9- سیگار نکشید

سیگار کشیدن یک عادت ناسالم است که می تواند خروپف شما را بدتر کند. اگر سیگار می کشید با یک دکتر برای معالجه مانند استفاده از آدامس یا برچسب نیکوتین مشورت کنید.

10- به مقدار کافی بخوابید

مطمئن شوید که هر شب باید 7 تا 8 ساعت خواب مفید داشته باشید.

11- وسیله دهانی ضد خروپف

نوعی وسایل ضد خروپف وجود دارد که هنگام شب آن را در دهان می گذارند. این وسایل به شما یاری می نمایند تا جهت هوایی باز گردد و بدون خروپف بتوانید راحت تر نفس بکشید. شما باید نزد دندانپزشک خود بروید تا بتواند برای شما یکی از این وسیله های مخصوص دهان شما بسازد.

12- از یک دستگاه CPAP (فشار پیوسته مثبت هوائی) بهره ببرید.

اگر از لحاظ پزشکی مناسب باشد، گذاشتن ماسک هوا بر روی بینی خود در هنگام خواب می تواند به شما در باز نگه داشتن جهت های هوایی یاری کند. از این درمان معمولا برای مسائل آپنه خواب (انسداد جهت هوایی بینی و گلو) استفاده می گردد.

13- ایمپلنت سقف دهان

این روش شامل تزریق رشته های بافته شده از پلی استر به سقف نرم دهان است. این درمان، خروپف را کاهش می دهد

14- استفاده از UPPP

این نوع عمل جراحی بافت گلو را سفت می نماید و باعث کاهش خروپف می گردد. عمل UPPP با لیزر (LAUPPP)، که بعضی اوقات از UPPP موثرتر است نیز در دسترس است.

15- قطع بافت رادیویی

در این درمان نو از امواج رادیویی با شدت کم برای کم کردن بافت های سقف دهان و کاهش خروپف استفاده می گردد.

مقابله با خروپف

خروپف کردن می تواند خواب شما یا شریک شما را به هم زند. اما گذشته از صدای آزار دهنده آن، ممکن است نشان دهنده یک مشکل سلامتی جدی در فرد باشد. مشورت با یک دکتر و امتحان کردن یکی از گزینه های بالا یا بیشتر، می تواند به شما در کنترل خواب خود یاری کند.

منبع: فوت و فن
انتشار: 17 مرداد 1401 بروزرسانی: 17 مرداد 1401 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 2144

به "15 راه چاره برای درمان خروپف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 راه چاره برای درمان خروپف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید